Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
www.cyclingnews.com
Å andra sidan var klungan klart närmare på slutet i år vilket gjorde att de i någon mån fanns med i ekvationen. i fjol var det ju tre man som över huvud taget var med i diskussionen.
Pidcock : “Tadej said he’s not going to come back now he’s won. So what motorbike am I going to have now to sit behind?”Ingen aning. Det som kanske skulle tala för det vore om han skulle vilja inrikta sig på fler "kryss" i listan över lopp som han vunnit och då prioriterar annorlunda. Sen är det ju ett lopp som under sista timmarna är trångt och stressigt med skaplig vurprisk.
Jag har bedragit mig själv för många gånger för att numera känna mig säker på något sådant när avståndet inte var större än det var och jag inte hade någon koll på vilka som var med där bakom.Jag såg aldrig klungan som med i diskussionen i avslutningen, efter nerförskörningen kändes det som några sekunder för mycket för att dom på allvar skulle kunna blanda sig i det.
Jag har bedragit mig själv för många gånger för att numera känna mig säker på något sådant när avståndet inte var större än det var och jag inte hade någon koll på vilka som var med där bakom.
Med fyra sekunders skillnad i slutänden var det ju inga enorma marginaler de två i täten hade att leka med. Hade Pidcock t.ex. beslutat sig för att gambla ordentligt och bara sitta på hjul från det att de kom ner på platten känns det för mig inte gjutet att de hållit undan.
Förstås omöjligt att veta, men om du har rätt så gjorde Pidcock i så fall bort sig taktiskt.Förvisso, men tror inte Pogacar hade slagit av på takten o riskerat att klungan kommit ikapp vad Pidcock än gjort, han var alldeles för angelägen om denna segern för att sumpa chansen att spurta om det.
Det är bra.
Har Evenepoel lyckats komma ner från berget?Nästa monument är De Ronde femte april.
Annars drar ju Katalonien runt igång imorgon. Men det kanske inte går under rubriken vårklassiker direkt.
Nästa helg finns också E3 och f.d. Gent-Wevelgem, numera kallat "In Flanders Fields - From Middelkerke to Wevelgem"
Stod det inte att han fått poliseskort ner redan igår?Har Evenepoel lyckats komma ner från berget?
Skrattade gott åt intervjuen, skön kille PidcockPidcock : “Tadej said he’s not going to come back now he’s won. So what motorbike am I going to have now to sit behind?”
Han har ju förlorat mot en kille som kraschar och efteråt i stort sett tar ansvar för att komma ikapp täten.Jag verkar få äta upp mitt skitsnack om Pidcock. Nåväl. Tar det för spänningen.
Han har ju förlorat mot en kille som kraschar och efteråt i stort sett tar ansvar för att komma ikapp täten.
Det kostar mycket att bli efter de i det läget även om man inte drar en meter. Klungan kör ju nästan så hårt de kan för kampen om positioner in i Cipressa, att då sitta med i en grupp som måste köra ännu hårdare för komma ikapp klungan..Pogacar gjorde ett bra lopp men han drog väl inte en meter själv för att komma ikapp efter kraschen?
Det kostar mycket att bli efter de i det läget även om man inte drar en meter. Klungan kör ju nästan så hårt de kan för kampen om positioner in i Cipressa, att då sitta med i en grupp som måste köra ännu hårdare för komma ikapp klungan..
Tror var det som knäckte Mvdp i år, förutom handskadan. Tokkörning för komma ikapp, kamp för ta sig upp i klungan, för att sedan direkt efter det få slita för hänga på Pogis tempo.
28mm istället för 30mm. Men men, alla säger ju att bredare är bättre?
Det är svårt att höra "överkänsligt" e.d. i cykling och inte dra öronen åt sig.Framgent skulle det vara skönt att slippa Vacchis och Adamssons evinnerliga hyllningar av Pogacar. ”Oj oj oj, vilken kille!”, ”Det är ju omänskligt!”, ”Historiens bästa cyklist!” och så vidare. Fick stänga av ljudet en stund i lördags. Blev nästan lite äcklad.
Jag tycker att Wout van Aerts prestation var minst lika vass - sicken jävla gubbe. Kraschade, fick vänta på cykel, sedan jaga ikapp, sedan klå alla i DEN klungan i en spurt.
Så grymt.
Sant! Han drog ifrån dem och höll undan. Men stor sak i det - riktig toppinsats ändå!Det är svårt att höra "överkänsligt" e.d. i cykling och inte dra öronen åt sig.
Men Wout vann inte en spurt, han gjorde en attack för att försöka komma ikapp Pogacar o Pidcock när de kommit ner på platten på slutet, me än kom inte ikapp, däremot lyckades han hålla undan för "klungan" o "klungspurten", som Pedersen vann på sitt första rejs efter handledsbrottet.
