Vättern 2008 SUB10 (Ny titel)

cerberos skrev:
-------------------------------------------------------
> Lokomotivet med Bollnäs bagarn på braxerna på
> samtliga bilder 17006 - Peter enligt startlistan -
> stort tack grymma förningar!!!
>
> I övrigt har du fått med Fornander, Rickard,
> Peje, Peter, Zapiens, Martin... har jag missat
> någon?? skönt gäng, skön stämning :)

Hade jag bara kört något enda pass backträning innan VR
hade jag kvalat in på de fina bilderna :-) Hängde av mig
själv på väg upp mot Hammarsundsbron och fick uppleva gruppfri
motvind på väg ner därifrån samtidigt som jag försökte
komma ikapp genom att hålla 38 km/h vilket benen satte
resolut stopp för efter någon kvart. Tog mig i mål på egen
hand på 9:24. Rejält mycket bättre än vad jag vågat hoppas
på.

Stort tack allihop för en helt otroligt bra VR-upplevelse!
Fantastiskt bra stämning och körning första gången vi sågs.
Känslan av att i princip flyga fram i 42 km/h i lätt medvind
med en bra fungerande grupp med smilisar på hjälmarna är
svårslagen!

Får vi till det på motsvarande sätt nästa år klipper vi sub9
av bara eeeh... farten?

Tråkigt att vi tappade dig när vi hållt ihop så bra under hela rundan. Just sammanhållningen och uppmärksamhetan att alla var med efter backar och efter depåstopp var bidragande orsaker till att stämningen var så bra och det var trevligt att köra ihop.

Det var synd att du inte var med på rakan in mot mål, även om du inte tänkt dig någon slutspurt ;-)

cmo skrev:
> Hängde av mig
> själv på väg upp mot Hammarsundsbron och fick
> uppleva gruppfri
> motvind på väg ner därifrån samtidigt som jag
> försökte
> komma ikapp genom att hålla 38 km/h vilket benen
> satte
> resolut stopp för efter någon kvart. Tog mig i
> mål på egen
> hand på 9:24. Rejält mycket bättre än vad jag
> vågat hoppas
> på.
>
Aj, aj, aj, sorry många av oss hade nog en svacka där och där missade vi uppenbarligen att vi tappade dig och kanske någon mer? Skönt att det gick bra ändå!

Håller med om smileysarna. De var superbra för att få en överblick över klungan när man låg i den och för att få syn på folk att åka med efter att man tappat huvudklungan. Nästan så att det är dags att exportera idén till alla Happyklungor till nästa år :)

Vet någon när målbilderna kommer upp på vätterns hemsida förresten? Jag är ju bara med på en bild här, och då bara med ryggen! Det borde väl komma upp om någon dag eller?

//
D. Fornander

Hej!

Riktigt kul lopp! Tyvärr så släppte jag happyklungan ganska omgående vid starten, blev lite grötigt med folk och jag låg ganska långt bak i början. Får kriga mig fram lite bättre nästa år.
Förlorade tyvärr lite tid i början när jag åkte rätt ensam och fiskade klungor att åka med, men mötte senare upp Daner som jag åkte med ett tag, bra draget!
Tog mig i mål på 9:51 så jag lyckades med målet att köra på sub10 iallafall.
Riktigt bra jobb av alla, såg att dom flesta kom in på 9:15 och vissa ännu snabbare.
Har tänkt sikta på sub9 nästa år. Vi ses då!

/Patrik Fornander "Briko-mannen"

Tack Sub10 tråden för alla sköna inlägg - de har peppat oss genom hela året !!!

Vi, jag och min hustru, körde i år vår tredje runda: tidigare har det varit på MTB:s men denna gång blev det (äntligen) på racercyklar. Det var åtta år sedan sist och det känns verkligen skillnad - inte bara i tiden runt sjön utan också i hur det känns dagen efter: vi är mycket mindre slutkörda tack vare ramgeometri och bockstyren.

Min fru kör på en cykel levererad och inställd av cykelcity: mycket viktigt iom tidigare skador i rygg och knän, själv körde jag på en äldre hoj som inte är tillräckligt utcyklad ännu...

Vi tillhör den mer modesta skaran och är i år nöjda med 13.30 (pauser ej inräknade) - men hornen har börjat växa, nästa år skall vi kapa tid - och det bästa är att vi vet hur (tre punkter):
1. LSD: vi brukar varje helg alternera Skogsarbete och Asfaltsnötning - grunden för en lyckad sommar.
2. Styrketräning: Det var lite FÖR kul att bara cykla distans - här måste vi skärpa oss - mer backe.
3. Tempo/Teknik: Vill man cykla snabbt måste man cykla snabbt, men också kunna ligga på rulle.

Jag räknar med att vi med detta i bagaget kommer vi att köra en Sub12Grupp (pauser inräknade) runt sjön: kanske stannar vi på varannat ställe e dyl?

Skulle vara kul att köra i en Sub12Grupp nästa år: HappyFloppy12?

Vi hörs och vi ses i Motala!

Heja Happy

Happy Sub10 - Klart festligaste gänget för oss som råkade befinna sig på vägen samtidigt.
Vi provade tandem, modell Biltema, i år, efter att ha kört några Vättern tidigare (Stefan 4, Esbjörn 2 (på MTB)) och ville prova något nytt.

Tack för en trevlig resa från c:a 10 km till Gränna. Den grundlade det som sedan blev 9:44, vilket var långt bättre än förväntat. Sub10, tack för det. Visst tappade vi en halvtimme på en punktering vid olyckan vid 160 km (innan man börjat gå förbi platsen), men någon gång ska det ju hända - man är bara tacksam att inte ha varit inblandad i själva vurpan.

