Vart tog ''Cyklist'' vägen?

...tänk på alla kontorsnissar som inte kan ha insta på jobbdatorn:-)
Och alla tänkande människor som inte använder Instagram eftersom det är en skitplattform för gilla-hetsande 12-åringar som inte orkar ta del av mer utförligt material, utan behöver nåt för att stilla sitt "skrolla 1000 meningslösa inlägg medan man går till skolan"-syndrom.

Och alla tänkande människor som inte använder Instagram eftersom det är en skitplattform för gilla-hetsande 12-åringar som inte orkar ta del av mer utförligt material, utan behöver nåt för att stilla sitt "skrolla 1000 meningslösa inlägg medan man går till skolan"-syndrom.
Nja, så svårt är det inte att välja vem man vill följa och vem man vill blockera.
Förutom reklamen förstås men den är vi ju inte förskonade för här heller.

Nja, så svårt är det inte att välja vem man vill följa och vem man vill blockera.
Förutom reklamen förstås men den är vi ju inte förskonade för här heller.
Det var mest en reflektion kring varför en sån skitplattform lyckats bli så populär. Syftet har ju från början knappast varit för nån som helst seriös användning, utan "snabbt flöde". Sen ser folk inga vettiga alternativ och använder skiten ändå. Precis som Twitter.

Det var mest en reflektion kring varför en sån skitplattform lyckats bli så populär. Syftet har ju från början knappast varit för nån som helst seriös användning, utan "snabbt flöde". Sen ser folk inga vettiga alternativ och använder skiten ändå. Precis som Twitter.
Ska vi bli vänner på fejjan, du&jag?

Instagram är den tveklöst bästa plattformen av alla skulle jag säga.

Från början uppfattade jag Insta som något positivt för de med intresse för foto. Sedan köpte Facebook upp Insta och nu ska det vara ”händelser” och ”reels”. Reklam finns det gott om och mycket har blivit väldigt trivialt. Fokus ligger på att öka engagemanget = exponeringen för reklam. Men man kan ju välja vad/vem man vill följa och välja bort resten.
Twitter får väl närmast betraktas som internets kloak och vad Elon Musk ska med Twitter till kan man ju undra…

Från början uppfattade jag Insta som något positivt för de med intresse för foto. Sedan köpte Facebook upp Insta och nu ska det vara ”händelser” och ”reels”. Reklam finns det gott om och mycket har blivit väldigt trivialt. Fokus ligger på att öka engagemanget = exponeringen för reklam. Men man kan ju välja vad/vem man vill följa och välja bort resten.
Twitter får väl närmast betraktas som internets kloak och vad Elon Musk ska med Twitter till kan man ju undra…
Välja och välja, man måste ju registrera ett account och godkänna att de samlar in en massa information om mig. Helt barockt egentligen hur folk gör sånt utan att blinka, men egentligen förvånas man ju inte över saker längre…

Från början uppfattade jag Insta som något positivt för de med intresse för foto. Sedan köpte Facebook upp Insta och nu ska det vara ”händelser” och ”reels”. Reklam finns det gott om och mycket har blivit väldigt trivialt.
Fast händelser (2016) och reels (2020) på Insta/IG infördes ganska långt efter att FB köpte upp dem (2012), inte självklart orsakssamband.

Fast händelser (2016) och reels (2020) på Insta/IG infördes ganska långt efter att FB köpte upp dem (2012), inte självklart orsakssamband.

Händelser var ett svar på Snapchat som var populärt då. Reels ett svar på TikTok som var populärt då/ är populärt nu.

Själv hatar jag både händelser och reels, såklart. Skiten ska in i flödet. #gubbe

Fast även danger lever väl om han postar på insta?
Det finns väl inga fler Scott att bygga? Nya spark går inte att putsa upp till nåt....

Edit. Jag hade missat contessa addict. Nu är det nog slut?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp