Det finns inte lika många billiga momentnycklar i det nedre registret pga. att de kräver högre noggrannhet. Det är helt enkelt lättare att tillverka en billig nyckel för att dra 40-210Nm än en för 20-40Nm av förståeliga skäl.
Jag har inte testats biltemas variant som du säger är slut, men kan tänka mig att den fungerar lite sisådär. Samtidigt är kanske inte noggrannheten superviktiga för dig?
Du kan ju alltid gå in i en välsorterad järnaffär för att höra vad de kan beställa hem för varianter genom olika leverantörer och om de känner till något prisvärt. De flesta handlar via
Luna men jag hittar ingenting som ser billigt ut i deras katalog på nätet (priser får bara butikerna fram).
Tengtools, som är ett av lunas billigare märken men som håller hög kvalité, har tex. ingen så vitt jag kan se på deras hemsida.
Bahco har en del modeller, men prisbilden är kanske inte den du söker.
Kamasa Tools har en del olika modeller för 5-25Nm i prisområdet 700-1200kr. Nästa steg är 19-110Nm och priset ungefär det samma. Deras hemsida är helkass och KG Knutsson's (importör/grossist) också. Vill man hitta Kamasa Verktyg och priser på dem får man ta hjälp av
www.autokatalogen.se. Klicka på sök, sedan Produktkatalog, Verktyg (till höger), Momentnycklar osv...
Hur mycket tog Biltema för den där nyckeln som är slut? Kan va kul å veta om du vill ha mer tips som inte drar iväg allt för mycket från dem i pris. :)