Vad hände med min gamla ram?

jompa

Aktiv medlem
Skulle va skoj och se vad som hänt me grejerna man har sålt, jag sålde en K2 razorback ram här för ca 2 år sen. Blev de nånting av den?

Bra idé jompa! Så bra att jag undrar om den inte redan finns som en existerande tråd, eller?

Om det nu inte finns en tråd för ändamålet, så hakar jag på med en efterlysning. Hoppas du inte tycker jag kapar din tråd nu. Säg i så fall till så ändrar jag mitt inlägg och startar en egen. Sålde visserligen inte här på Happy utan via Blocket, men ändå.

Vad hände med min gamla metallicblå C-dale R800 racer? Du som köpte skulle köra VR. Du kom från Munka Ljunby eller Ängelholm och hade din polare med. Ni körde en BMW 5 serie. Blev det VR? Funkade hojen för dig? Tog du kål på gamla Bettan?

Bifogar bild på härket, kanske du också skulle göra jompa:

_IGP2519.jpg

Vad hände men min Marin "Team Issue" 1993 som jag sålde till en snubbe från Uppsala när jag bodde i Äppelviken 1999 ? Tange Prestige-ram och XTR.

Tänk om man hade haft den kvar... :(

Tänkte int på att kolla om det redan fanns en sådan tråd, eller jag orkade helt enkelt inte. Kapa på bara snuten :) En bild vore ju en bra ide men jag tror inte jag har nån. Får gå igenom arkivet.

Jag vet faktiskt vad som hände med min kära Cannondale Caad9 somjag sålde på k&s för 1,5 år sedan. En vecka efter att den var såld till en herre i Smålandstenar så var cykeln isärplockad och annonserades ut i delar. Borde misstänkt då han inte ens ville testa om den passade.

Vad jag ångrade mig då :(

bild1.JPG

MTBiker skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag vet faktiskt vad som hände med min kära
> Cannondale Caad9 somjag sålde på k&s för 1,5
> år sedan. En vecka efter att den var såld till
> en herre i Smålandstenar så var cykeln
> isärplockad och annonserades ut i delar. Borde
> misstänkt då han inte ens ville testa om den
> passade.
>
> Vad jag ångrade mig då :(

Vilket övergrepp!
Anmäl honom till CRIS (Cykelns Rätt I Samhället). Syterorganisation till BRIS.

Nån borde föreslå det här för TV4, det låter som en cykelversion av Spårlöst. Man får följa den gamle ägaren på en resa runt om i Sverige i jakt på cykeln. Har man tur så slutar det med att han får cykla en sista gång på sin gamla cykel, under floder av glädjetårar givetvis. Har man otur så slutar det med att man hittar cykeln slaktad...

Jag vill nog inte återcykla på min gamla hoj. Jag gillade den men ramen var för stor. Hoppas den nye ägaren varit snäll till honom.

Tillbaka
Topp