Ingen riskBra insats av WvA, absolut. Mitt intryck är dock att det ska en hel del till för att han ska vinna ett monument numera. Han glimrar till då och då, men sen hackar det av olika skäl däremellan.
Men bara för att jag säger det så går han säkert och vinner både De Ronde och Helvetet i norr.
Exakt. Snuskigt rika UAE har ju med oljepengar byggt ett helt lag med urstarka cyklister kring Pogacar, ungefär som Visma gjorde runt Vingegaard (minus oljepengarna). Förutsättningarna är alltså i princip alltid 100 procent, så länge stjärnan själv är frisk. Dessutom tävlar han i princip ingenting. Kan inte låta bli att jämföra med Eddy Merckx, som vann Girot och Touren samma år tre gånger, exempelvis, plus givetvis alla andra monumentsegrar etc.@GoranS tror definitivt WvA kan ta hem ett monument denna vår. Han börjar ha en perfekt roll som "urstark underdog". Lite som att alla glömt att han verkligen är en av de starkaste.
Ännu tillbaka till MSR. Läste denna artikel om crashen:
"Zonneveld pointed to the key difference in how both riders rejoined the race. “Van der Poel is brought back by Philipsen 500 metres before the Cipressa, and then he has to position himself at the front on his own.”
By contrast, Pogacar was guided back into position by his team, with Brandon McNulty playing a central role in delivering him to the front at exactly the right moment."
Lägg därtill MvdPs skadade fingrar vilket gjorde att han inte kunde greppa styret ordentligt. En cyklist som han står upp betydligt mera än Pogi.
Får samma vibbar som efter De Ronde ifjol där MvdP fick släppa Pogis hjul. Efteråt visade det sig att MdvP hade gått på antibiotika i flera dagar inför tävlingen och inte var nära 100%. I PR var det igen andra bullar.
Därmed tror jag Pogi varken vinner De Ronde eller PR.
Hur menar du nu? Pogi är väl den ende som på allvar kan jämföras med Merckx, massor med monument, girot och touren 2024, osv. Förtjänar definitivt alla hyllningar, en mer komplett cyklist var det länge sen det fanns.Exakt. Snuskigt rika UAE har ju med oljepengar byggt ett helt lag med urstarka cyklister kring Pogacar, ungefär som Visma gjorde runt Vingegaard (minus oljepengarna). Förutsättningarna är alltså i princip alltid 100 procent, så länge stjärnan själv är frisk. Dessutom tävlar han i princip ingenting. Kan inte låta bli att jämföra med Eddy Merckx, som vann Girot och Touren samma år tre gånger, exempelvis, plus givetvis alla andra monumentsegrar etc.
Alltså, Pogacar är fantastiskt duktig, bäst i världen de senaste två-tre åren, men det får ju vara någon måtta på hyllningarna.
Jag menar att han är långt ifrån lika fantastisk som Merckx (Adamsson och Vacchi tjatar ju om ”tidernas bäste” och blablabla). Dessutom tävlar han med bättre förutsättningar än många av de andra stjärnorna, med avseende på laget.Hur menar du nu? Pogi är väl den ende som på allvar kan jämföras med Merckx, massor med monument, girot och touren 2024, osv. Förtjänar definitivt alla hyllningar, en mer komplett cyklist var det länge sen det fanns.
Visst kan det finnas en fördel i att vara en "underdog" istället för en av huvudfavoriterna så omöjligt är det ju inte att han skulle kunna vinna något av de tre monumenten som återstår under våren (även om jag tror LBL är väldigt liten chans för). Jag har gärna fel då det vore kul med lite avbrott i Pogi-MvdP-dominansen men skulle jag tvingas satsa pengar så skulle jag satsa på att WvA inte vinner vare sig RVV, PR eller LBL i år.@GoranS tror definitivt WvA kan ta hem ett monument denna vår. Han börjar ha en perfekt roll som "urstark underdog". Lite som att alla glömt att han verkligen är en av de starkaste.
Det vet men väl först när karriären är avslutad. Däremot är han ju utan tvivel den mest fantastiska cyklist som funnits de senaste 30-40 åren och definitivt av alla aktiva idag.Jag menar att han är långt ifrån lika fantastisk som Merckx. Dessutom tävlar han med bättre förutsättningar än många av de andra stjärnorna, med avseende på laget.
Tycker du.Det vet men väl först när karriären är avslutad. Däremot är han ju utan tvivel den mest fantastiska cyklist som funnits de senaste 30-40 åren och definitivt av alla aktiva idag.
Precis som Pogacar knappast hade vunnit de första tourerna med monsteretapper på 50 mil och så, med helt ensamma cyklister som var tvungna att kunna smida ihop trasiga gafflar själva och så vidare.Hade man använt en tidsmaskin och skickat ner Poga till 1972 hade nog Mercx fått käka damm. Det är värdelöst att jämföra epoker. Alltför mycket har ändrats.