Västerort - Huddinge

Eken08

Aktiv medlem
Västerort - Huddinge
Tacksam för erfarenhet om vilken väg som är enklast att följa från Västerort (dvs från Tranebergsbron) till Huddinge, inkl. bedömning av kvalitén på cykelbanorna längs vägen. Tack!

Västerort - Huddinge
Det beror helt på hur långt du vill cykla och vid vilka klockslag.
Under många år jobbade jag i Västerort (Sundbyberg, Jakobsberg, Spånga och tillbaka i Sundbyberg). Jag cyklade ofta Tranebergsbron, Västerbron, Liljeholmsbron, cykelvägarna direkt norr om landsvägen (E20), ned till Kungens kurva, bakom ICA på Sista allé, brandvägen genom Gömmarenskogen och Åvägen mot Huddinge.
I princip är det rakt fram hela vägen. Det är lite trångt på Södermalm efter Västerbron men det är allt.

Västerort - Huddinge
Alviksbron, Gröndal, Telefonplan, utsidan Västberga, Älvsjö, Huddingevägen.

Tranebergsbron är en kass aproximation av västerort.
Tack!

Likväl den huvudsakliga överfarten över vattnet, därför vald för att förenkla för folk att ge råd, där jag var osäker hur Alviksbron ser ut. Nu vet jag, tack!

Senast ändrad:
Västerort - Huddinge
Under många år jobbade jag i Västerort (Sundbyberg, Jakobsberg, Spånga och tillbaka i Sundbyberg). Jag cyklade ofta Tranebergsbron, Västerbron, Liljeholmsbron, cykelvägarna direkt norr om landsvägen (E20), ned till Kungens kurva, bakom ICA på Sista allé, brandvägen genom Gömmarenskogen och Åvägen mot Huddinge.
I princip är det rakt fram hela vägen. Det är lite trångt på Södermalm efter Västerbron men det är allt.
Det är transportcykling, tack för ditt förslag!

Västerort - Huddinge
Tack, jag kör på denna!

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp