Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
GoranS sa:staine sa:castrello sa:Det var bättre förr, ja. Bigmollo, Tille, Skogling och en massa galna trådar. Förutom galenskspen tyckte jag att kunnandet var bättre förr. Nu är det förvissa typ någon som bygger kolfiberramar men förutom det tycker jag att det är svårt att få hjälp med lite mer avancerade frågor. Dessutom är det nu färre ride reports och det är miljoner trådar som handlar om "första fs" eller "vilken mtb för nybörjare för 15K".
Så kalla mig gnällspik men jag hittar sällan något vägledande eller intressant här nuförtiden.
Om det var 15k åtminstone. Det är väl snarare 7k?
Är på jakt efter en touringcykel och då snackar vi inte någon sketen dussincykel för 80-90 kkr utan det här ska vara en high-end-cykel. Tänker mig att det kan sluta på en kvarts mille. Ska vara extremt hållbar och lämplig för tung packning. Maxvikt 4,5 kg inklusive allt. Hjul med kolfiberfälgar som är minst 80 mm höga, gärna dischjul därbak. Alla lager ska vara keramiska. Packväskorna vill jag ha kevlarförstärkta s.a. de tål lättare beskjutning. Inbyggt fram och baklyse som ger minst 20000 lumen är ett krav och de ska drivas med navdynamo.
Var hittar jag denna tingest?
GoranS sa:staine sa:castrello sa:Det var bättre förr, ja. Bigmollo, Tille, Skogling och en massa galna trådar. Förutom galenskspen tyckte jag att kunnandet var bättre förr. Nu är det förvissa typ någon som bygger kolfiberramar men förutom det tycker jag att det är svårt att få hjälp med lite mer avancerade frågor. Dessutom är det nu färre ride reports och det är miljoner trådar som handlar om "första fs" eller "vilken mtb för nybörjare för 15K".
Så kalla mig gnällspik men jag hittar sällan något vägledande eller intressant här nuförtiden.
Om det var 15k åtminstone. Det är väl snarare 7k?
Är på jakt efter en touringcykel och då snackar vi inte någon sketen dussincykel för 80-90 kkr utan det här ska vara en high-end-cykel. Tänker mig att det kan sluta på en kvarts mille. Ska vara extremt hållbar och lämplig för tung packning. Maxvikt 4,5 kg inklusive allt. Hjul med kolfiberfälgar som är minst 80 mm höga, gärna dischjul därbak. Alla lager ska vara keramiska. Packväskorna vill jag ha kevlarförstärkta s.a. de tål lättare beskjutning. Inbyggt fram och baklyse som ger minst 20000 lumen är ett krav och de ska drivas med navdynamo.
Var hittar jag denna tingest?
+4242Hz sa:Ja, happyMTB!
Frankenstein's Bike sa:Tja, nån aktivist drev ju igenom en hårdför tolkning av "lex vardagsrum", sen var "löske män" och slika trådars saga all.
Johan A sa:Lagombra, = David, Steelisreal, Bianchioskar... Visst tusan var det bättre förr!!
JojjeM sa:Johan A sa:Lagombra, = David, Steelisreal, Bianchioskar... Visst tusan var det bättre förr!!
+1
Och spindelbenen. Han var grym!
/Johan
fredrikw sa:det var rasisternas intåg som fick mig att lämna happy, jag tröttnade på den ryggradslösa modereringen och frånvaron av ställningstagande. den som tror att lex vardagsrum kom utan anledning saknar helt enkelt ett historiskt perspektiv och vet allvarligt talat inte vad den pratar om. om det var bättre för vette tusan dock.
fredrikw sa:det var rasisternas intåg som fick mig att lämna happy, jag tröttnade på den ryggradslösa modereringen och frånvaron av ställningstagande. den som tror att lex vardagsrum kom utan anledning saknar helt enkelt ett historiskt perspektiv och vet allvarligt talat inte vad den pratar om. om det var bättre för vette tusan dock.
åberg sa:Dom flesta som tycker det var bättre förr var bättre förr. :)
Det beror på hur många elitmotionärer som är i vägen.PKJoacim sa:Vad ska man ha för cykektryck på däckvasan? Funkar det med 42 mmHg eller kommer ramen att implodera?
PKJoacim sa:Vad ska man ha för cykektryck på däckvasan? Funkar det med 42 mmHg eller kommer ramen att implodera?
h.g.j sa:PKJoacim sa:Vad ska man ha för cykektryck på däckvasan? Funkar det med 42 mmHg eller kommer ramen att implodera?
Där slog du huvudet på spiken! Mot träd och mot +ANNAT trådarna är inte som förr.
AX3L sa:Jag säger inte att det var bättre förr, men det är sämre nu.
Personligen struntar jag egentligen i vilket. Men jag tycker modereringstaktiken är märklig. Det diskuteras ju i princip ALLT annat än cykling på Happy (mängden OT-trådar är väldans stor). Men hua om någon skulle få för sig att tycka något icke-PK om politik, då kommer storsläggan fram.H. sa:Tänk att så många fortfarande är bittra över att inte få proklamera politik på ett cykelforum.
