[Väldigt OT] Katter har ett 6e sinne

Ni som har katter, har era katter också ett 6e sinne som min? Nämligen det att se in i framtiden?
Dom "känner på sig" saker som ska hända innan det har hänt. Man blir förvånad...

Nej motsatt reaktion, innan min katt vet att man ska åka bil, så gömmer han sig under soffan. Min katt gillar inte att åka bil, men som sagt redan innan man har rört kattburen så vet katten det. HUR kan den veta det?

Låter ju helt fantastiskt, vilket framsteg för hela världen! På vilket sätt yttrar sig framtidssinnet?

Scott_Blackstone skrev:
-------------------------------------------------------
> Nej motsatt reaktion, innan min katt vet att man
> ska åka bil, så gömmer han sig under soffan.
> Min katt gillar inte att åka bil, men som sagt
> redan innan man har rört kattburen så vet katten
> det. HUR kan den veta det?

Så är min också.

Samma med mina vovvar, när jag kommer hem från jobbet, hur glada som helst. När jag sen börjar byta till cykelkläderna så sjunker dom ihop å går o lägger sej o set otroligt ledsna ut. Naturligtvis är inte jag först hem vid dessa tillfällen utan att dom är redan rastade.

Scott_Blackstone skrev:
> Ni som har katter, har era katter också ett 6e
> sinne som min? Nämligen det att se in i
> framtiden?
> Dom "känner på sig" saker som ska hända innan
> det har hänt. Man blir förvånad...

Samma här, våran katt försvinner aldrig, men för nått år sen när han skulle åka bil så försvann han lagom tills vi skulle åka... Han brukar heller inte sitta utanför dörren, men häromdan när jag för typ första gången nånsin skulle ge han lite fisk som blivit över, satt han redan där...

1888 skrev:
> Samma med mina vovvar, när jag kommer hem från
> jobbet, hur glada som helst. När jag sen
> börjar byta till cykelkläderna så sjunker dom
> ihop å går o lägger sej o set otroligt ledsna
> ut. Naturligtvis är inte jag först hem vid dessa
> tillfällen utan att dom är redan rastade.

Mina hundar blir tokiga när cykelkläderna åker på, för ibland får dom faktiskt följa med.

Scott_Blackstone skrev:

Frågan är väl om han gömmer sig innan DU vet att ni ska åka bil? Annars är det väl förmodligen bara nåt du gör som katten märker och kopplar ihop med bilåkning.

En av mina barndomsvänner har en lillebror som är handikappad. Han hade rätt svårt att knyta an till människor eller saker i omvärlden överhuvudtaget. En dag fick denne lille pojk en kattunge och han kom ut ur sitt skal. Han älskade denna katt, följde den nästan över allt.

Storebrodern och jag skruvade i en bil och spillde glykol på garagegolvet, vilket vi tyvärr inte noterade. Katt-fan var och slickade upp skiten och följaktligen dog. Denna katt hade minsann inget 6:e sinne överhuvudtaget, förmodligen var de första 5 rätt risiga. Med åtanke på att katter till skillnad från hundar oftast inte sätter i sig saker de inte vet vad det är undrar jag fortfarande hur jävla orättvist livet kan vara som parar ihop en plågad människa med en retarderad katt.

Scott_Blackstone skrev:

Hur _katten_ kan den veta det? Tja, antingen läser den tankar, eller så kan den se in i framtiden. Eller så beter du dig omedvetet på ett visst sätt varje gång du ska åka bil och ha med dig katten, undrar över om den ska märka av det och funderar på om den ska gömma sig under soffan som den brukar göra eftersom du vet att den inte gillar det, och så märker katten det och tänker, "hmm, förra gången han betedde sig så där var det inget kul", och så gömmer den sig under soffan.

Flurken skrev:
> En av mina barndomsvänner har en lillebror som
> är handikappad. Han hade rätt svårt att knyta
> an till människor eller saker i omvärlden
> överhuvudtaget. En dag fick denne lille pojk en
> kattunge och han kom ut ur sitt skal. Han älskade
> denna katt, följde den nästan över allt.
>
> Storebrodern och jag skruvade i en bil och spillde
> glykol på garagegolvet, vilket vi tyvärr inte
> noterade. Katt-fan var och slickade upp skiten och
> följaktligen dog. Denna katt hade minsann inget
> 6:e sinne överhuvudtaget, förmodligen var de
> första 5 rätt risiga. Med åtanke på att katter
> till skillnad från hundar oftast inte sätter i
> sig saker de inte vet vad det är undrar jag
> fortfarande hur jävla orättvist livet kan vara
> som parar ihop en plågad människa med en
> retarderad katt.

De flesta djur vad jag vet tycker glykol smakar sött och gott. Kanske är det så att anledningen till att man själv inte tar en klunk emellanåt eller sätter det i kaffet, är för att någon har talat om för en att det är farligt, eller så har man läst det på flaskan. Och den där katten kanske var så "retarderad" att den varken kunde läsa eller prata?

>
>
> De flesta djur vad jag vet tycker glykol smakar
> sött och gott. Kanske är det så att anledningen
> till att man själv inte tar en klunk emellanåt
> eller sätter det i kaffet, är för att någon
> har talat om för en att det är farligt, eller
> så har man läst det på flaskan. Och den där
> katten kanske var så "retarderad" att den varken
> kunde läsa eller prata?

Fast det motsägs av att katter i motsättning till hundar och en del människor inte lär ha förmågan att kunna smaka sött

Ni som har katter får prova det här. Stoppa in ett finger i örat så det blir lite vax på. Som ni säkert kommer ihåg från er barndom så smakar det inte speciellt angenämt om man skulle skicka på fingret. Men håll det framför kattens nos så ska ni se att den slickar i sig det. Det är tydligen ett ganska bra sätt att få en katt att tycka om en.

MusicMan skrev:
> Ni som har katter får prova det här. Stoppa in
> ett finger i örat så det blir lite vax på. Som
> ni säkert kommer ihåg från er barndom så
> smakar det inte speciellt angenämt om man skulle
> skicka på fingret. Men håll det framför kattens
> nos så ska ni se att den slickar i sig det. Det
> är tydligen ett ganska bra sätt att få en katt
> att tycka om en.

Kanske som att bjussa en unge på dess egen snorkråka? :)

Djur älskar smaken av glykol tyvärr :( Det där att djur inte äter saker som är dåliga för dom är ju tyvärr en myt.

Jag tror definitivt att katter har något sinne som inte vi har. Och att dom förr i tiden sågs som heliga djur gör att jag tror att folk förr var medvetna om det på ett annat sätt än idag. Jag tror inte att det bara var för att dom höll undan råttor som folk omgav sig med dom. *total kattnörd*

När trälar, bönder och stadsbor svälter måste katterna som vaktar kungens sädesmagasin vara heliga djur. Annars skulle de bli uppätna.
Det finns inga torgduvor i Peking.

Jag var och tittade på den här rackaren idag och sambon och jag bestämde oss för att ta hem honom om 2 veckor när han är leverasklar. Sambons katt har betett sig annorlunda hela eftermiddagen, hon vill vara med mer och lämnar oss inte ur synhåll. Som att hon vet att det kommer en till katt och redan är lite svartsjuk.

Bilagor

• image1-1.JPG
    image1-1.JPG
    118.1 KB · Besök: 58
Vad jag önskar det var sant. Då hade jag sluppit läsa exets länk igår om en trafikskadad och nu död katt de fått in på hennes klinik.

Tillbaka
Topp