Vi kommer att titta efter er vid andra tillfällen. Reflexerna var toppen.

/17040

Jag hade väldigt roligt det var länge sedan jag körde klunga. Det kändes som att fler hade det kul.

Roligt att det smittade av sig lite :)

Kul att läsa inläggen i tråden, vi hade kul och det är jätteroligt att andra hade det oxå och smittades av Happy-stämningen.

Jag ska ut på en liten cykelsemester ner till Småland om två veckor, jag tror helt klart att jag behåller smileysarna på hjälmen under turen. Det kanske faller sig så att man möter några andra Happy på vägen.

Till Essis: vilken bra fart ni höll på tandemcykeln ni susade på raskt. Inget bockstyre på cykeln plus att den föreföll vara utan växlar oxå, bra jobbat!

Till Zapiens: Hej, minns dig. Vi får erkänna att vi hade rätt gott om växlar på tandemen, men i övrigt var det i mycket en tvåtonspryl. Största klingan var inte så stor, men räckte sedan vi bytt från 42 till 48 kugg och vi hade dessutom "smalaste" däcken (1 1/8"). Vi kan dock i och med det konstatera att det som fallerade, var det som inte var Biltema....
Nu får man väl se om det blir fler Vättern. Ska kanske göra något riktigt "crazy" någon gång och köra en racer...

Kul att höra hur alla hade det ut med vägen. Klart bästa cykelupplevelsen hitills! Kan bara instämma i att smiley gubbarna var en briljant idé. Jag som inte kände någon innan loppet hade nog cyklat vilse efter 500 meter utan dom...

Tack för fina bilder Anders!

/M - en nybörjare som är helt biten av cykelsporten efter vättern

Jag instämmer med cerberos, det fanns inget "nybörjar" över dej. Du cyklade bra och stabilt och var positiv, härligt! Kul att du var med ännu roligare att du blev biten. Då får vi se dig i SUB9 nästa år.

hej alla glada från sub.10 tach för hjälpen runt den lilla sjön ;)hade planerat för en skit runda men det råda ni bot på och tjändis vart man vist ockso med på alla bilderna ;) så nu är jag medläm har ockso heter peter och kör för BollnäsCK men här är jag tydligen bollnäs bagaren :) det var non trevlig prik som ringde och bjöd hit mej :) hur monga är med på sub.9 nästa år då?

pette83 skrev:
> hej alla glada från sub.10 tach för hjälpen
> runt den lilla sjön ;)hade planerat för en skit
> runda men det råda ni bot på och tjändis vart
> man vist ockso med på alla bilderna ;) så nu är
> jag medläm har ockso heter peter och kör för
> BollnäsCK men här är jag tydligen bollnäs
> bagaren :) det var non trevlig prik som ringde och
> bjöd hit mej :) hur monga är med på sub.9
> nästa år då?

Välkommen, jag är lätt med på sub9 nästa år! Först ska det dock införskaffas en sådan där karbång-räcer ;)!

Hela årets Sub 12 kom ju inte riktigt runt på 12 timmar, men det var ju motvind(; Huvudklungan hade en cykeltid på nätt 12 timmar. Årets sub 12 ser jag i efterhand som en testpilot inför 2009. Mina träningslångpass var för få och för korta. Själv hade jag jag inte kropp nog att sitta tillräckligt länge på cykeln. Vi rastade mycket, men jag åt och drack trots det för lite. Men vi hade väldigt kul och fick en härlig gruppkänsla. Så chansen att vi/jag/någon drar ihop en Sub12 inför 2009 är stor.
En egenskap på HappyMTB är inga grupper organiseras av Happy, utan alla dessa VR subgrupper är ju enskilda initiativ med en eller ett par happyiter som motor i varje grupp.
Men om vi gör slag i saken så välkommen.

Patrik . skrev:
> Tack Sub10 tråden för alla sköna inlägg - de
> har peppat oss genom hela året !!!
>
> Vi, jag och min hustru, körde i år vår tredje
> runda: tidigare har det varit på MTB:s men denna
> gång blev det (äntligen) på racercyklar. Det
> var åtta år sedan sist och det känns verkligen
> skillnad - inte bara i tiden runt sjön utan
> också i hur det känns dagen efter: vi är mycket
> mindre slutkörda tack vare ramgeometri och
> bockstyren.
>
> Min fru kör på en cykel levererad och inställd
> av cykelcity: mycket viktigt iom tidigare skador i
> rygg och knän, själv körde jag på en äldre
> hoj som inte är tillräckligt utcyklad ännu...
>
> Vi tillhör den mer modesta skaran och är i år
> nöjda med 13.30 (pauser ej inräknade) - men
> hornen har börjat växa, nästa år skall vi kapa
> tid - och det bästa är att vi vet hur (tre
> punkter):
> 1. LSD: vi brukar varje helg alternera Skogsarbete
> och Asfaltsnötning - grunden för en lyckad
> sommar.
> 2. Styrketräning: Det var lite FÖR kul att bara
> cykla distans - här måste vi skärpa oss - mer
> backe.
> 3. Tempo/Teknik: Vill man cykla snabbt måste man
> cykla snabbt, men också kunna ligga på rulle.
>
> Jag räknar med att vi med detta i bagaget kommer
> vi att köra en Sub12Grupp (pauser inräknade)
> runt sjön: kanske stannar vi på varannat ställe
> e dyl?
>
> Skulle vara kul att köra i en Sub12Grupp nästa
> år: HappyFloppy12?
>
> Vi hörs och vi ses i Motala!

Tillbaka
Topp