Varmaste vinterhandskarna
Jag har ett par sådana och tycker dom är riktigt kall faktiskt, men då har jag vita fingrar. Eller mina har nog separat pekfinger!Lillsports krabbhandskar (gjorda för längdåkning främst) har inte femfinger inuti, utan är sann tre-finger vilket gör att fingrarna kan värma varandra som i en tumvante. De är emellertid inte de mest isolerade som finns. Det är väldigt personligt hur kall man blir om händerna så det som funkar för en kanske inte funkar för den andre.
Bar mitts som diskuterats ovan är det mest effektiva, kan i princip köra barhänt i minusgrader. Jag har till och med ett par specialare som funkar för bockstyre, men jag har inte använt dem mycket, bockstyresvarianten är lite läskig för det är lite bökigt få ur händerna.
Skidavdelningen är faktiskt bäst för varma vantar. Första testet: kan man blåsa igenom tyget så är dom ej vindtät och blir snabbt nedkyld.
Ekois elhandskar trefingrar (för elvantar vill man ha mer än 3,7V verkar det som, fråga inte varför men dom är alltid kallast) eller rena skidhandskar är bäst. Kört många år med ett par skigo lobster i en storlek för stor (bra för att nå runt styret utan att dom ska bli tight.
Köpte ett par 45nrth cobrafist på rea. Den modellen av barmitts verkar riktigt varmt. Hoppas!