Luthman Photography
Aktiv medlem
vad har hänt med happy?
Nä, jag åker inte söderut av princip.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
RockyM sa:Vill förtydliga att jag anser att Vättlebök har rätt att tycka att 3310 är bäst, på samma sätt som de som tycker Orange har bäst cyklar (även om orange höll på att rasera Brendog1 karriär). ;)
+1Luthman Photography sa:Nä, jag åker inte söderut av princip.
Trams precis som allt annat här på happy :-)Salabaladala sa:Vad handlar den här tråden om ens längre.
Salabaladala sa:Vad handlar den här tråden om ens längre.
Luthman Photography sa:Paco sa:Har vi släppt det där med Skåne nu?
Inte jag.
BRÄNN! BRÄNN! BRÄNN!
Freddie L sa:Och jag menar att det är ni, ska vi kalla er ”traditionalister” (när det passar er) som har den bilden. Jag märker inte av något ”förakt mot gammalt” här på forumet, tvärtom en hel del nostalgi. Av någon anledning tolkar ni en rekommendation av något som ni inte har som en personlig förolämpning? Det känns faktiskt så.
Jag tror att inte ens Sixten egentligen menar att en två år gammal cykel är SKIT, trots att jag medger att han skriver liknande saker. Jag ska inte försöka tolka varför han använder s
Men bocken är väl i Gävle. Eller var den nu bor när det inte är säsong.ForesterGuy sa:Luthman Photography sa:Paco sa:Har vi släppt det där med Skåne nu?
Inte jag.
BRÄNN! BRÄNN! BRÄNN!
Sundsvall?
Säffle.Earlslick sa:Men bocken är väl i Gävle. Eller var den nu bor när det inte är säsong.ForesterGuy sa:Luthman Photography sa:Paco sa:Har vi släppt det där med Skåne nu?
Inte jag.
BRÄNN! BRÄNN! BRÄNN!
Sundsvall?
Fältprästen sa:Jag vill ha kvar Ystadtrakten. Resten kan kopplas loss.
marr sa:Fältprästen sa:Jag vill ha kvar Ystadtrakten. Resten kan kopplas loss.
Den svenska enklaven Ystad?
Arsozath sa:Är det modernt att hata Skåne?
Fältprästen sa:Jag vill ha kvar Ystadtrakten. Resten kan kopplas loss.
Det blir också en märklig diskussion när man börjar skitmåla väldigt brett utan att inte ens vilja förklara varför. Eller varför man skönmålar alternativet som man förespråkar. Jag kanske inte direkt skönmålade Skåne förut men jag kunde iaf stå för varför. Så är det fritt fram att inte hålla med. Sen har jag egentligen inget emot Skåne. Besöker det ibland men känner ingen där och attraktionerna är få inom mina intressen. Så det lockar inte direkt heller.Snuten sa:Arsozath sa:Är det modernt att hata Skåne?
Det är väl lika modernt som det "alltid" varit. Det pågår ett lågintensivt gnabbande mellan huvudstadsregionen och olika delar av landet. Skåne är en sådan del.
Tråkigt bara när man istället för detta gnabbande (som kan vara lite kul ibland) börjar skitmåla på ett sätt som man har mycket dålig täckning för och som inte alls längre hamnar om gnabbande syskon emellan.
Som jämförelse kan man ta den svenska minister som nyligen drabbades av ett svårt intellektuellt haveri då denne kommenterade brorsorna och syrrorna från Norge. Det blev inte alls kul. Tvärtom blev det mycket dålig stämning och handlade om, tja f-n vet? Inte skojigt syskongnabb åtminstone.
me.I.am sa:Jag är för en hård Skåxit.
me.I.am sa:Väldigt kränkande tråd. Behåll Skåne och koppla loss resten istället, då är det förmodligen inte lika roligt längre!
I helvete jag vill till Danmark.me.I.am sa:Till Danmark?
me.I.am sa:Till Danmark?
Paco sa:Blir det inte väldigt trångt i Danmark om det fylls på med 8,66 miljoner svenskar?
Känns mer praktiskt att skänka bort Skåne isf.
Raggamuffin sa:Spettekaga har vi varje fredag, du är välkommen och kan få min bit.
Med tanke på ...xit, GB?Paco sa:me.I.am sa:Väldigt kränkande tråd. Behåll Skåne och koppla loss resten istället, då är det förmodligen inte lika roligt längre!
Innan jag bestämmer mig för om jag är för eller emot förslaget så vill jag gärna veta vart resten av landet ska skeppas?
H. sa:Är det för att Skåne är så hemskt så att du vill att danskarna ska klampa in och styra upp eländet, eller är det resten av Sverige som är så förskräckligt att du vill slippa det och därför önskar tillhöra Danmark?
Och oavsett vilket - varför flyttar du inte om det är så värdelöst? Tack vare EU och den fria rörligheten kan du ju flytta till Danmark och börja jobba där tex.
Edit: Frågorna är ställda till Snuten om det inte framgick.
Rattnalle sa:Det blir också en märklig diskussion när man börjar skitmåla väldigt brett utan att inte ens vilja förklara varför. Eller varför man skönmålar alternativet som man förespråkar. Jag kanske inte direkt skönmålade Skåne förut men jag kunde iaf stå för varför. Så är det fritt fram att inte hålla med. Sen har jag egentligen inget emot Skåne. Besöker det ibland men känner ingen där och attraktionerna är få inom mina intressen. Så det lockar inte direkt heller.Snuten sa:Arsozath sa:Är det modernt att hata Skåne?
