Veckans innovation - kombinerad däcks- och dämparpump.

jomper

Forumpappa
Forumvärd
04PumpWindpipeFrameShock_l.jpg

Att ingen tänkt på det förut. Nu vill jag ha en.

Precis vad jag också saknar (jaja, vill ha då). Skulle vara skönt att slippa ha två pumpar i väskan när man är ute. Funkar manometern för både däck och dämpare tro? Windpipe heter den visst men vem är tillverkare?

Det är Specialized som är innovativa igen:

<http://www.specialized.com/SBCEqSection.jsp?sid=04EquipPumps>

Edit: länkade visst till fel pump, nu fixat...
Edit2: det är något med länkningen som inte funkar, länkar nu istället till alla pumpar...

Post &Auml;ndrad (04-02-27 16:29)

Topeak har en liknande variant som varit ute på marknaden ett ganska bra tag.

<http://www.topeak.com/global/eshockmb.php>

65 euro från Canyon, hittade den billigare i england för att tag sedan, men hittar inte sidan nu.

/Ola

Hmm, 220psi max som dämparpump, nästan lite lågt för dig Jonas eller?
Jag fick lite habegär måste jag säga...men jag ska hålla mig. Cykelkontot är redan överskridet för den här månaden.

Faktiskt riktigt jävla nödvändig. Precis vad jag behöver på min Alptripp i sommar, det blir för tungt att ta med 2 pumpar i ryggsäcken. Undrar om den funkar oxå?

Fast nu blev jag fundersam, funkar den bara för bakdämpare?
Jag behöver ju en till gaffeln?

Post &Auml;ndrad (04-02-27 13:57)

225 kör jag i Floaten så det är på gränsen helt klart!

Den bör funka lika bra till gaffeln som till bakdämparen tycker jag, varför skulle den inte göra det?

Topeak-varianten ska jag kika på. Gillar deras prylar i övrigt!

Pratade precis med min cykelhandlare och han ska kolla upp om det går att få tag på en sådan här Windpipe. Det är faktiskt precis vad jag är ute efter. Tack Jomper! Lämnade idag tillbaka en dämparpump som inte passade min hoj och ska dessutom köpa en bra minipump. Det ser alltså ut som jag kanske hittat en bra kombination.

Mats, om han inte fixar det så hojta till. Jag ska just beställa lite prylar från Specializeds webshop via amerikansk bulvan.

Det finns en del prylar där som de inte säljer utanför landet nämligen.

Jomper: jag är också intresserad, men man kanske skulle vänta tills pumpen hinner recenseras nånstans? Det kan ju vara en total flopp.

Jag vill gärna beställa en om det finns möjlighet. Bor i Göteborg.
anli@enea.se
/Anders

Obed, du har mail på happyadressen ang köpet därifrån - dämparskärmarna ska med i samma beställning.

40 dollar kostar pumpen.

Smart, men det ser ut som den kommer att vara jobbig att skruva av och på dämparen om slangen är för stel ??!! Eller är den ledbar i infästningen tro ? Kanske dumt att tro att den INTE är det men :P

Jomper> Vi får se. Jag känner mig lite pressad att handla pump av min handlare eftersom jag strulat en hel del med dämparpump. Hoppas att han kan fixa en sådan här.

Annars verkar ju även Topeak-pumpen vara ett alternativ. Dyrare och med digital display :-)

Har ni tänkt på att det troligtvis kommer ta närmare en halvtimme att fylla ett däck med luft om gaffelpump-funktionen är någenär funktionell???

Det finns två lägen på pumpen, ett dämparpumpläge och ett däckspumpläge.

Annars är det ju ingen skillnad mot att ta med sig bara en vanlig dämparpump ut i skogen.

mhm... okej då...... :-)

Men varför har man dämparpump och däckspump med ut i skogen??? Dom prylarna förvarar jag i garaget :-)

Dämparpumpen kanske inte är nödvändig att ha med ut i skogen men en däckpump kan ju vara bra att ha. Har du aldrig fått punka?

Att det sedan råkar finnas en pump med båda funktionerna skadar ju inte. Själv hade jag räknat med att köpa en dämparpump för ca. 400:- + en minipump till ryggsäcken för 100-300:-. Nu kanske jag kommer billigare och smidigare undan.

Den dagen man behöver dämparpumpen i skogen är man glad att den är med. Nu kommer den med "av sig själv".

Jonas

TJena! Den verkar klart intressant får jag säga.. Om ni tänker beställa ihop så är jag på också! Jag finns i gbg.

David

Tja!
Har suttit flera mörka nätter och läst kunskap från forumet om dämparpump och det verkar som mina bör-/ska-krav liknar andras. Windpipe är tillsammans med Topeak DXG två bra kandidater. 40 bucks är ett bra pris. Hur går det med det begynnande gruppköpet som det talas om ovan? Jag kan tänkas vara med om tider och priser stämmer. (om jag får såklart :))
//Marcus

Tja!

Det var över ett år sen det var aktuellt, kika på inläggens datum :-)

Det gick i stöpet då specializeds webshop inte ville leverera till europa eller hur det nu var. Köpte en windpipe från england istället och är nöjd med den.

Numera finns den här hemma med, t.ex. hos tcm.

Hehe, ja folk säger att jag är lite långsam ibland :)
Tack jomper! Har mailat tcm för att kolla pris och lager. Kollar även om de har Topeaks Pocket Shock DXG.
Tråkigt att Spec ska vara så kinkiga (o andra USA-butiker också för den delen).

Tillbaka
Topp