Vad kostade din cykel?

Vad kostade din cykel?
Marr du ligger lite efter, priserna uppdateras o det kommer nya tider.... Så en ny tråd behövs ?..

2 cyklar en förra året o en detta år....

29k, contra 16k + lite uppdateringar uppskattat till 10k

Skall börja cykla till jobbet, och cyklar ett par gånger i veckan Mtb....

Man kan ju inte cykla billigt.... ?

/ Trailarn

Vad kostade din cykel?
Lvg'n en Rose Pro SL-2000 ca 10900kr och mtb'n en Scott Scale 735 ca 18000kr efter prut. Jag cyklar till jobbet varje dag och några träningscykelpass i veckan. Dock har jag tagit det ganska lugnt senaste året pga lunginflammation i kombination med astma men nu börjar det kännas ganska bra igen så from hösten blir det troligen hårdkörning igen.

Vad kostade din cykel?
Haha...!! Jag skapade en likadan tråd för typ två månader sen innan jag köpte min hoj! Anyways... 12.990kr köpte jag min FS för.

Edit: Används 4-6h/v för att det är kul som fan

Senast ändrad:
Vad kostade din cykel?
För lite enligt mig, för mycket enligt andra - i alla fall sammanlagt.

Blir i runda slängar 6-8 timmar i veckan.

Senast ändrad:
Vad kostade din cykel?
Min racer skulle kostat 18k (2013). Om min nivå motsvarat cykelns hade jag varit väldigt glad.
Sommar 6 h/v vinter 0 h/v.

Hade varit roligt att se en milkostnad, med allt inräknat.

Vad kostade din cykel?
Min Scott Scale 735 kostade 15000kr på rea, sedan har allt för många delar bytts ut på den, för att göra den lättare (och bättre?).

Borde använda den mer än vad jag gör, men...

Vad kostade din cykel?
MTB 14000 plus uppgraderingar ca 5000. Racer 17000 plus uppgraderingar ca 13000 (Hjul+Di2). Efter dagens 6-milapass på cykel så har jag sprungit längre i år än jag cyklat :p

Vad kostade din cykel?
Cannondalemannen sa:
Min Scott Scale 735 kostade 15000kr på rea, sedan har allt för många delar bytts ut på den, för att göra den lättare (och bättre?).

Bor du uppe i norrland typ umeå? gör du det så skulle vi kunna rasta våra 735'or uppe i berghemsskogarna?

Vad kostade din cykel?
Fullpris inkl. Uppgraderingar på min FS landade det på bra precis ett basbelopp! Fick dock 20% rabatt.

Tid vette fan, men drar till fjälls och cyklar så ofta som jobb o.s.v. Tillåter

/P

Vad kostade din cykel?
MarcusS sa:
Racern har väl kostat ca 1,5kr/km. Motionär, enstaka tävling.

Kilometerpris, bästa svaret hittills. :-)

Har inget kilometerpris på min,
men den var dyrare än min bil i inköp iallafall.
Det säger iofs mer om bilen än om hojen. ;-)

edit: Just ja, nivå... Amatörpendlare som siktar uppåt.
Ca 22mil i veckan + nöjes och fikacykling.

Senast ändrad:
Vad kostade din cykel?
~13 kSEK hösten 2009. Pendlar till jobbet fyra dagar i veckan + lite annat. Förra sommaren räknade jag ut att det blir fler timmar på sadeln än i bilen per år. Räknar jag mil per år vinner bilen. De fyller helt olika transportbehov.

SEK/mil får jag ta och fundera lite på.

/Martin

Vad kostade din cykel?
Trenduromoppe 30k? Sen sprack ramen, fick en utbytes och passade på att uppgradera lite samt ekra om hjulen... nu vet jag inte.

DH 8k + 5k?

Pendeljonne (XC) 10k + 5k i uppgraderingar.

Sen är det ju skydd, skor, underhåll, uppgraderingar.

Vad kostade din cykel?
Multisport/Tourer (Genesis croix de fer 2014) 13.000 sek för cykel samt extra:
- Pakethållare och lowriders 1500
- Stänkskärmar 300
- Väskor 1300
- Brooks flyer och Matchande linda 2200

Sen har jag bytt däck, bakhjul och massor med annat smått jag inte har koll på xD

Vad kostade din cykel?
Scale60 sa:
Cannondalemannen sa:

Bor du uppe i norrland typ umeå? gör du det så skulle vi kunna rasta våra 735'or uppe i berghemsskogarna?

Tyvärr inte, bor aningen mer söderut - i Uppsala.

Vad kostade din cykel?
Har sagt till min fru att mina cyklar kostade 5000:- styck. Har en Scott Scale 900 SL, En Bianchi Sempre Di2, en Magmaa (den var lite billigare berättade jag) samt en Nishiki pendlar CX

Vad kostade din cykel?
Supersixen kostade 19 papp + 3 för Reynolds hjulen. Kör kanske 6 tim/vecka.
Scalpellen är byggd på en Jekyll som jag köpte ny för längesen för en förmögenhet.
Vill inte tänka på hur mycket den kostade totalt men som Trollet Tryggve brukar säga. "He blev dyyrt"

Vad kostade din cykel?
me.I.am sa:
Min racer skulle kostat 18k (2013). Om min nivå motsvarat cykelns hade jag varit väldigt glad.

Jag räknar med att jag sparar ca 14000kr per år på minskade driftskostnader på bilen genom att cykelpendla åter runt. Det här är 4:e året så 4x14000=56kkr - 10900 (lvg) - 18000 (mtb) - 5000 (utrustn + reservdelar) = ca 22kkr plus hittills :D.

Vad kostade din cykel?
Scale60 sa:
me.I.am sa:

Jag räknar med att jag sparar ca 14000kr per år på minskade driftskostnader på bilen genom att cykelpendla åter runt. Det här är 4:e året så 4x14000=56kkr - 10900 (lvg) - 18000 (mtb) - 5000 (utrustn + reservdelar) = ca 22kkr plus hittills :D.

Cykelpendlar året om och räknar det som en förmån värd 3000 per månad. Inte svårt att få (övrig) cykling att gå med plus då =)

Tillbaka
Topp