Vättern 2008 SUB10 (Ny titel)

Trevligt som det verkar, så litar jag inte alls på att min nackskada från 1985 kommer att tillåta en 15 timmars fika-VR. Därför satsar jag gärna på att ger mig själv (och gruppen) alla möjliga förutsättningar att klara loppet så fort som motorn tillåter. Inte på något sätt för att jag är en utpräglad tävlingsmänniska (det skulle ni har märkt tidigare), men helt enkelt i självbevarelsedrift.

Nu eller aldrig....

SUB10 Vättern 2008
1 Matte82 (Matthias)
2 Babyfat (Tobias)
3 Saltgurkan(Micke)
4 jerry (Jerker)
5 Daner (Dane)
6 peje (Per)
7 bng (Bjarne)
8 Fjärdebrunn (Oscar)
9 mzi (Mårten)
10 Stampe (Andreas)
11 Åke
12 cykelstina (Stina)
13 cerberos (Reimert)
14 pwarnsat (Patric)

Jag hänger på....

SUB10 Vättern 2008
1 Matte82 (Matthias)
2 Babyfat (Tobias)
3 Saltgurkan(Micke)
4 jerry (Jerker)
5 Daner (Dane)
6 peje (Per)
7 bng (Bjarne)
8 Fjärdebrunn (Oscar)
9 mzi (Mårten)
10 Stampe (Andreas)
11 Åke
12 cykelstina (Stina)
13 cerberos (Reimert)
14 pwarnsat (Patric)
15 karla (Joakim)

Som jag fattar så ser det ut så här nu!

SUB10 Vättern 2008
1Matte82 (Matthias)
2Babyfat (Tobias)
3Saltgurkan(Micke)
4jerry (Jerker)
5Daner (Dane)
6peje (Per)
7Fjärdebrunn (Oscar)
8mzi (Mårten)
9Åke
10cykelstina (Stina)
11cerberos (Reimert)
12 pwarnsat (Patric)
13 karla (Joakim)

bng>>Vad är problemet du vill ju inte vara med och det är helt ok!

Ni som inte har skickat mail till mig gör det matthias_wiktorsson@hotmail.com jag vill ha er i maillistan så ja kan nå er.
Ni får gärna berätta lite om er.

matte82 skrev:
-------------------------------------------------------

> Ni som inte har skickat mail till mig gör det
> matthias_wiktorsson@hotmail.com jag vill ha er i
> maillistan så ja kan nå er.
> Ni får gärna berätta lite om er.

Varför ska vi skicka mail, räcker det inte med att skriva i den här tråden? Det blir ju lite icke-happystuk med maillista istället för att hänga på det här underbart röriga forumet ;).

/Obstinat Saltgurka

mailen vill jag ha som en säkerhet att alla får information och så att alla får en extra påminnelse när det är dags att anmäla sig.

matte82 skrev:
> mailen vill jag ha som en säkerhet att alla får
> information och så att alla får en extra
> påminnelse när det är dags att anmäla sig.

I år räckte det med att hänga på forumet för att få den infon, hänger man inte på happy får man skylla sig själv o så ;).

Senast redigerad av en moderator:
Matte, jag tror du menar rätt men inledningsvis lät det lite fel. Dvs mer kravfyllt än roligt. Jag kan bara tala för mig själv när jag säger att får jag bara vara fisk kommer jag att dricka belgisk öl och köra randoneer och audaxer hela vintern. Så klungkörning blir det allt bra nötande på av ren och skär cykelglädje.

saltgurkan skrev:
> matte82 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > mailen vill jag ha som en säkerhet att alla
> får
> > information och så att alla får en extra
> > påminnelse när det är dags att anmäla sig.
>
>
> Förra året räckte det med att hänga på
> forumet för att få den infon, hänger man inte
> på happy får man skylla sig själv o så ;).

I år och förra året har jag uppfattat som att det har funkat. Man kan ju alltid nå folk genom att skicka ett PM. Och man kan prenumerera på tråden, så man ser om något händer.

