Vad hände med emmer?

Vad hände med emmer?
Kneecap sa:
Tjena!

Misstänker bann pga urlackning mot valfri person. Man kan inte radera sin egen användare.

Jo , sannolikt .
Tycker att han var relativt ordentlig på slutet ändå , saknar honom .
Sista kriget var väl ändå en handfull personer inblandade i ?

M

Vad hände med emmer?
Snackar ni om Sixten incidenten eller? Blev lite väl mycket gängkrig mot en enskild person i den tråden så dom som var drivande kanske rök?

Vad hände med emmer?
Folk har väl inte fått sin användare och därmed inlägg raderade förut. Kanske är annorlunda nu iofs iom gdpr och rätten att bli glömd

Vad hände med emmer?
Manurhin2 sa:
Jo , sannolikt .
Tycker att han var relativt ordentlig på slutet ändå , saknar honom .
Sista kriget var väl ändå en handfull personer inblandade i ?

M

Tjena!

Jo och då gick det också ut en varning angående personangrepp. Emmer låg väl rätt bra i riskzonen. Vissa verkar dock segla fria även om dom går på personangrepp gång på gång.

Vad hände med emmer?
JesperA sa:
Snackar ni om Sixten incidenten eller? Blev lite väl mycket gängkrig mot en enskild person i den tråden så dom som var drivande kanske rök?

Tjena!

Enda personen som verkar ha försvunnit är Emmer, alla andra inblandade verkar vara kvar, tyvärr.

Vad hände med emmer?
Är happy så sofistikerat rent tekniskt att ip nummer osv sparas och kopplas till användaren,är väl lätt att skapa en ny profil.. Well

Vad hände med emmer?
Minns inte att han utmärkte sig så pass jämfört med nästa gubbe.

Det är väl bra om man kan skapa en ny användare. Så blodigt allvar är det väl inte.

Vad hände med emmer?
plumse sa:
Det finns andra användare som skitar ner forumet betydligt mer men som fått vara kvar.
Trist! Hade gärna sett Emmer vara kvar.
+1
Har lärt mig mycket av honom, även haft nån "dispyt", men det är ju bara sunt på ett forum. Tycker nog att den andre kålsuparen kommit med minst lika grova påhopp, dessutom på fler personer och ibland till synes omotiverat, det kan räcka att nån haft en annan åsikt.

Vad hände med emmer?
Happy känns som svenska hollywood fruar, aldrig sett på maken, så många kränkta vita människor med så mycket tid och pengar.. Jag är inte perfekt eller vet bäst, visst har även jag starka åsikter..

Nu vänder vi blad, för att citera kungen, emmer är hjärtligt välkommen tillbaka, :)

Vad hände med emmer?
Vi försöker få bort rena personangrepp och påhopp, om man efter flera tillsägelser inte klarar av det får man en paus på några veckor. Vi missar givetvis mycket, men rapportera så missar vi mindre.

Vad hände med emmer?
KiwiQ sa:
Happy känns som svenska hollywood fruar, aldrig sett på maken, så många kränkta vita människor med så mycket tid och pengar.. Jag är inte perfekt eller vet bäst, visst har även jag starka åsikter..

Nu vänder vi blad, för att citera kungen, emmer är hjärtligt välkommen tillbaka, :)
Citera? Verkligen?

Vad hände med emmer?
Emmer har en historia av personangrepp och påhopp. Bra med en tydlig markering. Kanske fler i den där soppan borde tänka till också.

Vad hände med emmer?
jomper sa:
Vi försöker få bort rena personangrepp och påhopp, om man efter flera tillsägelser inte klarar av det får man en paus på några veckor. Vi missar givetvis mycket, men rapportera så missar vi mindre.

Det finns framförallt en annan som sticker ut ur mängden, en som har vanan att förolämpa folk i var och varannat inlägg. Av någon underlig anledning får den användaren vara kvar. Båda är plumpa. Båda är hjälpsamma. En får skit, den andra inte.
Sen finns det en hel bunt självutnämda moralpoliser som kväver forumet och kommer med insinuationer och "dolda" påhopp med syfte att tysta och trycka ner oliktänkande men det är kanske ok?
Personangrepp är inte ok, men var konsekventa om ni väljer att ingripa.

