Vem cykelpendlar längst?

Vem cykelpendlar längst?
0km, men jag vet 2 äldre killar som bodde i närheten av mig som pendlar runt 27-28km enkel resa dagligen så länge det inte är snö ute.

Vem cykelpendlar längst?
34km enkel resa. Det tragiska är att det går ungefär lika snabbt dörr till dörr jämnfört med kollektivtrafiken(nej, det är inte jag som är snabb).

Vem cykelpendlar längst?
Jag har 8 km till jobbet om jag tar Drottningholmsvägen/Norr mälarstrand, 40 km via Slagsta/Axelsberg och runt 47 km via Slagsta/Huddinge. VIlken väg det blir beror på när jag vaknar och dagsformen.

Vem cykelpendlar längst?
30 km enkel, året om (men lite mindre på våren/försommaren när det är LVG-säsong), MTB med tjocka mjuka däck för att det inte ska gå för fort =) (dubbdäck på vintern).

// Daniel

Vem cykelpendlar längst?
Nästan på metern 7 km enkel väg, varav ca fyra genom stadstrafik. Som snabbast tar det drygt 15 minuter rulltid, och ett par minuter extra dörr till dörr. Med kollektivtrafik en bra dag, tar samma sträcka, dörr till dörr, ca 25 minuter. Och då bor jag inom ett stenkast från busshållplatsen, och skolan ligger också så nära buss/spårvagnshållplatsen.

Till plugget då, inte jobb. Nu på sommaren är det så kort sträcka till sommarjobbet att jag går så länge jag inte blir försenad. Bara tre km. Tar nånstans upp emot 25 minuter. Dit. På hemvägen går jag inte lika snabbt, eftersom jag inte har en tid att passa då.

Ibland sträcker jag ut pendlingen till skolan genom att byta bro. Normalt Götaälvbron, men ibland då Älvsborgsbron i stället. Då blir det ca 13-14 km, och mer backar (bron, Sandarna och Slottsskogshöjden). Minns inte riktigt. Förhoppningsvis hinner de få klart det tröttsamma ombygget där lagom till hösten och terminsstarten.

Senast redigerad av en moderator:
Vem cykelpendlar längst?
Tror det är 7km till "jobbet" (en skjutbana...(!)) och sen hem igen via en annan skjutbana som gör en liten omväg. Så typ 15-16km om dagen då.
Fast ibland är det lite drygt med all fjädring och junk som suger upp kraften man matar ner i pedalerna. Kan inte påstå att jag har en lämplig pendlarcykel direkt. =) Går i alla fall lättare på vägen hem med mestadels nedför, mindre vatten och framför allt mindre (förhoppningsvis inget) bly i form av ammo i ryggsäcken. =)

Vem cykelpendlar längst?
Jag har bara 3 km men min profil ser ut så här
profile.cgi.png ht=145

Ganska kul sida! http://www.heywhatsthat.com/profiler.html

Vem cykelpendlar längst?
August skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har bara 3 km men min profil ser ut så här

Så med en lite mer aerodynamisk position så behöver du aldrig trampa, vare sig till jobbet eller hem?

Vem cykelpendlar längst?
Vet inte än exakt, men ca 35 km enkel blir det väl?

Problemet är att jag inte vet vilken väg som blir snabbast. Jag kommer först till Rosenkälla, kör på "andra" sidan Ullnasjön och kommer sålunda till Arninge. Men sen? Rakt ner genom Näsbypark/Djursholm eller hålla västlig genom Ensta/Enebyberg?

Vem cykelpendlar längst?
Min förra chefs son cykelpendlade mellan Uppsala - Solna på daglig basis. Det är nog det längsta jag någonsin hört talas om. Cirka 7 mil motorvägen, cykelvägen adderar väl ytterligare ett par mil. Måste vara något fel på karln...

Vem cykelpendlar längst?
we have a winner.

Skuggan skrev:
> Min förra chefs son cykelpendlade mellan Uppsala
> - Solna på daglig basis. Det är nog det längsta
> jag någonsin hört talas om. Cirka 7 mil
> motorvägen, cykelvägen adderar väl ytterligare
> ett par mil. Måste vara något fel på karln...

Vem cykelpendlar längst?
Ja det var nog det jävligaste jag har hört i pendlingsväg. Tycker gränsen för vad som är vettigt trillar vid 3-4 mil enkel väg. Jag menar upplevelsen med cykel försvinner ju en aning då enda tiden man spenderar på den sker fram pch tillbaka till jobbet.... Men det är bara så jag skulle tycka personligen...

Vem cykelpendlar längst?
Mollo pendlar väl rätt långt har jag för mig.

Själv blir det 2 x 13,5 km.

Fast jag önskar nästan att jag hade lite längre väg eftersom jobbpendlingen samtidigt är huvudelen av min cykelträning, säkert minst 70% av totala milen under året. Visst kan man cykla en omväg till jobbet, men det blir ändå inte att man gör det särskillt ofta.

Vem cykelpendlar längst?
Joakim Quensel skrev:
> Mollo pendlar väl rätt långt har jag för mig.

ca. 2,5 mil enkel väg skulle jag gissa.

Vem cykelpendlar längst?
2 x 2 mil. Brukar köra året runt, med reservation för nån dag då och då när jag av praktiska skäl inte kan ta cykeln.
Håller med Jocke om att man skulle vilja ha lite längre sträcka, eller att man ibland tog sig tid för en extra avstickare före eller efter jobbet. Men verkligheten ( några ska till dagis, några ska til skolan osv )brukar säga stopp till såna utflykter för det mesta.

Vem cykelpendlar längst?
Om han inte cyklar motorvägen borde det bli runt en åtta mil. Det är en ansenlig sträcka, men har man konditionen så slår ju även det två timmar i bilkö varje morgon...

Vem cykelpendlar längst?
Har 4 mil till jobbet - enkel resa. Men jag erkänner - jag kör inte denna sträcka på daglig basis. Det blir kanske en och en halv resa per vecka i snitt (tar cykel in - tåg hem) - typ 8-12 mil/vecka.

Vem cykelpendlar längst?
mzi skrev:
> Om han inte cyklar motorvägen borde det bli runt
> en åtta mil. Det är en ansenlig sträcka, men
> har man konditionen så slår ju även det två
> timmar i bilkö varje morgon...

Det borde blir ca 5-6 timmar per dag enbart för transporten. Lägger man till en eller två duschar, klädombyte och mer frekvent klädtvätt, så blir det nästan en heltidstjänst räknat i timmar, bara för pendling!

Vem cykelpendlar längst?
Vic skrev:
> Joakim Quensel skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Mollo pendlar väl rätt långt har jag för
> mig.
>
> ca. 2,5 mil enkel väg skulle jag gissa.

2,8 är det faktiskt. ;) Men i höst flyttar firman till Solna igen. Då blir det 2 mil enkel väg.

Vem cykelpendlar längst?
ArvidSvensson skrev:
> 4-5 minuter enkel resa inkl. 6 rödljus.

Varje gång?
Jäklar vilken otur du måste ha..

Mitt jobb kommer och hämtar mig på morgonen, men skulle gärna cykla en liten sväng istället, dock inte i arbetskläder, skor med stålhätta är inge sköna i korgarna på fixien :)

Vem cykelpendlar längst?
21,4 km dit å lika långt hem. Har jag otur så flyttar jobbet till Nacka Strand i höst och då blir det över 30 km.

/G

Tillbaka
Topp