Fjädebrunn>>Det är mycket möjligt att det lät lite fel från början. Men hoppas allt är utrett nu. Så vi kan gå vidare och snacka om sånt som är roligt.

Klart vi ska ha roligt.Men under 10 tim ska vi i vilket fall:-)

Även jag gör ett nytt försök på sub10 :)
/kristin

SUB10 Vättern 2008
1Matte82 (Matthias)
2Babyfat (Tobias)
3Saltgurkan(Micke)
4jerry (Jerker)
5Daner (Dane)
6peje (Per)
7Fjärdebrunn (Oscar)
8mzi (Mårten)
9Åke
10cykelstina (Stina)
11cerberos (Reimert)
12 pwarnsat (Patric)
13 karla (Joakim)
14 vitamin (kristin)

SUB10 Vättern 2008
1Matte82 (Matthias)
2Babyfat (Tobias)
3Saltgurkan(Micke)
4jerry (Jerker)
5Daner (Dane)
6peje (Per)
7Fjärdebrunn (Oscar)
8mzi (Mårten)
9Åke
10cykelstina (Stina)
11cerberos (Reimert)
12 pwarnsat (Patric)
13 karla (Joakim)
14 vitamin (kristin)
15 CR1Falun

Kul att det fylls på snabbt! Matte82: Eftersom du har efterfrågat en "presentation" av alla deltagare kanske du vill bjussa på en av dig själv? Då du är nyreggad här så antar jag att du är okänd för samtliga i klungan. Iallafall jag är lite nyfiken på vem som ska "leda in oss" under tio timmar...

Har jag efterfrågat en prestation?? Ja har kommit förslag på upplägg och sagt att jag sköter allt innan med upplägg och diverse.

Jag har dessutom efterfrågat folk som vill hjälpa till att va gruppledare.

jag kommer från skidåkningen, löpningen och multisport är relativt ny på cykel men har gjort skapliga resultat i dem andra konditionssporterna, tex vasaloppet,marathon lidingöloppet.

Nu har jag bestämt mig för att satsa på cykel och det här är första steget. men jag är helt övertygade att när vättern går så kommer jag sammlat massor med erfarenhet för att klara det här bra. Jag har redan börjat i år.

Men en gruppledare söker jag och det verkar som jag redan har en på gång som har cyklat under 10 många gånger plus att han kört massor av GP-lopp, SM mm.

Så va inte orolig även om jag är realtivt ny på cykel så är jag inte ensam om att sköta det här även om det är jag som sköter allt här via datorn mm.

Ja ja jag får väl göra någotslags presentation.....

Cyklat mtb i ca 6-7år... Inte speciellt seriöst eller inriktat bara sporadiskt för nöjes skull.

Köpte en racer sensommaren 2004. Cyklade lite racer sommaren 2005. Cyklade lite mer sommaren 2006. Avslutade den säsongen i juli med en klantig praktvurpa på mtb som gjorde att jag av olika anledningar inte cyklade något förrän januari i år.

Körde spinnigpass intensivt i februari mars och lite senare under våren. Körde brevetserien i våras:

2x20mil
2x30mil
1x40mil
1x60mil

20mil lilla mälaren runt
Vättern siktade på 9timmar men dagsformen funkade inte och fick knäproblem fick linka i mål på ca 11.30
Stockholm-Göteborg 55mil (vurpade och fick bryta efter 37mil)
Paris brest Paris 120mil (blev plockad av banan efter 100mil)

Haft lite problem den här säsongen men det blir väl så om man helt plötsligt ställer högre krav på sin kropp än tidigare :)

Nu är jag skadad efter PBP och det kliar i benen efter cykling.

Distansen är inga problem som helst måste få tempot i kroppen igen bara.

Suveränt kasst tränad men med ett tjockt pannben:) Mängder med idrottserfarenheter från tidigare liv. Kört måttligt med lvg men mycket i skogen sedan 99. Har en fablesse för vinterpendling vilket ger distansen för mig. Har problem med dåliga luftrör så en SUB10 är mitt personliga mål som jag når relativt lätt om jag får träna som jag planerar. Luftörern är som sagt vintriga oroshärden i mitt liv. Ställer jag upp så är det för att jag vet att jag tar SUB10. Annars skiter jag i det.

