Vet frugan om..

Vet frugan om..
bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Det som händer i cykelrummet, stannar i
> cykelrummet.
> Nej hon vet inte. :)

"Det som händer på Ebay, hamnar längst in i förrådet" ;-)

Vet frugan om..
Stewe skrev:
> bigmollo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det som händer i cykelrummet, stannar i
> > cykelrummet.
> > Nej hon vet inte. :)
>
>
> "Det som händer på Ebay, hamnar längst in i
> förrådet" ;-)

LOL!

Vet frugan om..
enu skrev:
> Hon vet vad det har gått på men var inte glad.
> Så inför köpet av ny cykel har jag varit
> strategisk och sponsrat en del av hennes nya
> hästkärra... Hon rider så min hobby är billig
> i jämförelse, snacka prylsport!
>
>
> emil

Bra Emil.. Du har förstått hur man ska välja flickvän. Gäller att hitta en med en dyrare hobby än vad man själv har och cykling är mycket billigare än ridning. Hon kan få köpa tillbehör till hästen och jag kan få köpa någonting till cykeln.

/Johan

Vet frugan om..
Jag önskar att pojkvännen skulle köpa lite cyklar/delar så att mitt milt dåliga samvete stillas ;) Har även försökt att ge bort läckra delar till honom men utan att han nappar, suck...

Vet frugan om..
Johan_ skrev:
> enu skrev:
> -----
> > Hon vet vad det har gått på men var inte
> glad.
> > Så inför köpet av ny cykel har jag varit
> > strategisk och sponsrat en del av hennes nya
> > hästkärra... Hon rider så min hobby är
> billig
> > i jämförelse, snacka prylsport!
> >
> >
> > emil
>
> Bra Emil.. Du har förstått hur man ska välja
> flickvän. Gäller att hitta en med en dyrare
> hobby än vad man själv har och cykling är
> mycket billigare än ridning. Hon kan få köpa
> tillbehör till hästen och jag kan få köpa
> någonting till cykeln.
>
> /Johan

Konstigt det finns väl inge kolfiber på hästar och inga kolfiberhästar heller. Hon kör nog på en tysk fulhäst. Tjomao

Vet frugan om..
bigmollo skrev:
> Stampe skrev:
> -----
> > bng skrev:
> >
>
> > -----
> > > 6000 i månaden i snitt i 18 år
> >
> >
> > Det är det värt! : )
>
>
> Lätt.

Vänta tills han kommer i puberteten.

Vet frugan om..
Självfallet vet sambon om vad allt kostar och hur mycket jag lägger på det. Dock så prioriterar jag mitt i cykelintresse i 3:dje hand.

Vet frugan om..
Lotta B skrev:
> Jag önskar att pojkvännen skulle köpa lite
> cyklar/delar så att mitt milt dåliga samvete
> stillas ;) Har även försökt att ge bort läckra
> delar till honom men utan att han nappar, suck...

Dax att byta sällskap... ;)

Vet frugan om..
Stewe skrev:
> bigmollo skrev:
> -----
> > Det som händer i cykelrummet, stannar i
> > cykelrummet.
> > Nej hon vet inte. :)
>
>
> "Det som händer på Ebay, hamnar längst in i
> förrådet" ;-)

Jag känner att det kommer bli en sån vinter i år. Jag har för mycket undertryckt köplust som kommer explodera när snön lägger sig och biben kommer fram.

Vet frugan om..
Nej min fru vet inte hur mycket av "mina" pengar jag lägger på cykelprylar till mig.
Och jag vet inte hur mycket av "hennes" pengar som hon lägger sina intressen.
Däremot vet jag att så länge "våra" gemensamma pengar räcker till våra gemensamma intressen och utgifter, är det inget problem med vare sig mina intresseutgifter eller hennes.
Om jag däremot hade lagt alla mina egna pengar på sprit, trav, spela poker på nätet, TV-spel, köpa bildelar till raggarbilen eller nåt annat som inte är alldeles ovanligt i vårt avlånga land hade hon nog varit mer bekymrad.

Vet frugan om..
nypan skrev:
> Om jag däremot hade lagt alla mina egna pengar
> på sprit, trav, spela poker på nätet, TV-spel,
> köpa bildelar till raggarbilen eller nåt annat
> som inte är alldeles ovanligt i vårt avlånga
> land hade hon nog varit mer bekymrad.

