Tack ska ni ha för i år.
Hade en ganska behaglig tur runt sjön i år.
Släppte sub10-klungan redan innan Hästholmen då det gick lite för snabbt för mig.
Hittade rätt omgående en annan klunga som låg stabilt som en spårvagn runt 32-33 i rullsnitt. Blev tyvärr tvungen att släppa dem för en kort PP.
Sedan malde jag på själv någon mil innan Hofvets sub9 och sub10 klungor kom ikapp. La mig som grindvakt tillsammans med Peter i sub10-klungan och det gick som tåget, magisk känsla att rulla på i farter mellan 38 och 40:-) Tyvärr stannade dem i Gränna-depån.
Jag fortsatte tillsammans med Dane efter en snabbstopp utanför GU för att rota fram en Powerbar. Dane o och jag hade sällskap någon mil fram stax innan Kaxholm har jag för mig där jag blev tvungen att släppa. Forsätter på så vis in till Jönköping där jag fortfarande ligger på ett rullsnitt på 30,5.
Efter sista branta backen efter Jönköping får jag inte i storklingan utan är tvungen att stanna och lyfta dit den för hand.
Är fortfarande ensam några mil innan Hjo och rullsnittet är nere på 29,6 när det kommer ett gäng precis lagom mycket snabbare som jag hakar på och får en grym resa in till Hjo där rullsnittet är upp i 30,1. Stannar till för en snabb PP precis efter Hjo.
Lyckas hålla uppe farten i medvinden fram till Karlsborg men när jag kommer fram till bron är bommarna på väg ner:-/ En möjlighet att ladda med lite extra powerbars och vatten i lugn och ro men jädrar vilken tid det tar att få ner klaffarna då!
Fortsätter att spinna på ensam förbi Boviken med ett rullsnitt fortfarande runt 30,0 - 30.1. Går fint i medvinden:-) Börjar inse att det är kört eftersom jag med största sannolikhet inte kommer att stöta på en klunga där jag kan få upp rullsnittet.
Vid Hammarsundet kommer motvinden och riktigt driver in sista spiken i kistan bildligt talat. Tragglar på förbi Medevi och in på småvägarna där jag gör en sista snabbstopp för att trycka i lite extra med gel och powerbars. Strax efter att jag hoppat på hojjen igen kommer det en sådan där alldeles fantastisk klunga igen som jag kliver på längst bak och kan cykla på rätt behagligt i 35-40 på rakorna. Märkligt nog så ändra dem aldrig sina positioner utan jag kan ligga kvar bekvämt i baksuget. När vi tar sista HÖ svängen och vi har den lilla backen kvar ner till VÄ svängen och upploppet växer hornen ut och jag lägger på en liten spurt ner till VÄ kurvan och ut på upploppet och går imål på 10:30.
Lite sur på att jag var för dåligt tränad occh missade sub10 men inte helt missnöjd ändå då jag putsade tiden med 9 minuter och inte körde helt slut på mig utan mådde ganska bra hela vägen runt.
Då jag tappade sub10 klungan var det plan B som gällde - inga depåer utan snabba stopp på 1 - 2 minuter då jag måste ha en PP. Hade 3 onödiga stopp plus broöppningen i år.
PP 1 2 minuter
Powerbar 1 2 minuter
växelf 1 minut
PP 2 2 minuter
Broöppning 10 minuter?
Powerbar 2 2 minuter
Jag hade kunnat undvika 15 minuter av ovanstående stopptider. De restrerande 16 minutrarna får jag skylla på min slappa kropp=o)
Jag är iaf _grümt_ imponerad av resten av sub10 gänget, ni var übergrümma allihop! Särskilt tider på 0915 är värda all beundran. Sub9 till nästa år tror jag ni klarar galant.
Tur att du inte släpade runt på mig i år Anders, då hade det nog aldrig gått:-P