Vad händer med cykelspec?

.. ryktet säger att dom skall stänga på mölndalsvägen och flytta till verkstaden Majorsgatan och bli rent webb-baserade!

Har någon hört något mer?

snowman119 skrev:
-------------------------------------------------------
> vafan det e ju den bra cykelaffären vi har i
> göteborg

Skoja inte. ^^
Bikeplace!

Hoppas inte de skall köra endast på hemsidan, den är ju totalt misär.
Det har ju stått att de skall uppdatera den hur länge som helst nu.

Har missat detta totalt. De var ju trevliga men att sälja allt till skyhögt pris håller inte. Det "roliga" är att för ca. 6 månadersedan frågade jag om de kände av konkurrensen av näthandeln. Inte alls var svaret, seriösa cyklister handlar i butik! Vi ser hur det gick...

Haha...."seriösa cyklister"?
Lite synd om Cykelspec lägger ner trots allt då dom ligger så nära hemma. Behöver man en ny slang på väg till Franssons en lördagmorgon så....
Annars tar den "seriösa cyklisten" sitt sorry-ass till Övre Husargatan för bästa resultat.

Det var precis det jag förutsåg i men rec. Nu har marknanden kommit ikapp och förmodligen så har förnuftet också kommit ikapp. En del av deras personal skall absolut inte ha med människor att göra. Ungefär lika smidiga som elefanter i en porslinsaffär. Det fanns dock de som var riktigt bra i den butiken också.

Är jag ledsen att de försvinner. Ja faktiskt! Det var nära och bra att prova storlekar på lunchen innan mam skickade iväg sin beställning till ActionSports el. CRC.

Instämmer med Kakan och vill lägga till Sportson på Backaplan samt om man accepterar att lång väntan så är Veloform rysligt bra.

Nu har jag pratat med Micke som äger butiken och kan till er allas sorg eller glädje rapportera att Specen lever vidare oförändrad, och att hela tråden har uppkommit från något löst rykte.

MVH kollega från Stockholm

Frågan är om du blandar ihop de med Cykelstället? Vi har precis bytt namn till bikeplace och även flyttat vår verkstad till just Majorsgatan...samma ägare och samma personal, endast ett namnbyte. Butiken ligger även den kvar som vanligt på Övre Husargatan......

Vad finns det för grund i dessa rykten? Hur har de uppstått? Riktar mig främst till dig TRIPLE, som startade tråden...

Jag tycker detta svaret säger det mesta:

"Nu har jag pratat med Micke som äger butiken och kan till er allas sorg eller glädje rapportera att Specen lever vidare oförändrad, och att hela tråden har uppkommit från något löst rykte.

Behöver saken diskuteras mer efter detta?

Miche skrev:
>
> Är jag ledsen att de försvinner. Ja faktiskt!
> Det var nära och bra att prova storlekar på
> lunchen innan mam skickade iväg sin beställning
> till ActionSports el. CRC.
>

Tjena!

Och folk undrar varför butiker i sverige lägger ner?

Kneecap skrev:
> Miche skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
> > Är jag ledsen att de försvinner. Ja faktiskt!
> > Det var nära och bra att prova storlekar på
> > lunchen innan mam skickade iväg sin
> beställning
> > till ActionSports el. CRC.
> >
>
> Tjena!
>
> Och folk undrar varför butiker i sverige lägger
> ner?

Intressant undran iaf. Dels kan det vara för att det är mycket billigare att handla från nätet istället för i en cykelbutik. Dels kan det vara för att en butik har ett egendomligt kundbemötande som gör att kundunderlaget decimeras under den kritiska gränsen för exsistens.

Själv handlar jag unger 50% vardera på nätet och i butik. Jag väljer nätet när det är väldigt mycket billigare, acceptabelt snabb leverans och viktigast av allt ingen krävande montering om jag inte ser själva mecket som 'psykrehab'.

Men "man skall behandla sina näste som man själv vill behandlad".

Cakeman skrev:
> Jag tycker vi verkligen bevisa att myten är
> busted genom lite hands-on experiment. Och så
> måste nåt sprängas på slutet...

Vad sägs om cykelspec!!!

Cykelspec räddade min Årevecka då ingen butik i dalarna hade en passande sadelstolpe hemma som passade min Reign, lyckades time:a in så en kompis som var i Götet köpte och tog med sig den hem innan jag drog! Han och hans fru kunde inte fatta hur någon kunde betala så mycket för en sadelstolpe! :)

Tillbaka
Topp