Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Såna maneter?Frittata med reker ( a.k.a. räkor men för att alla stockholmarna här ska fatta)
Visa bilaga 794370
Vare sig min bild eller mitt recept, klicka på länken.Snyggt.
Inspirerad av henne också. Stod bakom henne i kön på ICA en gång.Vare sig min bild eller mitt recept, klicka på länken.
Men jag har lagat och ätit det, riktigt gott!
Men vad bra. Då törs jag påpeka, att kycklingen borde ha fått liiite mer stekyta. Känns lite skonkost på bilden.Vare sig min bild eller mitt recept, klicka på länken.
Men jag har lagat och ätit det, riktigt gott!
Kräftor och hummer.
Tre timmar? Då blir det ju bara gröt!Både och. Tretimmars bolognese på 500 gr. nötfärs. Räcker till många portioner i dessa bristtider på nötkött. Sällan jag käkar nötkött i annan form.
Visa bilaga 812617
Nä. Måste balansera med vätskan. Vid runt tre timmar händer det nåt.Tre timmar? Då blir det ju bara gröt!
Mums! Ser oemoståndligt ut!Syrliga isterband med skånsk potatis, surkål, rödbetor och saltgurka.
Visa bilaga 817783
Brist på vitaminer och mineraler är ovanligt.Inget de flesta behöver oroa sig för."Sju livsmedel som får dig att må bra
Glöm dyra kosttillskott. Satsa på god och näringsriktig mat i stället. Men vilka livsmedel är både billiga och innehåller den bästa balansen av de ämnen kroppen behöver? Här nedan kan du läsa om sju råvaror som får kroppen att må bra.
...
Drömmen vore ju ett livsmedel som ger oss precis allt det vi behöver ifråga om proteiner, kolhydrater, vitaminer, mineraler och så vidare. Något sådant livsmedel finns tyvärr inte. I stället handlar det om att äta lite av varje, men framför allt så balanserat som möjligt.
...
För en tid sedan analyserade forskare näringsinnehållet i fler än 1 000 råvaror och rangordnade dem efter vilka som erbjuder bäst balans i förhållande till de näringsämnen vi behöver få i oss. Nötter, olika sorters fisk och grönsaker hamnade bland de bästa råvarorna av dem alla.
Utifrån denna genomgång listade BBC News nyligen sju billiga råvaror som vi kanske inte alltid tänker på, men som forskning visar är bra för vår hälsa."![]()
Uncovering the Nutritional Landscape of Food
Recent progresses in data-driven analysis methods, including network-based approaches, are revolutionizing many classical disciplines. These techniques can also be applied to food and nutrition, which must be studied to design healthy diets. Using nutritional information from over 1,000 raw...journals.plos.org
och på svenska (bakom betalvägg)![]()
Seven foods you should be eating more of right now
Some common ingredients can have powerfully positive effects on our health. Here are seven worth adding more of to your diet.www.bbc.com
![]()
Sju livsmedel som får dig att må bra
Naturen är full av billiga råvaror som är bra för vår hälsa. Vi listar sju livsmedel som erbjuder en bra balans av de ämnen kroppen behöver.www.dn.se
Som så mycket annat dyrt, överskattat. Skall inte dra några paralleller i övrigtPremiär för störrom igår. Fick syn på några burkar i fiskdisken på ICA i Gottsunda. 30 gr. för 395 spänn. ord. pris över 600. Frågade efter bäst före. B.f var i förrgår, så jag fick en burk för 99 spänn. Blev äggröra därtill. Men så jävla märkvärdig var inte rommen. Det blev nog första och sista gången.
Visa bilaga 823275