Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det finns inga fatbikes överhuvudtaget på XXL i år, men 2021 års modeller är listade på Whites hemsida, Covid-förseningar?White vet jag inte om de går att hitta hos ngn annan än XXL?
whitebikes.com
Billigt för mig är väl som XXL:s prissättning ungefär. Jag har för mig de tog runt 10kkr för deras billigaste förut."Billigt" är ett väldigt relativt begrepp, definiera vad är billigt för dig?
Billigt för mig är väl som XXL:s prissättning ungefär. Jag har för mig de tog runt 10kkr för deras billigaste förut.
Har du nått förslag då?
Tveksamt, enligt min erfarenhet. Den har för hög utväxling, det blir för tungtrampat i snön.Inget jag testat men är iallafall billig. funkar nog fint att trampa lite snö i två månader.
![]()
Fatbike X-TREME BRONZE 26" x 4" däck
X-TREME BRONZE är en prisvärd och högkvalitativ fatbike med riktigt läcker design. En fatbike kan användas alla 4 säsonger och erbjuderen mycket rolig cyklingsupplevelse.www.e-ville.com
Fel.Det finns inga fatbikes överhuvudtaget på XXL i år,
På hösten brukar nästkommande års modeller av White fatbikes inkomma dvs 2021 års modeller skulle vara aktuella nu. 2020 modellerna är de som kom i hösten 2019, vilka det kan finnas några ex kvar ute i butikerna fortfarande.Fel.
Samtliga (de allra flesta?) butiker har fått 2020 års modeller av fatbikes levererade, de finns dock ej kvar på hemsidan.
Följande svar fick jag av deras kundtjänst för precis en månad sedan: "Uppsala ska ha 1 kvar, Helsingborg, Luleå samt Malmö Emporia" på frågan om någon butik hade stl M inne.
Jag plockade åt mig en från Arninge dagen innan svaret kom.
12.990 ordinarie, fick ner priset till 10.500.
(Hamngatan sålde en för 10k nån av de första dagarna i oktober.)
Min tredje White, och helt klart den skönaste.
Sänkstolpe, lättare slangar & kolfibergaffel har gjort den ännu trevligare.
Stämmer iaf i uppsala, har stått en svart fatbike där de senaste gångerna jag varit in (men nu är det ett par veckor sedan).Fel.
Samtliga (de allra flesta?) butiker har fått 2020 års modeller av fatbikes levererade, de finns dock ej kvar på hemsidan.
Följande svar fick jag av deras kundtjänst för precis en månad sedan: "Uppsala ska ha 1 kvar, Helsingborg, Luleå samt Malmö Emporia" på frågan om någon butik hade stl M inne.
Jag plockade åt mig en från Arninge dagen innan svaret kom.
12.990 ordinarie, fick ner priset till 10.500.
(Hamngatan sålde en för 10k nån av de första dagarna i oktober.)
Min tredje White, och helt klart den skönaste.
Sänkstolpe, lättare slangar & kolfibergaffel har gjort den ännu trevligare.
Njae, den jag kom över hade kommit in i butik i månadsskiftet April/Maj i år.På hösten brukar nästkommande års modeller av White fatbikes inkomma dvs 2021 års modeller skulle vara aktuella nu. 2020 modellerna är de som kom i hösten 2019, vilka det kan finnas några ex kvar ute i butikerna fortfarande.
Jag har kikat lite där. Är dom ok alltså?fatbike24.de har seriösa fatbikes som börjar runt 1000 euro.
26 mil till Uppsala.Tack för alla tips ? Jag ska ta mig en titt på blocket. Treken är nog för stor för mig dock, jag är 179cm. Jag borde hamna på medium eller large eftersom jag gillar små cyklar (helst när det går sakta). Jag bor tyvärr för långt från ett XXL för att köpa i butik.
Men kom gärna med fler tips ?
Smärtgränsen går nog vid 15kkr för ny cykel tror jag.
Jag har kikat lite där. Är dom ok alltså?
Blacks.co.uk säljer Calibre och de skickar till SverigeFan att GoOutdoors inte kan leverera till Svearike.
Varit sugen på Astronut:en ett tag, och deras fatbike.
Har en Farley5a med 26".. Skicka ett PM så berättar jag mer om det är intressant.Tack för alla tips ? Jag ska ta mig en titt på blocket. Treken är nog för stor för mig dock, jag är 179cm. Jag borde hamna på medium eller large eftersom jag gillar små cyklar (helst när det går sakta). Jag bor tyvärr för långt från ett XXL för att köpa i butik.
Men kom gärna med fler tips ?
Smärtgränsen går nog vid 15kkr för ny cykel tror jag.
Tyska Silverback har hyfsat i lager av fatbikes för lev.
Scoop Delight i charcoal/iceblue och citrus/orange i med o lge strl
Scoop Delight i blue/blue och red/orange i med o lge strl
Scoop Deluxe i lime/green i med o lge strl
de här enl. lagersaldo kan jag få hem omg vid beställning och platsar ju under 10'
silverbacklab.com
Är det så? Vad behöver man för kassett på en fatbike istället då? Silverback cyklarna såg riktigt intressanta ut tyckte jag. Visst finns det väl större drev att köpa till 10 delade kassetter va?Vad jag kan se så har dessa för smalt spann på utväxlingen. SunRingles fälgar är däremot helt OK.
Är det så? Vad behöver man för kassett på en fatbike istället då? Silverback cyklarna såg riktigt intressanta ut tyckte jag. Visst finns det väl större drev att köpa till 10 delade kassetter va?
Och då finns en hemlig, legendarisk, nästan glömt uppfinning som kallas för en framväxel. :-D... och hur stark man är.
... och man trampar som en tok
Vilka är ”de vanliga nackdelarna”?
Tur att cyklingen och komponentvalen skiljer från person till person och att det finns ett bra utbud att välja på.
Beror väll på hur skogen ser ut, i hällsingeskogarna så har vi lite överskott av sten och rötter jämfört med södra och norra Sverige, då räcker 22/11 och 80-85 kadens rätt långt för mig då jag aldrig cyklar fortare än 25 km/h i skogen.22 - 11 trampar man ju ur typ stup i kvarten även i skogen. Iallafall gjorde jag det på de framväxlade fatbikes jag haft. Tur att cyklingen och komponentvalen skiljer från person till person och att det finns ett bra utbud att välja på.
Beror väll på hur skogen ser ut, i hällsingeskogarna så har vi lite överskott av sten och rötter jämfört med södra och norra Sverige, då räcker 22/11 och 80-85 kadens rätt långt för mig då jag aldrig cyklar fortare än 25 km/h i skogen.
Du är så diplomatisk att du borde vara ambassadör i nåt land med massa berg ??
vid farter över 25kmh är det bra med tajta hopp mellan växlarna. gärna bara en kuggs skillnad. och undvikande av små leksaksdrev. svårt att ordna med singelklinga.Jo, sten och rötter har även vi här i Höga kusten ett överskott på. Vi har dessutom ganska kuperat.
Största skillnaden är nog att jag gillar att låta topphastigheten stiga över 25 i skogen så fort det ges tillfälle.
e
vid farter över 25kmh är det bra med tajta hopp mellan växlarna. gärna bara en kuggs skillnad. och undvikande av små leksaksdrev. svårt att ordna med singelklinga.
nu är ju detta inte så intressant med fatbike, men varje gång man råkar ut för böjt växelöra, eller andra växelproblem som nedisning är det tacksamt att ha ett par tre växlar fram att spela med.
och det är även på andra sätt ett robustare system.