Självklart.Bikzz sa:finns det fortfarande hopp ??
castrello sa:Det var bättre förr, ja. Bigmollo, Tille, Skogling och en massa galna trådar. Förutom galenskspen tyckte jag att kunnandet var bättre förr. Nu är det förvissa typ någon som bygger kolfiberramar men förutom det tycker jag att det är svårt att få hjälp med lite mer avancerade frågor. Dessutom är det nu färre ride reports och det är miljoner trådar som handlar om "första fs" eller "vilken mtb för nybörjare för 15K".
Foxis sa:Personligen struntar jag egentligen i vilket. Men jag tycker modereringstaktiken är märklig. Det diskuteras ju i princip ALLT annat än cykling på Happy (mängden OT-trådar är väldans stor). Men hua om någon skulle få för sig att tycka något icke-PK om politik, då kommer storsläggan fram.H. sa:Tänk att så många fortfarande är bittra över att inte få proklamera politik på ett cykelforum.
Jag skulle gilla om man rensade upp bland OT lite grann. Men nu försöker man ha kakan och äta den vilket ledde till min kommentar. :)
Arsozath sa:Foxis sa:Personligen struntar jag egentligen i vilket. Men jag tycker modereringstaktiken är märklig. Det diskuteras ju i princip ALLT annat än cykling på Happy (mängden OT-trådar är väldans stor). Men hua om någon skulle få för sig att tycka något icke-PK om politik, då kommer storsläggan fram.H. sa:Tänk att så många fortfarande är bittra över att inte få proklamera politik på ett cykelforum.
Jag skulle gilla om man rensade upp bland OT lite grann. Men nu försöker man ha kakan och äta den vilket ledde till min kommentar. :)
ALLT +ANNAT blir folk sällan osams över, men politik är det ALLT +ANNAT än få som folk (och fä) inte blir osams över. Så jag tycker det är skönt att de försvinner så fort de dyker. Mindre hat och mer kärlek åt folket!
Foxis sa:Arsozath sa:Foxis sa:Personligen struntar jag egentligen i vilket. Men jag tycker modereringstaktiken är märklig. Det diskuteras ju i princip ALLT annat än cykling på Happy (mängden OT-trådar är väldans stor). Men hua om någon skulle få för sig att tycka något icke-PK om politik, då kommer storsläggan fram.H. sa:Tänk att så många fortfarande är bittra över att inte få proklamera politik på ett cykelforum.
ALLT +ANNAT blir folk sällan osams över, men politik är det ALLT +ANNAT än få som folk (och fä) inte blir osams över. Så jag tycker det är skönt att de försvinner så fort de dyker. Mindre hat och mer kärlek åt folket!
Om vissa inte kan bete sig som vuxna kanske det är bättre att ta tag i individen än att helt sonika förbjuda vissa ämnen. Det kan ju också vara bra att få lite koll på vilka som har vilket beteende/åsikter innan man hamnar i ett privat sammanhang med dessa (Happyride etc.).
Luthman Photography sa:Foxis sa:Arsozath sa:Foxis sa:Personligen struntar jag egentligen i vilket. Men jag tycker modereringstaktiken är märklig. Det diskuteras ju i princip ALLT annat än cykling på Happy (mängden OT-trådar är väldans stor). Men hua om någon skulle få för sig att tycka något icke-PK om politik, då kommer storsläggan fram.H. sa:Tänk att så många fortfarande är bittra över att inte få proklamera politik på ett cykelforum.
Om vissa inte kan bete sig som vuxna kanske det är bättre att ta tag i individen än att helt sonika förbjuda vissa ämnen. Det kan ju också vara bra att få lite koll på vilka som har vilket beteende/åsikter innan man hamnar i ett privat sammanhang med dessa (Happyride etc.).
Men när så väldigt, väldigt få kan bete sig som vuxna är det ju enklare att helt sonika se till att majoriteten(som inte kan bete sig som vuxna) inte pratar om ämnen de inte kan hantera.
Vernersson sa:Ser det mer som att Happy är en levande organism som helt i enlighet med Darwins teorier utvecklas för att överleva.
Att politiksnack bannlystes är bara en del i utvecklingen och att majoriteten faktiskt uppskattade detta bevisas av att Happy fortfarande lever och frodas.
Det finns en liten handfull användare som knappt har setts efter att politiktråden låstes.
Är troligen bara ett fåtal som saknar dessa.
Konkret sa:Jag förstår ibland varför eldsjälar likt pippiw inte orkar med detta forum, det finns många negativa och mörka sidor här.
Tror det bidrar till att folk öppnar sig mindre helt enkelt, forumet blir torftigt.
42Hz sa:Politikertrådar är som "SPD" vs. plattisar, alla är har sin åsikt och argumenten gör varken till eller från. ;)
42Hz sa:Vernersson sa:Ser det mer som att Happy är en levande organism som helt i enlighet med Darwins teorier utvecklas för att överleva.
Att politiksnack bannlystes är bara en del i utvecklingen och att majoriteten faktiskt uppskattade detta bevisas av att Happy fortfarande lever och frodas.
Det finns en liten handfull användare som knappt har setts efter att politiktråden låstes.
Är troligen bara ett fåtal som saknar dessa.
+42!
42Hz sa:Ja, happyMTB!
AxelSthlm sa:Jag saknar Mollos teckning av fixiecyklisterna som bögar.
Mer bögteckningar!!!
AxelSthlm sa:Jag saknar Mollos teckning av fixiecyklisterna som bögar.
Mer bögteckningar!!!