Var Happy bättre förr ??

Var Happy bättre förr ??
GoranS sa:
staine sa:
castrello sa:
Det var bättre förr, ja. Bigmollo, Tille, Skogling och en massa galna trådar. Förutom galenskspen tyckte jag att kunnandet var bättre förr. Nu är det förvissa typ någon som bygger kolfiberramar men förutom det tycker jag att det är svårt att få hjälp med lite mer avancerade frågor. Dessutom är det nu färre ride reports och det är miljoner trådar som handlar om "första fs" eller "vilken mtb för nybörjare för 15K".

Så kalla mig gnällspik men jag hittar sällan något vägledande eller intressant här nuförtiden.

Om det var 15k åtminstone. Det är väl snarare 7k?

Är på jakt efter en touringcykel och då snackar vi inte någon sketen dussincykel för 80-90 kkr utan det här ska vara en high-end-cykel. Tänker mig att det kan sluta på en kvarts mille. Ska vara extremt hållbar och lämplig för tung packning. Maxvikt 4,5 kg inklusive allt. Hjul med kolfiberfälgar som är minst 80 mm höga, gärna dischjul därbak. Alla lager ska vara keramiska. Packväskorna vill jag ha kevlarförstärkta s.a. de tål lättare beskjutning. Inbyggt fram och baklyse som ger minst 20000 lumen är ett krav och de ska drivas med navdynamo.

Var hittar jag denna tingest?

En CX från Rose eller möjligen Canyon?

Var Happy bättre förr ??
GoranS sa:
staine sa:
castrello sa:
Det var bättre förr, ja. Bigmollo, Tille, Skogling och en massa galna trådar. Förutom galenskspen tyckte jag att kunnandet var bättre förr. Nu är det förvissa typ någon som bygger kolfiberramar men förutom det tycker jag att det är svårt att få hjälp med lite mer avancerade frågor. Dessutom är det nu färre ride reports och det är miljoner trådar som handlar om "första fs" eller "vilken mtb för nybörjare för 15K".

Så kalla mig gnällspik men jag hittar sällan något vägledande eller intressant här nuförtiden.

Om det var 15k åtminstone. Det är väl snarare 7k?

Är på jakt efter en touringcykel och då snackar vi inte någon sketen dussincykel för 80-90 kkr utan det här ska vara en high-end-cykel. Tänker mig att det kan sluta på en kvarts mille. Ska vara extremt hållbar och lämplig för tung packning. Maxvikt 4,5 kg inklusive allt. Hjul med kolfiberfälgar som är minst 80 mm höga, gärna dischjul därbak. Alla lager ska vara keramiska. Packväskorna vill jag ha kevlarförstärkta s.a. de tål lättare beskjutning. Inbyggt fram och baklyse som ger minst 20000 lumen är ett krav och de ska drivas med navdynamo.

Var hittar jag denna tingest?

Cykelringen, just nu 70% rabatt på kvartsmiljoncyklar.

Var Happy bättre förr ??
det var rasisternas intåg som fick mig att lämna happy, jag tröttnade på den ryggradslösa modereringen och frånvaron av ställningstagande. den som tror att lex vardagsrum kom utan anledning saknar helt enkelt ett historiskt perspektiv och vet allvarligt talat inte vad den pratar om. om det var bättre för vette tusan dock.

Var Happy bättre förr ??
Fel att säga "Tvingade fram hårdför tolkning", som jag minns det var det ett antal äkta individer och ett antal låtsasanvändare som helt enkelt inte kunde sköta sig på ett rumsrent sätt. Som man bäddar får man ligga eller nåt i den stilen.

Var Happy bättre förr ??
"Sveriges trevligaste cykelforum" - är det på allvar någom som tror det kommer ngt kittlande från det?

Hur kul är ett mingel där alla är artiga och inget att förmedla?

Var Happy bättre förr ??
fredrikw sa:
det var rasisternas intåg som fick mig att lämna happy, jag tröttnade på den ryggradslösa modereringen och frånvaron av ställningstagande. den som tror att lex vardagsrum kom utan anledning saknar helt enkelt ett historiskt perspektiv och vet allvarligt talat inte vad den pratar om. om det var bättre för vette tusan dock.

