Varför gör inte någon något?

Vanlig getost är ju kritvit, norrbaggarna måste gjort något speciellt med osten, typ lagrat den i bäck i ett halvår eller något

Alla vet väl att brunosten, liksom vårt messmör, får sin färg av karamelliserad vassle! Varifrån skulle annars den söta smaken komma?
Allmänbildningen slår nya bottenrekord varje dag...

Drosa sa:
Du får helt enkel mortla dina jordnötter.
Aha! Det är jordnötssmör de är till för. Har undrat i många år.

EC644A64-8566-45EA-A67D-6E3C88BAAF88.jpeg

Har mest blivit mojitos hittills.

Peth sa:
Vore det inte enklare att helt sonika stoppa in en näve jordnötter i munnen och tugga tills lämplig konsistens infinner sig, varefter en sked med sylt inmundigas?
Givetvis. Det är så jag gör pannkakor. Kastar in ägg och mjölk och mjöl i munnen. Sköljer runt det mellan tänderna en stund så det blandar sig väl, och låter äggskalen smita ut i mungipan precis som när en riktig fiskare äter fisk. Sen går jag in i bastun.

emmer sa:
Peth sa:
Vore det inte enklare att helt sonika stoppa in en näve jordnötter i munnen och tugga tills lämplig konsistens infinner sig, varefter en sked med sylt inmundigas?
Givetvis. Det är så jag gör pannkakor. Kastar in ägg och mjölk och mjöl i munnen. Sköljer runt det mellan tänderna en stund så det blandar sig väl, och låter äggskalen smita ut i mungipan precis som när en riktig fiskare äter fisk. Sen går jag in i bastun.
*ASG* :D

emmer sa:
Peth sa:

Själv slänger jag in en kossa, några vetestrån och en höna i munnen. Mjölkar med tungan, fångar ägget med gomseglet och maler vetet till mjöl mha visdomständerna. Sen gör jag enligt ovan efter att jag har gjort en Brexit av diverse djur ut ur munhålan.

Tillbaka
Topp