Jag hade nog kallat det 50-års kris. =D

Vet frugan om..
bigmollo skrev:
> nypan skrev:
> -----
> > Om jag däremot hade lagt alla mina egna pengar
> > på sprit, trav, spela poker på nätet,
> TV-spel,
> > köpa bildelar till raggarbilen eller nåt
> annat
> > som inte är alldeles ovanligt i vårt avlånga
> > land hade hon nog varit mer bekymrad.
>
>
> Jag hade nog kallat det 50-års kris. =D

Hmmm. Jag är ju snart där?

Vet frugan om..
bigmollo skrev:
>
> Jag känner att det kommer bli en sån vinter i år.
> ... bla bla köplust ...
> bla... bibsen kommer fram.

Ånajj, inte en vinter till med bibsen... =(

ebaymollo.jpg ht=660

Vet frugan om..
Jag vill ha en Clavivula men Tony är av den förnuftiga typen och tycker att ett vevparti för 10 000:-utan klingor är för dyrt? Men klingorna har jag redan, ju.

Jag får ha mitt gamla 105 vevparti tills frågan är löst.

Vet frugan om..
Berättar bara om sådant som är uppenbart. Byter jag hjul vet jag av erfarenhet att min kära hustru inte märker någon skillnad. Men en xtra cykel tar ju lite mer plats och då hon kan räkna till tio minst (!!) så vore det tokigt att hålla inne med det.

Men som Nypan sa, det får ju inte gå ut över hushållet......varken mitt eller frugans intressen...

//A

Vet frugan om..
bigmollo skrev:
>...
> Jag känner att det kommer bli en sån vinter i
> år. Jag har för mycket undertryckt köplust som
> kommer explodera när snön lägger sig och biben
> kommer fram.

Jag hatar vinter, men det där lät ju nästan så trevligt
att man kan härda ut med tanken att det kommer en vinter,
redan nu - och TdF har inte ens börjat än.

För övrigt så underlättar det ju att cykling är "nyttigare"
än tex de andra fritidsysslorna, som nypan nämnde.

Och visst kostar tonåringar (har 2 st). Fördelen är att
det finns mottagare av de delar som blir över när man
uppgraderar.

Vet frugan om..
Jag brukar köpa en ny cykel åt min sambo strax innan jag själv skall köpa en. Det har fungerat hittills. Dessutom brukar jag köra följande: 'Jag har kört/vurpat sönder *valfri, svindyr del*, men jag har räknat på det, och jag väntar med att köpa den tills vi har råd. Cykla i skogen/på vägen/liggande kan jag göra nästa år.' Då får hon något vått i ögonen, och säger åt mig att köpa den.

Vet frugan om..
Visst vet hon här också (men inte exakt och det vet man nog inte själv heller. Har säkert CYKELSTRUMPOR för nån tusenlapp liggande i lådorna med cykekläder...). Vi har, ungefär som Nypan, semidelad ekonomi där "intressen" betalas av respektive. Själv slits jag mellan en till ganska dyr hobby: Har 20-30 skiddagar/år de senaste 15 åren i sverige/alperna och ibland US/canada = ca 30 - 50 papp per säsong...

Vet frugan om..
Jo, jag vet allt. :) Vi har semidelad ekonomi men vi diskuterar alla större inköp med varandra ändå. Tycker det hör till när man är en familj.
Det är bra med en man som kan sitta timtals och undersöka bästa köp etc, det har jag aldrig tålamod till. Jag får prova hans inköp och kan grunda mina inköp på det. Om ni vill få inspiration till nya inköp så be er respektive kalla gamla cykeln för bojsänke eller betonghäck, det funkar varje gång hos oss :)
Jag kommit på att jag mekar bäst om maken sitter bredvid och tittar på, gärna med en öl i handen. Kanske behöver han en öl för att behålla lugnet när jag sprider cykeldelar över hela hallen och halva köket. Mitt mekande har inspirerat honom att skruva mer själv.
Edit: svatlef->stavfel och några tillägg.

Senast redigerad av en moderator:
Vet frugan om..
Cykelstina: Grattis till högsta vinsten i familjelotteriet! På många håll i vårt avlånga land går det inte alls till som hemma hos dig, och jag har fler än en gång sorgset frågat mig varför folk stannar kvar hos varandra, när de nu knappt gör annat än krigar mot varandra.

Själv är jag särbo och vi gör vad vi vill med våra egna pengar, fast vi frågar varandra till råds i bland.

/Janne

Vet frugan om..
Min fru är totalt ointresserad av cykling och tycker jag är ett pucko. Det kan vara skönt med olika intressen, ibland. En viss förståelse/överseende dock är en förutsättning.