Det är väl lika modernt som det "alltid" varit. Det pågår ett lågintensivt gnabbande mellan huvudstadsregionen och olika delar av landet. Skåne är en sådan del.
Tråkigt bara när man istället för detta gnabbande (som kan vara lite kul ibland) börjar skitmåla på ett sätt som man har mycket dålig täckning för och som inte alls längre hamnar om gnabbande syskon emellan.
Som jämförelse kan man ta den svenska minister som nyligen drabbades av ett svårt intellektuellt haveri då denne kommenterade brorsorna och syrrorna från Norge. Det blev inte alls kul. Tvärtom blev det mycket dålig stämning och handlade om, tja f-n vet? Inte skojigt syskongnabb åtminstone.
Jodå. Men det blir udda när någon sitter i ett hörn av vardagsrummet och kastar skit och gnäller på den svenska sjukan utan att vilja förklara sig ;-)Snuten sa:Rattnalle sa:Det blir också en märklig diskussion när man börjar skitmåla väldigt brett utan att inte ens vilja förklara varför. Eller varför man skönmålar alternativet som man förespråkar. Jag kanske inte direkt skönmålade Skåne förut men jag kunde iaf stå för varför. Så är det fritt fram att inte hålla med. Sen har jag egentligen inget emot Skåne. Besöker det ibland men känner ingen där och attraktionerna är få inom mina intressen. Så det lockar inte direkt heller.Snuten sa:Arsozath sa:Är det modernt att hata Skåne?
Jag skulle kunna nämna en handfull exempel på rak arm, men då riskerar tråden handla om just de ämnena istället för om stämningen i vissa delar av happy (som jag förmodar var ts intention).
Detta vet du om. Du är ingen nybörjare här.
Rattnalle sa:Jodå. Men det blir udda när någon sitter i ett hörn av vardagsrummet och kastar skit och gnäller på den svenska sjukan utan att vilja förklara sig ;-)Snuten sa:Rattnalle sa:Det blir också en märklig diskussion när man börjar skitmåla väldigt brett utan att inte ens vilja förklara varför. Eller varför man skönmålar alternativet som man förespråkar. Jag kanske inte direkt skönmålade Skåne förut men jag kunde iaf stå för varför. Så är det fritt fram att inte hålla med. Sen har jag egentligen inget emot Skåne. Besöker det ibland men känner ingen där och attraktionerna är få inom mina intressen. Så det lockar inte direkt heller.Snuten sa:Arsozath sa:Är det modernt att hata Skåne?
Jag skulle kunna nämna en handfull exempel på rak arm, men då riskerar tråden handla om just de ämnena istället för om stämningen i vissa delar av happy (som jag förmodar var ts intention).
Detta vet du om. Du är ingen nybörjare här.
Snuten sa:H. sa:Är det för att Skåne är så hemskt så att du vill att danskarna ska klampa in och styra upp eländet, eller är det resten av Sverige som är så förskräckligt att du vill slippa det och därför önskar tillhöra Danmark?
Och oavsett vilket - varför flyttar du inte om det är så värdelöst? Tack vare EU och den fria rörligheten kan du ju flytta till Danmark och börja jobba där tex.
Tanken har ju flugit genom huvudet några ggr, men det har ännu inte känts värt att ge upp allt man har och börja om någon annstans. Hade man varit yngre och utan barn, hade tröskeln förmodligen varit mycket lägre.
Sen känns det ju lite misslyckat att behöva fly från sin plats på jorden. Är det verkligen rätt sak att göra om man inte verkligen måste? Det är ju inte så att jag ogillar platsen och huvuddelen av människorna här, tvärtom. Däremot finns det en sjukdom, den svenska sjukan, som jag ogillar starkt. Det vore en smidig lösning om danskarna tog över styret. Sjukan skulle förmodligen utrotas på mindre än en generation.
Både och.H. sa:Snuten sa:H. sa:Är det för att Skåne är så hemskt så att du vill att danskarna ska klampa in och styra upp eländet, eller är det resten av Sverige som är så förskräckligt att du vill slippa det och därför önskar tillhöra Danmark?
Tanken har ju flugit genom huvudet några ggr, men det har ännu inte känts värt att ge upp allt man har och börja om någon annstans. Hade man varit yngre och utan barn, hade tröskeln förmodligen varit mycket lägre.
Sen känns det ju lite misslyckat att behöva fly från sin plats på jorden. Är det verkligen rätt sak att göra om man inte verkligen måste? Det är ju inte så att jag ogillar platsen och huvuddelen av människorna här, tvärtom. Däremot finns det en sjukdom, den svenska sjukan, som jag ogillar starkt. Det vore en smidig lösning om danskarna tog över styret. Sjukan skulle förmodligen utrotas på mindre än en generation.
Jag fattar fortfarande inte. Är det skåne eller resten av landet som det är fel på?
ooms sa:Både och.H. sa:Snuten sa:H. sa:Är det för att Skåne är så hemskt så att du vill att danskarna ska klampa in och styra upp eländet, eller är det resten av Sverige som är så förskräckligt att du vill slippa det och därför önskar tillhöra Danmark?
Jag fattar fortfarande inte. Är det skåne eller resten av landet som det är fel på?
Snuten sa:ooms sa:Både och.H. sa:Snuten sa:H. sa:Är det för att Skåne är så hemskt så att du vill att danskarna ska klampa in och styra upp eländet, eller är det resten av Sverige som är så förskräckligt att du vill slippa det och därför önskar tillhöra Danmark?
Just det. Trodde det var uppenbart. Skåne är ju för närvarande en del av resten av landet.