Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
+1 Finns ingen anledning att betala mer för pretentiösa förpackningar som innehåller samma sak i princip. Och är det meckigt och det veckar sig så tar man hårfönen, värmer och slätar ut När det sitter på plats.Biltema gar en skyddsfilm på rulle som är tänkt till trösklar till bilar. Den är super under underröret och vevparti. Finns en smalare som passar på kedjestag.
Men taxi 020 gul vet jag inte om jag vill ha på min cykelIngen, som en riktig man ser jag till att alltid landa under cykeln. Sist jag plastade en mototcykel, vilken jag tyckte var väl tung att landa under, kikade jag in på en reklamfirma som plastar taxibilar. Fick skitbra plast billigt (typ en bullpåse) som de hade klippbitar av.
Hehe, nää, rosa smäller ju högre. De har även transparent, jävligt seg film som man med en värmepistol kunde forma bra, om man är sådan.Men taxi 020 gul vet jag inte om jag vill ha på min cykel
Observera att det finns olika sorter på biltema, det ska vara den som är på rulle. När jag köpte min rulle för gissningsvis 7-8 år sedan (det är/var mycket på en rulle) så fanns det nog 5-6 olika typer. Förövrigt är inte syftet att man ska bli impad utan just att den gör jobbet!?Den där från Biltema köpte jag nyss. Inte jätteimpad jämfört med 3Ms original helikoptertejp. Men den är ok och gör jobbet. Tunnare så skyddar väl mot färre stenskott.
Observera att det finns olika sorter på biltema, det ska vara den som är på rulle. När jag köpte min rulle för gissningsvis 7-8 år sedan (det är/var mycket på en rulle) så fanns det nog 5-6 olika typer. Förövrigt är inte syftet att man ska bli impad utan just att den gör jobbet!?
Allvarligt blir jag lite fundersam om det verkligen är samma kvalisort som jag har, för den har jag svårt att tro att den inte stoppar stenskott. Och de tre cyklar jag använt den på har inte en skråma där filmen sitter.
Jag har exakt den till rullen, köpt för två månader senObservera att det finns olika sorter på biltema, det ska vara den som är på rulle. När jag köpte min rulle för gissningsvis 7-8 år sedan (det är/var mycket på en rulle) så fanns det nog 5-6 olika typer. Förövrigt är inte syftet att man ska bli impad utan just att den gör jobbet!?
Allvarligt blir jag lite fundersam om det verkligen är samma kvalisort som jag har, för den har jag svårt att tro att den inte stoppar stenskott. Och de tre cyklar jag använt den på har inte en skråma där filmen sitter.
Äh, uppenbart så har ni bara dåligt handlag.?
Och, nja, 3-kilos spetsiga stenar är kanske inte riktigt det jag tänker på när man monterar film....
Omöjligt, var precis i garaget och den ligger på kvar på hyllan där jag la den i höstas.Jag har exakt den till rullen, köpt för två månader sen
Exakt det artikelnumret som länkades då, om man nu ska vara sån.Omöjligt, var precis i garaget och den ligger på kvar på hyllan där jag la den i höstas.
Hej.. Gorillatejp i dubbla lager, ja... mvh borano20Genomskinlig gorillatape.
![]()
Reparationstejp Gorilla | Clas Ohlson
www.clasohlson.com
Jag har en från Biltema och en även från Bike Shield. Biltemas är verkligen kass i min mening, svårt att få bort alla luftbubblor och inte alls lika lättarbetad, även fast man använder hårfön, klipper mallar osv. Stoppar stenskott gör den väl, iaf smågrus. Men är det stora stenar då krävs det ju rejäla plastskydd, typ de som skruvas fast på undersidan av vissa ramar.
Nu blev jag nyfiken. Kör man diskmedel på hela ytan då? Försvinner det när det torkar?Du använder väl diskmedel eller liknande som hjälp?
Den där från Biltema köpte jag nyss. Inte jätteimpad jämfört med 3Ms original helikoptertejp. Men den är ok och gör jobbet. Tunnare så skyddar väl mot färre stenskott.
Är det inte klassiskt att spraya på vatten eller vatten med lite såpa med typ en blomspruta innan?Nu blev jag nyfiken. Kör man diskmedel på hela ytan då? Försvinner det när det torkar?
Det är en självklarhet.Är det inte klassiskt att spraya på vatten eller vatten med lite såpa med typ en blomspruta innan?
Du blandar vatten och diskmedel i en sprayflaska. Spraya på ramen och klisterlappen, positionera den rätt, flyttbar tack vare diskmedlet, skrapa med gummiskrapa för att pressa ur vattnet. Allt dunstar, klistret torkar.Nu blev jag nyfiken. Kör man diskmedel på hela ytan då? Försvinner det när det torkar?
Du använder väl diskmedel eller liknande som hjälp?
Hej.. Gorillatejp i dubbla lager, ja... mvh borano20
Den har jag slitit igenom på kedje- och sadelstaget, på tre månader.köpte du den som är på en typ 10 cm bred rulle? För biltema har en tjockare och en tunnare. Om du anser den tjocka som tunn lär 3m tejpen vara rejält tjock (läs 1-2 mm tjock ?)
EDIT: denna https://www.biltema.se/bil---mc/styling/skyddsfilm/skyddsfilm-2000040199
den som länkades tidigare, som kostar en bråkdel av denna är klart tunnare.
Den har jag slitit igenom på kedje- och sadelstaget, på tre månader.
AMS hade jag ifrån mars till oktober förra året.
Inte skydd för kedjan utan för skorna som gnider när jag cyklar utför.jaha, den har suttit på min hoj sen -17. Och ser lika bra ut idag. Visserligen inte som skydd mot kedjan. För där har min ram skydd från början.
Hej.. Lite kladdigt att lägga dubbla lager om du som jag lägger tejp på tejp å så på cykeln. Enklare att lägga ett lager på cykeln å ett lager till, förståss... Den släpper INTE från cykeln i första taget. Behöver man lägga på fler gånger så är ju rullen 9 meter lång..Såg den i affären häromdagen och tänkte just på om den kunde vara bra som skyddstejp. Lätt att lägga på? Lagom tjock?
Såg den i affären häromdagen och tänkte just på om den kunde vara bra som skyddstejp. Lätt att lägga på? Lagom tjock?
Ajax borde väl fixa biffen, kungen av diskmedel själv ?Nu blev jag nyfiken. Kör man diskmedel på hela ytan då? Försvinner det när det torkar?
Vilka av dessa är hyffsat lätta att ta bort också? Läste i en annan tråd om någon representant från Scott tror jag det va, att man kunde få problem med lacken låt säga efter ett år när man drar bort skyddsfilm/skyddstejp.
Jodå, invisiframe håller sjukt bra. Två spanien resor, två åre resor, sälen och skogarna hemma, ett ton med stora stenar har flygit upp från framhjulet och inte en skråma i skyddsfilmen. Och som topping på tårtan alla krascher man lyckas med..Skrev de vad det skulle vara? För jag tror inte skyddstejp/film håller en säsong förrän man behöver tejpa om på nytt.
Inte skydd för kedjan utan för skorna som gnider när jag cyklar utför.