Vet frugan om..
Som student köper jag inget jag inte anser mig ha råd med och försöker dessutom sälja av gammalt innan jag köper nytt, vilket medför fördelen att man kan säga (sålänge det är begagnat..) att "vi gjorde ett byte" ;)
Annars brukar det bli att man diskret lämnar sakerna framme mer och mer tills hon vant sig vid dem eller att man berättar i efterhand, dyrt med retur till england...

Nej, men självklart så är man ju en rejäl skit om man lägger ut av gemensamma pengar, har redan avsatt pengar till en paris-resa i augusti när vi varit förlovade i ett år, har också avsatt pengar till saker i lägenheten och någon liten presen, men annars så tycker jag väl lite att pengarna jag surt förvärvar på mitt sommarjobb är mina att spendera sålänge det är vettigt... Hon håller motvilligt med..

Vet frugan om..
ser ju hellre att jag lägger det än lägger extra pengar på någon töntig bmw eller något. eller hemmabio eller annat trams. det är ju vad jag gillar att göra. kosta vad det kostar. hon har ju också saker hon gör som kanske inte kostar samma, men vill inte ha ekonomiska hinder ivägen för att göra det man älskar.

Vet frugan om..
Randonörd skrev:
> Min fru är totalt ointresserad av cykling och
> tycker jag är ett pucko. Det kan vara skönt med
> olika intressen, ibland. En viss
> förståelse/överseende dock är en
> förutsättning.

Min fru tycker jag är ett pucko, men det har nog inget med cykling att göra.

/putte

Vet frugan om..
Jag har ett vattentätt upplägg :)
Slutade snusa häromåret vilket frigör pengar till min (hälsosamma) hobby.

Börjar dock bli så dyrt med uppgraderingar att jag måste överväga att börja inte knarka för att få loss mer pengar.

Men för att svara på frågan så har hon ingen detaljkoll men är medveten om storleksordningen på "investeringarna".

/Johan

Vet frugan om..
swerider skrev:
> Lotta B skrev:
> -----
> > Jag önskar att pojkvännen skulle köpa lite
> > cyklar/delar så att mitt milt dåliga samvete
> > stillas ;) Har även försökt att ge bort
> läckra
> > delar till honom men utan att han nappar,
> suck...
>
>
> Dax att byta sällskap... ;)

Han har andra förtjänster, nämner inte vilka ;)

Vet frugan om..
Jag gav bort min gammla gaffel till min tjej. Hon vet nog egentligen inte vad hon fått men hon lät glad och tänkte nog inte lika mycket på att jag själv köpte en ny.

Vet frugan om..
Jag diskar en gång i veckan så betalar hon alla mina cykelutgifter. Skall försöka förhandla om så jag bara diskar en gång varannan vecka. Rätt skall ju va rätt

Vet frugan om..
Hehe, Frugan vet allt, och har faktiskt aldrig ifrågasatt en enda inköpt pinal. I helgen vurpade jag ganska rejält och räddade livhanken med HJÄLM. Slog sönder ett ligament i axeln som kommer ta lite väl lång tid att läka. DÅ passar hon på att hoppa på mig, "alla jäkla pengar du lagt på den där jäkla cykeln, att du inte..." osv osv. Å andra sidan vill hon själv ha en ny cykel, så allt jämnar väl ut sig tillslut. Hoppas jag.

Vet frugan om..
enu skrev:
> Hon vet vad det har gått på men var inte glad.
> Så inför köpet av ny cykel har jag varit
> strategisk och sponsrat en del av hennes nya
> hästkärra... Hon rider så min hobby är billig
> i jämförelse, snacka prylsport!
>
Emil, du är verkligen strateg ut i fingertopparna ;-)

Vet frugan om..
Mårten skrev:
> Verkar jobbigt med fru/sambo. Ska nog säga till
> flickvännen att något sånt kommer det aldrig
> bli tal om.

Juristkandidaten kan väll skriva ett avtal som den tilltänkta får skriv under innan sammanboende ingås och där det klart framgår att minst 50% av den gemensamma inkomsten måste spenderas på cykeldelar.

Själv har jag inga större problem att motivera mina inköp. Jag berättar bar om de fantastiska egenskaperna hos de svindyra cykeldelarna för min sambo och eftersom hon inte vill verka oteknisk så köper hon allt tekniksnack med hull och hår. Hon är så söt! :-)

Vet frugan om..
Om jag just nu haft en fru/sambo så hade jag blivit stypt långsamt med en sunkig kondom.. kommer få leva på vatten o trasigt knäckebröd länge nu..

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp