Vem cyklar på GT?, visa!

Vem cyklar på GT?, visa!
axlpxl skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag cyklar på GT Avanlache 1.0 Disc 2005 :)

Varifrån köpte du den och hur mycket kostade den, är också lite sugen att skaffa en

Vem cyklar på GT?, visa!
Kört min Avalanche LE sedan -00. Trivs kanon på den, men nu har den blivit "degraderad" till vinter/ bushoj, då jag blivit med Bianchi. Kunde inte motstå den sköna carbonramen. Hoppas den håller bara...

Vem cyklar på GT?, visa!
millivaniljen skrev:
> axlpxl skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag cyklar på GT Avanlache 1.0 Disc 2005 :)
>
>
> Varifrån köpte du den och hur mycket kostade den,
> är också lite sugen att skaffa en

Cykelringen av en kompis för 5995kr (standardpris).
Judy C gaffeln är inge skoj som sitter på, så jag smekte på en marzocchi mx comp direkt, höjdarhoj då!

Senast redigerad av en moderator:
Vem cyklar på GT?, visa!
Visar :)

Bilagor

• gt2.jpg
    gt2.jpg
    69.6 KB · Besök: 37
Vem cyklar på GT?, visa!
Du finns i mina drömmar...:
8022.jpg

Vad allt vore lättare med en HT!

GT verkar dessutom var ariktigt trevliga hojjar så jag är lite sugen. Får se vad som händer, men som vanligt lär väl plånkan sätta stopp...

Hmm, jag är alltså en presumtiv GT-cyklist.

Vem cyklar på GT?, visa!
är det nån som har kvar en zaskar lee från mitten av 90talet? letar efter en grön eller blå eloxerad...

Vem cyklar på GT?, visa!
Ram: GT Ruckus 05
hjul: Bontrager select
stolpe/stam: Bontrager
Gaffel: MX Comp
Bromsar: Avid Juicy 5
vxlar/vevar: XT
reglage: deore
styre: Holzfeller

underbar jvla cykel allround!

"försvinn snö! försvinn!!!"

Vem cyklar på GT?, visa!
Trevligt med fler och fler Ruckusar. fin cykel om man inte kör XC. Själv vill jag ha samma ram som Mårten och bygga en fin 4x hoj på. Men än så länge så cyklar jag på min underbara Zaskar Race, den kommer få rulla många mil till. (:

Vem cyklar på GT?, visa!
Varför skulle man inte kunna ha den till XC ?
Visst... den är inte bäst på något. men den är bra till allt. tycker jag =)

Vem cyklar på GT?, visa!
Jag cyklar snart på en GT, köpte en fulcykel på hittegods auktion, en GT Agressor 3.0 med LX växlar, slut framhjulslager, glappt vevlager och en något skumm Post Moderne dämpad framgaffel. Nåja ramen ser fräsch ut och jag betalade 275:-

:)

GTAgressor3.jpg

Inte min cykel på bilden, min ligger nerplockad i sina beståndsdelar i mekrummet.

Vem cyklar på GT?, visa!
Fick tag på 2 ramar av Zaskar Team Issue modellen. De blev byggda i 500 ex och man fick diplom med signatur från den som svetsade ramen samt flera ark med dekaler i olika färger.
Byggt ihop den enda och det är min pojkdröm som gått i uppfyllelse :)

Vem cyklar på GT?, visa!
Jag har en gammal GT Avalanche LE. Tror det är en 98a. Körde den några år som förstacykel sen har den förpassats från finpendlare till fulpendlare. Men den funkar fortfarande.

Vem cyklar på GT?, visa!
Campobella skrev:
> Fick tag på 2 ramar av Zaskar Team Issue
> modellen. De blev byggda i 500 ex och man fick
> diplom med signatur från den som svetsade ramen
> samt flera ark med dekaler i olika färger.
> Byggt ihop den enda och det är min pojkdröm som
> gått i uppfyllelse :)

Nice, dags för bilder.

btw så är det väll Dorel eller liknande som äger gt, cannondale, schwinn och mongoose har jag för mig? En carbon Zaskar 29er med Lefty o save i scwhinn´s flakade teamlack från 98?a...

