Varg spottad i Nackareservatet?
Lars.E sa:rotmys sa:"kan röra sig om en tik som under en tid rört sig i området kring Tyresta, efter att ha vandrat in över den norska gränsen"
Är detta bara hur Stockholmare ser på resten av världen. Allt utanför Stockholms län är "typ Norge". Eller kan vargar verkligen vandra hela vägen till Stockholm från Norge? Och framför allt, vilken väg tog den till Tyresta, essingeleden eller klarastrandsleden?
/invandrad numera Stockholmare
Som tillfällig Stockholmare känner jag mig kränkt av ditt inlägg.
Självklart är inte allt utanför Stockholm Norge.
Jag ska förklara hur det ligger till.
Utanför Stockholm är "Landet". På Landet bor mest bönder. Bönderna har får bakom jättedåliga staket.
Norr om Dalälven är Norrland. I Norrland bor nästan inga människor, där är det är mest skog, jättemycket skog.
Svenska Fjällen ligger i Falun. I Falun finns det jättemycket snö som Vinter studion har sparat under en hög med sågspån. Falun har så mycket snö så att hela världen samlas där för att åka skidor på vintern.
Norge ligger längre bort än Norrland. Därför är det enklast att åka till Alperna om man vill ut i naturen.
Åk inte till Norge. Norge är känt för att ge förbjuden medicin till alla som befinner sig utomhus på vintern. Inte ens vargarna känner sig säkra i Norge längre.
Om en varg vill flytta söder ut så får den åka helikopter. Det är sedan gammalt.
Vi Stockholmare har även en del alternativ fakta om Göteborg och Skåne... Men det tar vi nästa gång.
/tillfällig Stockholmare denna vecka.
:-)