Senast ändrad:
Vad hände med emmer?
Nåja, det finns/fanns fler än 2 och alla utom en verkar gilla att gadda ihop sig.
Det jag menade var att jag inte minns att emmer spårade mer än, låt oss säga, övriga top 5. Jag slutade dock läsa efter ett tag.
Konstigt att folk som själva är rätt duktiga på att flippra blir så till sig i trasorna när nån annan gör det.

Vad hände med emmer?
jonte987 sa:
Nåja, det finns/fanns fler än 2 och alla utom en verkar gilla att gadda ihop sig.
Det jag menade var att jag inte minns att emmer spårade mer än, låt oss säga, övriga top 5. Jag slutade dock läsa efter ett tag.
Konstigt att folk som själva är rätt duktiga på att flippra blir så till sig i trasorna när nån annan gör det.

Tjena!

Brukar säga att om det är en person som konstant gnäller/hackar på dig så kan det var den personen som är problemet. Om du har många som gnäller/hackar så är det nog du som är problemet.

Vad hände med emmer?
Kneecap sa:
jonte987 sa:

Tjena!

Brukar säga att om det är en person som konstant gnäller/hackar på dig så kan det var den personen som är problemet. Om du har många som gnäller/hackar så är det nog du som är problemet.

Jag ser det mer såhär:
"Om det är top 5 som konstant gnäller på allt och alla som inte passar in i deras världsbild så är det de fem som är problemet".

Vad hände med emmer?
Oavsett vad så vill jag inte att rena personangrepp och påhopp ska förekomma här. Tyck gärna om andra personers åsikter och påstådda kunskaper, men håll det där. Det är för mig en enorm skillnad.

Emmer är snart välkommen tillbaka f.ö.

Vad hände med emmer?
plumse sa:
Jag ser det mer såhär:
"Om det är top 5 som konstant gnäller på allt och alla som inte passar in i deras världsbild så är det de fem som är problemet".

Tjena!

Nu är det klart fler än "Top 5" som irriterar sig, men många orkar inte stånga skallen i väggen och håller käft. Vet flera som inte går in på Happy längre tack vare EN person. Jag är bra nära att spärra mig själv efter femton år hör..

Vad hände med emmer?
Kneecap sa:
jonte987 sa:

Tjena!

Den floskeln ignorerar gruppdynamik och mobbing. Grupper som är mer eller mindre homogena på nåt sätt kan lätt trigga primitiva delar av hjärnan, så att ett snitt av gruppen när en vilja att stöta ut och mobba såna som avviker på nåt sätt. Som i en flock apor eller nåt.

Vad hände med emmer?
jomper sa:
Oavsett vad så vill jag inte att rena personangrepp och påhopp ska förekomma här. Tyck gärna om andra personers åsikter och påstådda kunskaper, men håll det där. Det är för mig en enorm skillnad.

det här är så sjukt viktigt.

men min erfarenhet är att många inte kan skilja på sak och person. när deras sak blir angripen/ifrågasatt känner de sig personligen förolämpade, och då känner de att det är fritt fram att gå till direkta personangrepp eftersom de upplever att den andra började.

jag tycker det skulle behövas en slags klistrad diskussionsvett-tråd, med exempel på vad som är ad hominem etc.

Senast ändrad:
Vad hände med emmer?
qma sa:
Den floskeln ignorerar gruppdynamik och mobbing. Grupper som är mer eller mindre homogena på nåt sätt kan lätt trigga primitiva delar av hjärnan, så att ett snitt av gruppen när en vilja att stöta ut och mobba såna som avviker på nåt sätt. Som i en flock apor eller nåt.

Tjena!

Jag kan inte säga att jag påverkas av grupptryck eller liknande. Men jag blir bra förbannad när jag bevisar att någon har fel och vederbörande då attackerar (upprepade gånger) med att jag är "hjärndöd". Då är det kanske inte konstigt att man får skit tillbaka? Speciellt inte som man gör det ofta.
Påpekas bör att jag inte kom med något ens i närheten av personangrepp i den tråden, ändå fortsätter personen att kalla mig hjärndöd.

Det är väldigt många som är trötta på det beteendet. Emmer har sagt en hel del dumt, men han accepterar iallafall att han kan ha fel.

Tillbaka
Topp