Vätternrundan otränad

Vätternrundan otränad
Hej!
Det kommer att gå utmärkt om du bara vill ta dig runt, jag körde min premiärrunda -96 , mountainbike på 11tim med typ ingen träning förutom kortare pendling, men ett stort MEN det var inte roligt fast det gick…
Mange

Vätternrundan otränad
Jo men vad vad heter han? Tänkte det kunde vara kul att läsa lite mer.
Ah, Christoph Fuhrbach.

Han var med och vann ett år när jag åkte Giro delle Dolomiti så jag har sett honom cykla live.

Vätternrundan otränad
För mig var anmälan till VR (och de andra klassikerloppen) en motivationsboost i träningsdisciplin. VR har jag inte kört sedan dess pga anmälningshysterin, risk för många vådliga tillbud längs vägen av ovana klungcyklister (slutar trampa in nerförsbacke i tät av klunga och börjar leta efter powerbar/fippla med och tappa vattenflaska), dyrt, mm. Men jag har cyklat Siljan flera ggr efter dess och några andra 15-20 mil motionslopp (betydligt vettigare distanser). Andra gillar folkfesten och trängseln och det är helt ok det också.

Vätternrundan otränad
Nu när tråden är ute på mental tur och vi vet att TS kan trampa runt så....
Brevetlopp... det är så mycket bättre än VR. man slipper få tilldelade bananr och annat bjäft. Här kan man få njuta av räkmackor, bubbel, tårta, kaffe, bullar, chokladbollar, pizza, hamburgare och mycket annat gott. Har man tur så kan man få bo i fashionabla små hus på vägen.

Vätternrundan otränad
Nu när tråden är ute på mental tur och vi vet att TS kan trampa runt så....
Brevetlopp... det är så mycket bättre än VR. man slipper få tilldelade bananr och annat bjäft. Här kan man få njuta av räkmackor, bubbel, tårta, kaffe, bullar, chokladbollar, pizza, hamburgare och mycket annat gott. Har man tur så kan man få bo i fashionabla små hus på vägen.
Och få cykla solo på riktigt...

Vätternrundan otränad
Det finns de som cyklar fort med mjuka sulor. Och betydligt fortare än mannen med träskor på VR.
Visa bilaga 534235

Här har vi en annan.
1642687610577.jpeg

Vätternrundan otränad
Nej, jag överdriver men många är det som genom åren stoltserat med sin tid på VR då dom cyklade "solo".
Solo är ju tyvärr ett lite luddigt begrepp. Dels kan det ha den mening jag avsåg, d.v.s. att man inte cyklar i ngn grupp och därmed tar all vind själv. Dels kan det betyda att man inte cyklar i någon organiserad grupp. Det senare kan fortfarande innebära att man tagit ingen eller bara lite vind och att det kan vara väldigt mkt lättare än alternativ 1.

Vätternrundan otränad
Och få cykla solo på riktigt...
Vi hade på senaste styrelsemötet i Randonneur Stockholm en liten diskussion om brevetlopp i november/december. Bland annat råkade denne galning klämma ur sig förslaget med fyra 60-milare i november. Nu lär det inte inträffa men i så fall skulle jag misstänka att goda möjligheter till solocykling skulle ha givits.

Vätternrundan otränad
Vi hade på senaste styrelsemötet i Randonneur Stockholm en liten diskussion om brevetlopp i november/december. Bland annat råkade denne galning klämma ur sig förslaget med fyra 60-milare i november. Nu lär det inte inträffa men i så fall skulle jag misstänka att goda möjligheter till solocykling skulle ha givits.
Fast 1 60 milare första helgen i November ser jag fram emot

Vätternrundan otränad
Rando är inte gruppcykling egentligen, Audax kör man i grupp.

Vätternrundan otränad
Men ni kan väl dra om Söderäljes 60 milare med en avstickare till Zinkgruvan, sen natt eller kvällsstart på det. Då kan en njuta av att både åka rando och en snutt av vätternrundan på samma gång!

Vätternrundan otränad
Det är inga problem. Du hinner träna mycket innan dess. Har du en hyfsad cykel och bra brallor klarar du dig med ganska lite träning. Försök hitta andra att åka tillsammans med och käka och drick hela vägen. Kör så det ryker och lycka till!

Vätternrundan otränad
Det är inga problem. Du hinner träna mycket innan dess. Har du en hyfsad cykel och bra brallor klarar du dig med ganska lite träning. Försök hitta andra att åka tillsammans med och käka och drick hela vägen. Kör så det ryker och lycka till!
Tack! Jag har en hybrid från XXL med rakt styre (välkommen att hänga mig) med uppgraderade däck. Plånboken och hjärtat är inte överens om att en uppgradering till racer är nödvändig.

Vätternrundan otränad
Tack! Jag har en hybrid från XXL med rakt styre (välkommen att hänga mig) med uppgraderade däck. Plånboken och hjärtat är inte överens om att en uppgradering till racer är nödvändig.

Det finns gott om sådana också.

0B5D9BA0-FCF9-4B7B-99BC-F20A0AA2B158.jpeg

Frågan är om de upprepar rundan igen nånsin.
( själv har jag bara kört halvvättern. Det räcker mer än väl, aldrig mer. Och det är inte distansen som avskräcker)

Vätternrundan otränad
Funderar på en IntervallVättern. In i varje depå och softa, sedan toktrampa till nästa. Startar man på fredag kväll så har man ju gott om tid att lala runt i depåerna

Vätternrundan otränad
Jag har cyklat på helstel 90-tals mtb med nabbdäck, 26 tumsdäck och långa barends. Inga problem alls, jag tror att jag hade runt 400 mil i benen på samma cykel.
Mälaren runt på ISP dubbdäck också, det är bara att nöta in distans oavsett hoj, då märker du också vad som inte fungerar.

Vätternrundan otränad
Jag har cyklat på helstel 90-tals mtb med nabbdäck, 26 tumsdäck och långa barends. Inga problem alls, jag tror att jag hade runt 400 mil i benen på samma cykel.
Mälaren runt på ISP dubbdäck också, det är bara att nöta in distans oavsett hoj, då märker du också vad som inte fungerar.
Jag tror att dubbdäck är fel på VR men vad vet jag. Har aldrig provat. Ökar kanske chansen till solorunda? Ingen lär vilja cykla tillsammans med en "smattris".

Tillbaka
Topp