Fjärdebrunn skrev:
> Kaj din gamla superapa, var blev du av? Och Johrn
> hur vore det om du klev ut ur garderoben. Jag vet
> ju att du gilla att ta förningar :)

Jag har raggat superapan till sub9 klungan. Utan att ens fråga honom, men han har inte överklagat än :-). Skall jag skriva dig på sub9 listan också Oscar?

/Toni

SUB10 Vättern 2008
1Matte82 (Matthias) Gruppledare 1
2Babyfat (Tobias)
3Saltgurkan(Micke)
4jerry (Jerker)
5Daner (Dane)
6peje (Per)
7Fjärdebrunn (Oscar)
8mzi (Mårten)
9Åke
10cykelstina (Stina) Gruppledare 2
11cerberos (Reimert)
12 pwarnsat (Patric)
13 karla (Joakim)
14 vitamin (kristin)
15 CR1Falun

Som ni ser har jag nu utsett Cykelstina till gruppledare 2 med hennes medgivande. Eventuellt blir det en gruppledare till som har stor erfarenhet och kapacitet att cykla ganska fort. Han kommer va en tillgång mot slutet när vi andra börjar bli trötta mot slutet:-)

kitzblitz skrev:
> Fjärdebrunn skrev:
> -----
> > Kaj din gamla superapa, var blev du av? Och
> Johrn
> > hur vore det om du klev ut ur garderoben. Jag
> vet
> > ju att du gilla att ta förningar :)
>
> Jag har raggat superapan till sub9 klungan. Utan
> att ens fråga honom, men han har inte överklagat
> än :-). Skall jag skriva dig på sub9 listan
> också Oscar?
>
> /Toni

Tack för erbjudandet men det blir min första VR och med tanke på hur mycket jag räknar med att kunna träna känns SUB10 som ett rimligt mål. Glöm inte att jag är okynnescyklist. Skulle jag känna mig galet urstark kanske jag hakar på något av de snabbare SUB8-9 tågen när det kommer :) Inte troligt...

bruse skrev:
> Ingen SUB12 som jag kan få va med i? Eller måste
> jag börja träna också?

Häng på Sub11 och se hur länge du orkar...

/Johan

Johan_ skrev:
> bruse skrev:
> -----
> > Ingen SUB12 som jag kan få va med i? Eller
> måste
> > jag börja träna också?
>
> Häng på Sub11 och se hur länge du orkar...
>
> /Johan

Finns det en sån?

matte82 skrev:

> Ni som inte har skickat mail till mig gör det
> matthias_wiktorsson@hotmail.com jag vill ha er i
> maillistan så ja kan nå er.
> Ni får gärna berätta lite om er.

Det var bara det jag menade med "presentation". Menade aldrig att alla skulle presentera sig här. Men yeah, yeah jag har inte så mycket att skriva ändå =)

Jag har väldigt lite erfarenhet av lvg-körning, väntar faktiskt fortfarande på att min racer ska levereras (den har varit på väg en vecka nu). Men jag har fuskprovat på min hybrid tidigare. Cyklar mtb i skogen sen förra året och började med lite motionslopp i år (Lida Loop och Mörksuggejakten; 3.35 resp 3.31 om jag kommer ihåg rätt). Det känns det som om både kondis och styrka har tilltagit under sommaren, och jag hoppas på en fortsättning åt samma håll nästa år. Om det blir svårt att samträna med andra i klungan så hade jag tänkt hänga på Fredrikshofs träningar i vår för att få in lite klungteknik. Men det skulle ju vara roligare att kunna köra lite med några av er härifrån!

