Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jahaja, min cykel som fått agera som pendlarcykel och annat också, sen snart 1,5 år tillbaka. Den har varit inne på service nyligen, jag fick både fram och bakhjulspunka före jul och blev så trött på fanskapet så den åkte in i förådet utan att ha blivit tvättad. Så när jag tog ut den nu för några veckor sen så var kedja ihoprostad och växlarna tjärvade som fan. Nu ska jag iaf tvätta den bra mycket oftare.Höjdarn sa:Nu när jag ändå är i farten med bilder får ni se min alltiallo cykel :-)
Doominator1 sa:Ett hopakok utan dess like, typ.
Scott Aspect (?) 26" mtb i grunden, satt på 29" hjul med 37/35mm däck f/b, en stel gaffel jag hittade på jobbet och bockastyre. So far so good typ. Sen fick jag för mig att bygga ett 1x11 system med sram force CX1-reglage, en X9 växelförare och shimano XT 11-40 kassett. Tung som bara den, men den fungerar långt över förväntan!
Makten sa:Kona JTS med rakt styre (700), 1x10, plattisar, lädersadel från Gilles Berthoud och Deorebromsar. Mycket trevligare än den var i CX-utförande, men då har jag inte bråttom heller:-)
Just nu sitter det skärmar på, men de ryker nog snart inför sommaren. Och så måste jag fixa till kabeldragningen som skaver mot gaffeln. Hade grova problem med den interna dragningen, därav lite fuldragning externt som jag inte orkat fixa till snyggt än.
JojjeM sa:Gamla skogs-SS:en har efter en tid i träda återuppstått som pendlare. Lite missnöjd med hur korta stänkorna från Biltema visade sig vara. Får klura på på både ego- och kompislappar tror jag. Surlygaffeln är för 26-tums mtb men känns som att den funkar fint såhär också. Tester får utvisa om 44/16 är för tungt för mina klena ben.
/Johan
Pfaff sa:JojjeM sa:Gamla skogs-SS:en har efter en tid i träda återuppstått som pendlare. Lite missnöjd med hur korta stänkorna från Biltema visade sig vara. Får klura på på både ego- och kompislappar tror jag. Surlygaffeln är för 26-tums mtb men känns som att den funkar fint såhär också. Tester får utvisa om 44/16 är för tungt för mina klena ben.
/Johan
Köp 2 par o limma/popnita ihop till lagom längd. Billiga ändå.
Brakastruten sa:Hoj för Pendeln, borde bli en Brompton? Eller motsvarande pussel.
fhloston sa:Pfaff sa:JojjeM sa:Gamla skogs-SS:en har efter en tid i träda återuppstått som pendlare. Lite missnöjd med hur korta stänkorna från Biltema visade sig vara. Får klura på på både ego- och kompislappar tror jag. Surlygaffeln är för 26-tums mtb men känns som att den funkar fint såhär också. Tester får utvisa om 44/16 är för tungt för mina klena ben.
/Johan
Köp 2 par o limma/popnita ihop till lagom längd. Billiga ändå.
+1 på så sätt blev mina lagom långa. Jag popnitade.
rickards sa:Nånstans måste jag visa upp den. Hoppade på fixietåget 10 år för sent men gillar den som attan :)
Tack, visst är den rätt tjusig om jag får säga det själv.evo sa:rickards sa:Nånstans måste jag visa upp den. Hoppade på fixietåget 10 år för sent men gillar den som attan :)
Snygg pendlare!
Jag har läst att du får plats med Schwalbe Marathon Winter 35c under ett par SKS Bluemels 42mm. Jag kan dock inget garantera, men jag tänkte iaf försöka ordna detta på min GT Grade när vintern kommer.ptrk sa:Vad är nästa skärmarna för en pendlarhoj? Med utrymme för vinterdäck, tänker mig 35mm iaf...
Murdock sa:Jag har läst att du får plats med Schwalbe Marathon Winter 35c under ett par SKS Bluemels 42mm. Jag kan dock inget garantera, men jag tänkte iaf försöka ordna detta på min GT Grade när vintern kommer.ptrk sa:Vad är nästa skärmarna för en pendlarhoj? Med utrymme för vinterdäck, tänker mig 35mm iaf...
Murdock sa:Jag har läst att du får plats med Schwalbe Marathon Winter 35c under ett par SKS Bluemels 42mm. Jag kan dock inget garantera, men jag tänkte iaf försöka ordna detta på min GT Grade när vintern kommer.ptrk sa:Vad är nästa skärmarna för en pendlarhoj? Med utrymme för vinterdäck, tänker mig 35mm iaf...
ceel sa:Murdock sa:Jag har läst att du får plats med Schwalbe Marathon Winter 35c under ett par SKS Bluemels 42mm. Jag kan dock inget garantera, men jag tänkte iaf försöka ordna detta på min GT Grade när vintern kommer.ptrk sa:Vad är nästa skärmarna för en pendlarhoj? Med utrymme för vinterdäck, tänker mig 35mm iaf...
Jag kör MW 35mm på vintern på min Grade. Jag har biltemas 50mm skärm och den fick jag dremla så mycket att den blev ostadig. Lösningen för mig blev att helt kapa bort den del som var mellan och framför gaffelbenen.
Pfaff sa:ceel sa:Murdock sa:Jag har läst att du får plats med Schwalbe Marathon Winter 35c under ett par SKS Bluemels 42mm. Jag kan dock inget garantera, men jag tänkte iaf försöka ordna detta på min GT Grade när vintern kommer.ptrk sa:Vad är nästa skärmarna för en pendlarhoj? Med utrymme för vinterdäck, tänker mig 35mm iaf...
Jag kör MW 35mm på vintern på min Grade. Jag har biltemas 50mm skärm och den fick jag dremla så mycket att den blev ostadig. Lösningen för mig blev att helt kapa bort den del som var mellan och framför gaffelbenen.
BTs saknar iofs det inbakade aluinlägget som finns hos SKS så de är något ostadigare. Fäste du skärmdelarna enligt SKS Race-blade sättet?
Stervelo sa:7 år gammal, nytvättad och nytt drivpaket.
Pendlas inte på vinter eller under 5 grader varmt, mina bihålor tål inte det, annars varje dag utom ösregn.
Skärmar på vår och höst.
NLC sa:
ptrk sa:Kom ner i garaget imorse och hade inget tryck i bakbromsen längre... Betyder det att oket läcker? Vad behöver jag göra/veta för att veta att det är det som är felet?
Cykeln är bara 2 månader gammal så tänkte be dom fixa det iaf, men vill ju ha nytt ok och inte bara lufta igen...
Intressant bromssystem...Gushem sa:Blev av med mina två finare pendlare i våras och har nu fått ordning på härket som ska ta mig till och från jobb. Tung som satan men rullar otroligt bra.
Den där ser grymt skön ut, skulle va den perfekta brukscykeln för mig tror jag.Magnus Harling sa:Pilsner- och pendlarhäck. Fick en trasig cykel av en kompis, så jag byggde om den lite... Enpetad Kona Dew med mina gamla skogshjul. Breddad bakram för att få plats med tjocka, fina, mjuka däck. 740 mm styre känns lite smalt, men det funkar. :) Väldigt rolig att cykla på!