Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jo men man behöver väl inte försvinna helt från happy för det, tänk på alla kontorsnissar som inte kan ha insta på jobbdatorn:-)
Sitter man på datorn ser det ut som att man jobbar! :DKontorsnissar utan mobil? ?
Och alla tänkande människor som inte använder Instagram eftersom det är en skitplattform för gilla-hetsande 12-åringar som inte orkar ta del av mer utförligt material, utan behöver nåt för att stilla sitt "skrolla 1000 meningslösa inlägg medan man går till skolan"-syndrom....tänk på alla kontorsnissar som inte kan ha insta på jobbdatorn:-)
Självfallet, det är förstås det jag menar! ?Du menar väl allt man gör på datorn på arbetstid är förstås att räkna som jobb
Nja, så svårt är det inte att välja vem man vill följa och vem man vill blockera.Och alla tänkande människor som inte använder Instagram eftersom det är en skitplattform för gilla-hetsande 12-åringar som inte orkar ta del av mer utförligt material, utan behöver nåt för att stilla sitt "skrolla 1000 meningslösa inlägg medan man går till skolan"-syndrom.
Det var mest en reflektion kring varför en sån skitplattform lyckats bli så populär. Syftet har ju från början knappast varit för nån som helst seriös användning, utan "snabbt flöde". Sen ser folk inga vettiga alternativ och använder skiten ändå. Precis som Twitter.Nja, så svårt är det inte att välja vem man vill följa och vem man vill blockera.
Förutom reklamen förstås men den är vi ju inte förskonade för här heller.
Själv har man instagram.com/dangerholm/ som snabbgenväg på datorn...Sitter man på datorn ser det ut som att man jobbar! :D
Ska vi bli vänner på fejjan, du&jag?Det var mest en reflektion kring varför en sån skitplattform lyckats bli så populär. Syftet har ju från början knappast varit för nån som helst seriös användning, utan "snabbt flöde". Sen ser folk inga vettiga alternativ och använder skiten ändå. Precis som Twitter.
Instagram är den tveklöst bästa plattformen av alla skulle jag säga.Det var mest en reflektion kring varför en sån skitplattform lyckats bli så populär. Syftet har ju från början knappast varit för nån som helst seriös användning, utan "snabbt flöde". Sen ser folk inga vettiga alternativ och använder skiten ändå. Precis som Twitter.
Instagram är den tveklöst bästa plattformen av alla skulle jag säga.
Från början uppfattade jag Insta som något positivt för de med intresse för foto. Sedan köpte Facebook upp Insta och nu ska det vara ”händelser” och ”reels”. Reklam finns det gott om och mycket har blivit väldigt trivialt. Fokus ligger på att öka engagemanget = exponeringen för reklam. Men man kan ju välja vad/vem man vill följa och välja bort resten.Det var mest en reflektion kring varför en sån skitplattform lyckats bli så populär. Syftet har ju från början knappast varit för nån som helst seriös användning, utan "snabbt flöde". Sen ser folk inga vettiga alternativ och använder skiten ändå. Precis som Twitter.
Välja och välja, man måste ju registrera ett account och godkänna att de samlar in en massa information om mig. Helt barockt egentligen hur folk gör sånt utan att blinka, men egentligen förvånas man ju inte över saker längre…Från början uppfattade jag Insta som något positivt för de med intresse för foto. Sedan köpte Facebook upp Insta och nu ska det vara ”händelser” och ”reels”. Reklam finns det gott om och mycket har blivit väldigt trivialt. Fokus ligger på att öka engagemanget = exponeringen för reklam. Men man kan ju välja vad/vem man vill följa och välja bort resten.
Twitter får väl närmast betraktas som internets kloak och vad Elon Musk ska med Twitter till kan man ju undra…
Och du har reggat dig här, vad tror du händer då?Välja och välja, man måste ju registrera ett account och godkänna att de samlar in en massa information om mig. Helt barockt egentligen hur folk gör sånt utan att blinka, men egentligen förvånas man ju inte över saker längre…
Ja, jag vet vad som händer här pss som jag vet vad som händer på plattformar jag väljer att inte registrera mig på också.Och du har reggat dig här, vad tror du händer då?
För att hänga på insta istället å dräggla över låren? :-)Nu blev jag påmind om varför jag valde att ta ett break från Happy…..dags igen alltså…..
Definiera "internet"Varför kan folk inte har saker på internet istället för på helt kontrollerade plattform där man behöver en account och varje klick blir lagrat och analyserat?
Fast händelser (2016) och reels (2020) på Insta/IG infördes ganska långt efter att FB köpte upp dem (2012), inte självklart orsakssamband.Från början uppfattade jag Insta som något positivt för de med intresse för foto. Sedan köpte Facebook upp Insta och nu ska det vara ”händelser” och ”reels”. Reklam finns det gott om och mycket har blivit väldigt trivialt.
Definiera "internet"
Tog nog samma väg som Netscape och nu IE https://sverigesradio.se/artikel/efter-27-ar-nu-gar-internet-explorer-i-gravenSkulle har skrivat "fria internet", där man inte behöver en account för att titta på information (som folk har lagt ut gratis).
Ja?Fast händelser (2016) och reels (2020) på Insta/IG infördes ganska långt efter att FB köpte upp dem (2012), inte självklart orsakssamband.
Tror faktiskt att en hel del myndigheter fortfarande använder fax. Dagens ynglingar vet nog inte ens vad det är ?Fast är det inte dax att börja med fax?
Värsta var reklam på fax....Tror faktiskt att en hel del myndigheter fortfarande använder fax. Dagens ynglingar vet nog inte ens vad det är ?
Killgissar, men fax är väl en relativt säker kommunikation? Med ledorden ”det är sämre nu”Tror faktiskt att en hel del myndigheter fortfarande använder fax. Dagens ynglingar vet nog inte ens vad det är ?
Fast händelser (2016) och reels (2020) på Insta/IG infördes ganska långt efter att FB köpte upp dem (2012), inte självklart orsakssamband.
Ja, i min tidiga karriär (innan krypterad mail) fick man inte maila patentrelaterade dokument, utan det var fax fram och tillbaka till patentombuden när ansökan skrevs..,Killgissar, men fax är väl en relativt säker kommunikation? Med ledorden ”det är sämre nu”
Weldion lever iaf.......han brukar iaf dyka upp här då och då. en annan från samma trakt som saknats en tid är weldion..
med följd att det titt som tätt hamnade känslig information till fel faxnummer..Ja, i min tidiga karriär (innan krypterad mail) fick man inte maila patentrelaterade dokument, utan det var fax fram och tillbaka till patentombuden när ansökan skrevs..,
med följd att det titt som tätt hamnade känslig information till fel faxnummer..