Skitkul det här!
Jag är runt 40 och ganska ny med cykling. VR -06 på SUB12 som en del i klassikern, tränade ca 35 mil innan det loppet. Det blev en ny runda -07 på SUB11 med 100 mils träning. För att komma under 10 timmar så blir det perfekt att hänga med detta gäng + ökad träningsmängd givetvis :)
/Per

Jag har två (ev tre) kompisar som också tänkt köra Vättern. De hänger säkert på vår klunga om de får. De är inga "riktiga" cyklister (än) men är vältränade, ödmjuka och tjockskalliga. =) Det enda jobbiga är att risken att de slår mig "på min egen planhalva" är överhängande...

Kan vi inte benämna och hålla den här tråden till SUB10 så blir det inte så rörigt.

Jag har fått operationstid för ljumskbråcket på torsdag. Kan jag bara sluta snora så pass att shamanerna accepterar att skära i mig är jag ett jättekliv närmare startlinjen :D

ja, blev ju anmäld till sub 9. Jag tror det kan gå. (Om jag kör utan gundekallingar, bättre pisstaktik, lättare hjul, tränar dubbelt så mycket och gärna lite kvalitet.) Annars blir det sub 10, men jag väntar med att stolt krypa tillbaks dit till i maj nån gång. :-)

Fjärdebrunn skrev:
> kitzblitz skrev:
> -----
> > Fjärdebrunn skrev:
> >
>
> > -----
> > > Kaj din gamla superapa, var blev du av? Och
> > Johrn
> > > hur vore det om du klev ut ur garderoben. Jag
> > vet
> > > ju att du gilla att ta förningar :)
> >
> > Jag har raggat superapan till sub9 klungan.
> Utan
> > att ens fråga honom, men han har inte
> överklagat
> > än :-). Skall jag skriva dig på sub9 listan
> > också Oscar?
> >
> > /Toni
>
> Tack för erbjudandet men det blir min första VR
> och med tanke på hur mycket jag räknar med att
> kunna träna känns SUB10 som ett rimligt mål.
> Glöm inte att jag är okynnescyklist. Skulle jag
> känna mig galet urstark kanske jag hakar på
> något av de snabbare SUB8-9 tågen när det
> kommer :) Inte troligt...

>bruse skrev: Ingen SUB12 som jag kan få va med i? Eller måste jag börja träna också?
Jag kanske kan tänka mig det. Körde ju på ca 11.28 sist (2003). Stopp i alla depåer och inget hets. Kan ev. vara melodin igen för 2008 :-).

matte82 det är fortfarande bara september så du kan nog lugna dig lite gällande att det är 'dött' i tråden. :) Det var väl inte förrän mitten oktober som Sub10 anmälde sig förra året har jag för mig.

Undra om man ska köra sub9, ta en fikatur eller skita i vättern nästa år? Får ju en Mallisresa typ för vad VR plus omkostnader går på.

Ska du lämna Tobbe i sticket? Vad händer om Anders, Johan och Martin cyklar ifrån honom? Ska han behöva vänta i två timmar i Hjo på att jag kommer ikapp?

Mårten: Christopher har ingen aning om vilka det är.

Christopher: Jag trodde vi var överens om att du inte ska cykla nåt i vår?? Så jag kan uppnå mina mål för säsongen. Men om du vill göra en repris på 10h så lovar jag en blöt puss för varje extra dragning du gör!!

baby fat skrev:
> Mårten: Christopher har ingen aning om vilka det
> är.
>
> Christopher: Jag trodde vi var överens om att du
> inte ska cykla nåt i vår?? Så jag kan uppnå
> mina mål för säsongen. Men om du vill göra en
> repris på 10h så lovar jag en blöt puss för
> varje extra dragning du gör!!

Tubbe! Vi drar till Mallis istället eller kör Ronde de Vlanderens motionsvariant. Vättern och happyklungor är så uttjatat ;P

Det ger ju bara mer effekt att han inte vet. Är han så kallhamrad att han lämnar dig i sticket hos tre (fyra, fem?) okända, skäggiga män? Med sådana kompisar, vem behöver fiender? ;)

Äh, i natten mellan 13-14 juni kommer du ligga sömnlös på ett liggunderlag i en sporthall i Motala.

glitch skrev:

>Vättern och
> happyklungor är så uttjatat ;P

Tillbaka
Topp