Nå, lex vardagsrum fanns redan tidigare. Ren rasism tyckte jag inte att det fanns så mycket av, och den kunde modererats bort utan större åthävor. Men det går en skiljelinje mellan de som anser att man ska tycka rätt för att få uttala sig, och de som anser att man får tala så länge man inte tassar in i det som är olämpligt/olagligt. Happy som Safe Pace eller anslagstavla?

-----------------
Jag saknar å andra sidan historiskt perspektiv och vet, allvarligt talat, inte vad jag pratar om.

Var Happy bättre förr ??
fredrikw sa:

Seså, de flesta trådarna handlade väl ändå om gp 4000s II däck, fs, pendling, ont i knäna o.s.v.
Upprördheten över vita skåpbilar, hundkoppel, sönderkörda stigar och dylikt översteg och överstiger än idag vida grinigheten mot främmande folkgrupper.
Om man går in i typ den enda tråden bland tusentals som heter politiskt tjafs, istället för någon diskussion om sportdryck eller att cykla runt Mälaren, så får man väl ta att den innehåller en del politiska åsikter som man inte delar.

Var Happy bättre förr ??
Politiktråd(ar) fanns det ju förr. Men rasistiska inlägg? Det minns jag inte, har det verkligen förekommit?

Nya Happy är väl annars som Sverige i stort: demokratur med smal åsiktskorridor.

Senast ändrad:
Var Happy bättre förr ??
Jämför med forumet på sweclockers. Där frågas det jämt efter en dator för en viss peng, eller en viss prestanda. Det svåra med trådar, oavsett forum, är att diskussionerna kan dra iväg åt ett visst håll, som inte har med det TS skapade.

Bättre förr? Nja, vet inte det...allt utvecklas.

Var Happy bättre förr ??
H. sa:
Tänk att så många fortfarande är bittra över att inte få proklamera politik på ett cykelforum.
Personligen struntar jag egentligen i vilket. Men jag tycker modereringstaktiken är märklig. Det diskuteras ju i princip ALLT annat än cykling på Happy (mängden OT-trådar är väldans stor). Men hua om någon skulle få för sig att tycka något icke-PK om politik, då kommer storsläggan fram.

Jag skulle gilla om man rensade upp bland OT lite grann. Men nu försöker man ha kakan och äta den vilket ledde till min kommentar. :)

Var Happy bättre förr ??
Bikzz sa:
finns det fortfarande hopp ??
Självklart.
Förr blir ju bara mer och mer hela tiden och kommer man bara ihåg allt det bra så blir ju förr bara bättre och bättre.
Men det är ju nu som skapar förr och för att förr ska bli bättre så måste ju nu höja nivån på förr.
Så självklart finns det hopp om nu förr ska vara bättre.
[Är det sämre förr så kan inte nu vara så bra direkt...]

Var Happy bättre förr ??
castrello sa:

Kan det vara att din tröskel för "avancerad fråga" har höjts? Happy har höjt min tröskel rejält.

Var Happy bättre förr ??
Foxis sa:
H. sa:
Tänk att så många fortfarande är bittra över att inte få proklamera politik på ett cykelforum.
Personligen struntar jag egentligen i vilket. Men jag tycker modereringstaktiken är märklig. Det diskuteras ju i princip ALLT annat än cykling på Happy (mängden OT-trådar är väldans stor). Men hua om någon skulle få för sig att tycka något icke-PK om politik, då kommer storsläggan fram.

Jag skulle gilla om man rensade upp bland OT lite grann. Men nu försöker man ha kakan och äta den vilket ledde till min kommentar. :)

ALLT +ANNAT blir folk sällan osams över, men politik är det ALLT +ANNAT än få som folk (och fä) inte blir osams över. Så jag tycker det är skönt att de försvinner så fort de dyker. Mindre hat och mer kärlek åt folket!

Var Happy bättre förr ??
Arsozath sa:
Foxis sa:
H. sa:

ALLT +ANNAT blir folk sällan osams över, men politik är det ALLT +ANNAT än få som folk (och fä) inte blir osams över. Så jag tycker det är skönt att de försvinner så fort de dyker. Mindre hat och mer kärlek åt folket!

Om vissa inte kan bete sig som vuxna kanske det är bättre att ta tag i individen än att helt sonika förbjuda vissa ämnen. Det kan ju också vara bra att få lite koll på vilka som har vilket beteende/åsikter innan man hamnar i ett privat sammanhang med dessa (Happyride etc.).

Var Happy bättre förr ??
Foxis sa:
Arsozath sa:
Foxis sa:
H. sa:

Om vissa inte kan bete sig som vuxna kanske det är bättre att ta tag i individen än att helt sonika förbjuda vissa ämnen. Det kan ju också vara bra att få lite koll på vilka som har vilket beteende/åsikter innan man hamnar i ett privat sammanhang med dessa (Happyride etc.).

Men när så väldigt, väldigt få kan bete sig som vuxna är det ju enklare att helt sonika se till att majoriteten(som inte kan bete sig som vuxna) inte pratar om ämnen de inte kan hantera.

Var Happy bättre förr ??
Luthman Photography sa:
Foxis sa:
Arsozath sa:
Foxis sa:
H. sa:

Men när så väldigt, väldigt få kan bete sig som vuxna är det ju enklare att helt sonika se till att majoriteten(som inte kan bete sig som vuxna) inte pratar om ämnen de inte kan hantera.

Men det där är ju inte riktigt sant. Det var väl väldigt få som över huvud taget postade i den beryktade tråden vad jag minns? Jag läste den knappt. Och det är väl just det som är poängen: Till skillnad från ett vardagsrum så kan man välja vilken tråd man deltar i. Man kan liksom inte råka höra en konversation i en annan tråd eller på annat sätt råka illa ut om tråden leder till handgemäng. :)

Som sagt, jag bryr mig egentligen inte annat än att jag tycker politik är så pass viktigt - speciellt nu - att det principiellt borde få diskuteras överallt.
Sedan vet jag inte om/hur det har att göra med att jag upplever Happy som både mindre happy och stelare numera. Kan också vara undertecknad som blivit äldre och tråkigare. :D

Var Happy bättre förr ??
Politikertrådar är som "SPD" vs. plattisar, alla är har sin åsikt och argumenten gör varken till eller från. ;)

Var Happy bättre förr ??
Ser det mer som att Happy är en levande organism som helt i enlighet med Darwins teorier utvecklas för att överleva.
Att politiksnack bannlystes är bara en del i utvecklingen och att majoriteten faktiskt uppskattade detta bevisas av att Happy fortfarande lever och frodas.
Det finns en liten handfull användare som knappt har setts efter att politiktråden låstes.
Är troligen bara ett fåtal som saknar dessa.

Var Happy bättre förr ??
Vernersson sa:
Ser det mer som att Happy är en levande organism som helt i enlighet med Darwins teorier utvecklas för att överleva.
Att politiksnack bannlystes är bara en del i utvecklingen och att majoriteten faktiskt uppskattade detta bevisas av att Happy fortfarande lever och frodas.
Det finns en liten handfull användare som knappt har setts efter att politiktråden låstes.

+42!

Var Happy bättre förr ??
Konkret sa:
Jag förstår ibland varför eldsjälar likt pippiw inte orkar med detta forum, det finns många negativa och mörka sidor här.
Tror det bidrar till att folk öppnar sig mindre helt enkelt, forumet blir torftigt.

+1! Synd att han med flera gav upp.

Precis som man förbjudit politikdiskussioner borde man förbjuda oförskämt beteende och otrevligt språk mot medmänniskorna på forumet. Först varning sen utvisning.

Var Happy bättre förr ??
42Hz sa:
Vernersson sa:

+42!

d.v.s. +1405006117752879898543142606244511569936384000000000

Var Happy bättre förr ??
AxelSthlm sa:
Jag saknar Mollos teckning av fixiecyklisterna som bögar.
Mer bögteckningar!!!

vq5t87.jpg

Tillbaka
Topp