Växelvajer, Biltema?

Citronkakan

Aktiv medlem
Växelvajer, Biltema?
Hej! Jag har köpt ett sram nx gruppset. Men växelvajern hade ingen sånt skydd utanpå den, så alltså var det bara en vajer. Jag behöver verkligen det för att cykeln har kablarna på utsidan. Behöver köpa hyfsat snart. Funkar biltema?

Växelvajer, Biltema?
Hej! Jag har köpt ett sram nx gruppset. Men växelvajern hade ingen sånt skydd utanpå den, så alltså var det bara en vajer. Jag behöver verkligen det för att cykeln har kablarna på utsidan. Behöver köpa hyfsat snart. Funkar biltema?
Ja
Det har fungerat utmärkt för mig.
Men jag har aldrig använt dom tunna vireskydden bara övriga delar

Växelvajer, Biltema?
Det gör de säkert. Har använt BT för mycket länge sedan så dagens kan vara av annan kvalite. Om du inte är nöjd med funktionen har du inte slängt en hel hög med pengar i sjön utan kan säkert klara dig tills du får hem bättre. De är dock inte jättebilliga, du kan kanske få märkesvajer för samma pris hos lbs.

Växelvajer, Biltema?
Vajerhölje har du i stort sett alltid för övrigt. Undantagen är ramar med intern dragning som specifikt är gjort för att inte ha det. (En del äldre ramar har delar av vajern utan hölje dock)

Växelvajer, Biltema?
växelvajer kan man gärna köpa enkla varianter som t ex från biltrma.

men vajerhöljen är en känslig produkt, och det krävs absolut stadga i längsriktningen för att de skall fungera bra på en multiväxlad cykel. de braiga modellerna brukar ha länsgående ståltrådar i sig. exempel på bra produter är jagwire, och shimanos standardhöljen, jag skulle inte köpa höljen på biltema.

det kan hända de gamla vajerhöljena på din cykel är helt ok.

biltema har däremot en mycket fin skärande avbitare för vajer och höljen.det är viktigt att snittet blir rent och rakt. en vanlig klämmande avbitare duger inte.

Tillbaka
Topp