Såg att det var uppe på diskussion för sådär 5år sen en avalanche ram väger runt 1780gram i 16" (normal m), de nyare sunkigare modellerna snuddar lite under 2kg i M

Vem cyklar på GT?, visa!
Den här gamla stridsvagnen får alldeles för sällan känna på skogsluft nuförtiden.

GT Avalanche ´95, pimpad med RS Judy XC och lite annat smått och gott.
Detta blir stommen till något bygge på skoj , har inte bestämt riktigt vad ännu bara.

IMGP0623.JPG ht=544

Vem cyklar på GT?, visa!
Jag cyklar på en Zaskar Carbon Pro 2008 som jag köpte i höstas. Det är min första riktiga lyxhoj och den är fantastisk! :-) Jag ska ta en bild å lägger upp snart!
Ruckus!

Bilagor

• Zaskar.jpg
    Zaskar.jpg
    59.1 KB · Besök: 24
Vem cyklar på GT?, visa!
Vabbar idag så jag fick lite tid med gammelcykeln som hängt i mekstället sen innan jul. Ska köra min gamla GT Avalanche '96 några veckor nu tills jag förhoppningsvis blir med ny Canyon. Har inte beställt än men har i princip bestämt mig för en Nerve XC 8.0

GT1.jpg ht=542

GT '96 Avalanche, Ball burnished, uppdaterad med bl.a. RS Judy XC '99 (?), LX V-broms '99 eller '00, Blackspire drev '07, just nu Selle Italia Max Gel Flow sadel '10 och nya Lizard Skins-grepp.

Ramen är på tok för stor för mig (jag var okunning och säljaren oseriös?) viket syns på sadelhöjden om inte annat. Eller vad sägs om en 22" ram till en kille på 177,5 cm / 84 cm grenhöjd. Har inte många mm till godo för familjejuvelerna om jag säger som så... har bytt till kortare styrstam också.

Kommer nog att gå vidare som någon slags stadshybridmtb som får stå på jobbet. Fullt i garaget hemma så min fru vill att jag säljer den... men det känns surt att sälja en hoj man levt med i 15 år för den fikapeng man kan tänkas få :-(

GT2.jpg ht=542

GT3.jpg ht=542

Vem cyklar på GT?, visa!
oxr skrev:
> Att jag cyklar på den här är väl en
> överdrift, men jag äger den i alla fall:
>

Bättre det än tvärtom!

Vem cyklar på GT?, visa!
Virusko skrev:
> GT I-Drive 5 2.0, 2005.
> Endast ramen och XT-bakväxeln med rapid-rise är
> orginal, resten är utbytt på senare tid.
>

Har byggt nåt liknande på en XC 1.0
Skall försöka fixa ett foto o lägga upp

Vem cyklar på GT?, visa!
Indeed! Om du nu inte cyklar på den gör det väl inget om du lånar ut den till mig ;-) ? Lovar att bara ha den hängande på väggen i vardagsrummet...

BTW vad kör du med för kedjespännarlösning?

Vem cyklar på GT?, visa!
Matz: Tackar! Det var bra mycket mer jobb än vad jag trodde att slipa, våtslipa och polera.
Men det blev ju bra tillslut, ångrar inte en sekund att jag valde lite röda prylar till den.

NLC, det är precis vad den är byggd för :)
Tyvärr är det i stort sett bara "polerade skrotdelar" som jag hade liggande.
Styrröret till gaffeln är knäckt, bromsen läcker som ett såll etc, aldrig cyklad på mao.
Men planer finns på att fixa gaffeln och köra lite "street" som det heter.
Då ramen är ganska liten och gaffeln är på 120mm.

http://i308.photobucket.com/albums/kk360/mh-foto/PIC_7834.jpg

Vem cyklar på GT?, visa!
@gridlock: Den polerade är nog den snyggaste GT'n jag sett, helt fantastisk!
@brnomort: Även den är riktigt snygg, hunnit känna ordentligt på den?

Vem cyklar på GT?, visa!
IMG_3671.jpg ht=725
Ett gammalt bygge som jag hade längst in i förrådet, kände att jag var tvungen att visa upp den. Hemma byggd gaffel, Fet&Stel, tror den väger drygt 2kg. Moppekedja och drev, det blev några timmar med fräsen och kanske lite i svarven

Bilagor

• IMG_3665.jpg
    IMG_3665.jpg
    74.1 KB · Besök: 24
Tillbaka
Topp