Varför gör inte någon något?

Bilagor

• reeses.jpg
    reeses.jpg
    55.2 KB · Besök: 38
På Verkstadsgatan kring 2005 så fanns det ett café som serverade en Elvis-macka. Den hade allt som man bara trodde att legenden gjort gällande. Och trot om ni törs. Den var sjukt god.

Stalle

jansson99 sa:
OK, nu bromsar vi här! Jag har inte lusläst tråden men ser att den innehåller rätt mycket som tangerar våra regler på fel sida och frånvaron av vanligt jävla hyfs. Läs Lex vardagsrum.

Vi har fått in ganska många anmälningar på inlägg som handlar om tjafs främst mellan två personer. Både av personerna själva men också flera andra forummedlemmar som ifrågasätter tonen som har blivit på forumet. Vill två personer hacka på varandra, fine men gör det via PM så resten av forumet blir skonat.

Vi kommer att agera hårdare mot personangrepp, påhopp och regelbrott så ni som fortsätter med den stilen kan räkna med en månads semester från Happy, den hårda vägen.

Om alla nu bara sluta snacka om jordnötssmör, så kanske moderatorerna slipper stänga tråden.

Såg denna trådstart imorse, så sorgligt. Tycker snarare att lämplig konsekvens borde vara livstids förvisning till happyeride för mobbarna.

Luthman Photography sa:
Kung Stalle sa:
På Verkstadsgatan kring 2005 så fanns det ett café som serverade en Elvis-macka. Den hade allt som man bara trodde att legenden gjort gällande. Och trot om ni törs. Den var sjukt god.

Stalle

Pudrad med kokain?

Han föredrog ju legalt förskrivna droger, i stora mängder.
Dr Nick i Simpsons är uppkallad efter Elvis husläkare...

jofahjalm sa:
Kneecap är med den typen av radhusägare som jag tänker mig kan dricka en Mariestad i vårsolen utan ängslighet framför klotgrillen. Jag har inget otalt med dessa radhusägare...

Där har du problemet med kransen, då hade det blivit kokta sojakorvar för att klimatkompensera och senapen hade fastnat i hippsterskägget innan man hade hamnat på landet för att dricka dyra ekologiska IPA :)

Luthman Photography sa:
Kung Stalle sa:

Stalle

Pudrad med kokain?

Frågan är varför ett café på verkstadsgatan i Hedemora skulle sälja elvismackor.

NickPick sa:
Luthman Photography sa:
Kung Stalle sa:

Stalle

Pudrad med kokain?

Frågan är varför ett café på verkstadsgatan i Hedemora skulle sälja elvismackor.

Det finns ingen annanstans där man kan sälja mackor med kokain utan att myndigheterna lägger sig i?

Crocko sa:
jofahjalm sa:
Kneecap är med den typen av radhusägare som jag tänker mig kan dricka en Mariestad i vårsolen utan ängslighet framför klotgrillen. Jag har inget otalt med dessa radhusägare...

Där har du problemet med kransen, då hade det blivit kokta sojakorvar för att klimatkompensera och senapen hade fastnat i hippsterskägget innan man hade hamnat på landet för att dricka dyra ekologiska IPA :)

Gentrifieringen är onekligen ett problem, även om ölpriserna (även på Landet) är humana för att vara fjollträsk. Men vi har fortfarande de som står upp för anständigheten:

https://www.stockholmdirekt.se/deba...n-av-bardisken/aRKpat!33zSiAkAMplG4VmJLVzXAw/

Inte alla hjältar bär mantel!

jofahjalm sa:
Crocko sa:
jofahjalm sa:

Gentrifieringen är onekligen ett problem, även om ölpriserna (även på Landet) är humana för att vara fjollträsk. Men vi har fortfarande de som står upp för anständigheten:

https://www.stockholmdirekt.se/deba...n-av-bardisken/aRKpat!33zSiAkAMplG4VmJLVzXAw/

Inte alla hjältar bär mantel!

Det var väl du som skrev insändaren?

Men hur blev det med jordnötssmöret? Ingen som har tips på billigt OEKOLOGISKT jordnötssmör? Och barnen, ska de få smaka? Bara på lördagar, eller hela veckan?

SLI sa:
Men hur blev det med jordnötssmöret? Ingen som har tips på billigt OEKOLOGISKT jordnötssmör? Och barnen, ska de få smaka? Bara på lördagar, eller hela veckan?
På Willys finns Eldorado jordnötter för 30 kr per kg (denna vecka 25 kr). Kör i mixern till önskad konsistens.

rln sa:
SLI sa:
På Willys finns Eldorado jordnötter för 30 kr per kg (denna vecka 25 kr). Kör i mixern till önskad konsistens.
Mixern lät som en kulspruta i 10 sekunder, sen sprack den! rln, du är skyldig mig en ny mixer.

SLI sa:
rln sa:
SLI sa:
Mixern lät som en kulspruta i 10 sekunder, sen sprack den! rln, du är skyldig mig en ny mixer.
Förlåt, borde skrivit kvalitetsmixer.

DSC_2830.JPG

Blev inspirerad av allt jordnötssmörssnack, har en storpack med coopjordnötter stående för detta ändamål å tog tag i saken nu.
Resultat:
Jordnötssmör: helt ok!
Mixer: VARM!!!!!
Tror det går en mixer per kilo jordnötssmör typ. Klart ovärt.

/T

Inte för att vara sån men den där är körd alldeles för kort, du måste köra så länge att oljan ur jordnötterna rinner ut, du får helt enkelt i fortsättningen förbruka minst 2st mixrar för varje smör-batch ?

tmalm sa:
Blev inspirerad av allt jordnötssmörssnack, har en storpack med coopjordnötter stående för detta ändamål å tog tag i saken nu.
Resultat:
Jordnötssmör: helt ok!
Mixer: VARM!!!!!
Tror det går en mixer per kilo jordnötssmör typ. Klart ovärt.

/T
Jaha, 2 mixers paj. Är du nöjd nu, rln?

JesperA sa:
Inte för att vara sån men den där är körd alldeles för kort, du måste köra så länge att oljan ur jordnötterna rinner ut, du får helt enkelt i fortsättningen förbruka minst 2st mixrar för varje smör-batch ?

Joo, jag vet, bitvis är det kört tillräckligt länge men jag vågade inte pressa mixern men, började lukta...

/T

Blev också sugen på hemmagjord nötsmör nu, men hur skall man övertyga hushållet att en nöt-grinder är ett nödvändigt inköp, en sådan här maskin skulle man ha:

pb3.jpg

Du får helt enkel mortla dina jordnötter. I och för sig är en mortel en riktigt riktigt gammal konstruktion som bara fungerar och det finns ju nya frächa prylar som är bättre just för att de är nya och drivs av elektricitet men man får ta det onda med det goda om man säger så. Att skiten går sönder då och då får man ta. Bara att köpa nytt och slänga den trasiga på tippen. Win winsituation med andra ord. Du får en ny billig pryl och den kinesiske barnarbetaren har något att göra.

Man får nog rejäla armmuskler om man skall mortla för hand, tar ju timmar att få en slät smet med mangel så att mortla tar väl 10 timmar, jumla bra träning om inte annat ;)

Är väl skitbra. Mortla i några timmar är ju bra träning och kalorierna du gör av med är garanterat fler än vad du får i dig av jordnötssmöret du nyss gjort.
Samtidig träning och bantningskur.

Vore det inte enklare att helt sonika stoppa in en näve jordnötter i munnen och tugga tills lämplig konsistens infinner sig, varefter en sked med sylt inmundigas?

Tillbaka
Topp