bekväm grop hejdå
Aktiv medlem
Vad hände med emmer?
Kneecap sa:qma sa:Den floskeln ignorerar gruppdynamik och mobbing. Grupper som är mer eller mindre homogena på nåt sätt kan lätt trigga primitiva delar av hjärnan, så att ett snitt av gruppen när en vilja att stöta ut och mobba såna som avviker på nåt sätt. Som i en flock apor eller nåt.
Tjena!
Jag kan inte säga att jag påverkas av grupptryck eller liknande. Men jag blir bra förbannad när jag bevisar att någon har fel och vederbörande då attackerar (upprepade gånger) med att jag är "hjärndöd". Då är det kanske inte konstigt att man får skit tillbaka? Speciellt inte som man gör det ofta.
Påpekas bör att jag inte kom med något ens i närheten av personangrepp i den tråden, ändå fortsätter personen att kalla mig hjärndöd.
Det är väldigt många som är trötta på det beteendet. Emmer har sagt en hel del dumt, men han accepterar iallafall att han kan ha fel.
jag tänker att när du har visat att någon har fel, så kommer du väldigt sällan få ett erkännande och en pudling. det bästa är väl att se personangreppen som en liten seger. men det kräver ju väldigt mycket zen. mer zen än vad jag har alla dagar.