Vart i malmö säljer de växelvajrar till campa?

CC ligger i Lund, tar du dig dit så har Bikeitaly garanterat - och lördagsöppet men behövs kanske till Staffanstorps linje?

CC kan va bra tänkta ändå ta en lite kortare tur imorn. Och nej behövs ej till Staffanstorps linje, ingen panik då jag sällan använder framväxeln. Däremot så vill jag inte köra med en trasig vajjer på min längre tur till Göteborg och Tjörn och det vore även kul att känna sig trygg på Söndag för Husiesvängen. Trist om nåt pajjar mitt i loppet.

Lördagsöppet låter bra, tack för tipsen då är det löst :)

Haha, jag ska nog hålla mig norr om Göteborg även fortsättningsvis :)

Edit: cykelcity har ju rea nu så det kanske kan vara anledning till en omväg också!

Senast ändrad:
För säkerhets skull vill jag upplysa TS att det går bra med vilka växelvajrar som helst, alla märken passar till campa, shimano etc.

2014 års modell har jag, jag vet inte riktigt fick bara höra att det skulle vara campavajrar när jag frågade en som borde ha koll. Kan ju va fel?

A - Shimano / SRAM Broms
B - Campa Broms : Lite mindre och kortare på stora diametern, marginellt mindre på lilla diametern.
Måste ner på diametern så den går i axeln i armen och lite kortare så armen går tillbaka fullt (speciellt "hjulbytarläget").
C - Skiter vi i för ingen vill frivilligt ha sånt på sin hoj.
D - Shimano / SRAM Växel
E - Campa Växel : Lite mindre diameter och kortare.
Måste ner något på diametern för att gå i medbringaren och ner på längden för att inte kärva ini reglaget när medbringaren roterar.

cable_heads.jpg

Men det är ju som redan nämnts oerhört lätt att fila lite på en shimanovajer så den passar perfekt. Så har jag gjort flera gånger när rätt vajer saknats. Har aldrig märkt skillnad vare sig i funktion eller vid nästa byte.

Tillbaka
Topp