Vi borde prata om BikeSthlm

Tomcaten sa:
Bikesthlm är lite bra!

Han väcker ju liv i snuten och skickar ut de på små-jobb som att få bort bilarna från trottoaren. Har sett på sistone hur man parkerar som regel på trottoaren(plus varn-blinkers) vid avsaknad av parkeringsyta. Jag är så jävla trött på packen som kommer in och gör det i stan.

Eftersom djuren även använder varningsblinkers måste det bli ändring på det bli lag-ändring på det iom. detta.

Så länge killen sätter liv i snuten att göra såna här saker så säger jag personligen kör på!

Håller med! Så ska man göra. Låta polisen sköta det polisiära. (Att jag sen tycker annorlunda i hur yrkesmässiga parkeringar ska skötas är en annan sak.) Hans fångade av telefonpratande, busåkande, rödljuskörande bilister är också bra!

Problem uppstår för att han själv kör som ett arsle, att han inte ens kan erkänna att han läser fel på regskyltar, provocerar osv. Jag vill ha den bra delen av honom.

Ja. Heja bikesthlm(ibland)

Här är ett super-bra exempel på hans "arbete" när ett CENSURS har parkerat mitt på överg.-stället. Människan borde inte få äga bil.

edit: inte ok uttryck

Senast ändrad:
Ja. Heja bikesthlm(ibland)

Här är ett super-bra exempel på hans "arbete" när ett CENSURS har parkerat mitt på överg.-stället. Människan borde inte få äga bil.

edit: inte ok uttryck

Visst har han sina goda stunder. Men alltför ofta ser det ut så här.

Bikesthlm MGIF!

Bikesthlm kör ifall en buss som tar upp passagerare. Innan Bikesthlm hinner ifatt blinkar bussen att den ska ut. Trots det fortsätter Biksthlm och SKA framför bussen, som ett par tre sekunder naturligtvis kör om Bikesthlm.

Bine sthlm kör ifatt bussen igen och börjar skälla ut chauffören. En svada om att chauffören "tjänade tre sekunder", trots att det är Bikesthlm som prompt MGIF. Löjliga ursäkter om hala löv och annat.

Jag trodde aldrig jag skulle säga det men jag gillar faktiskt killen. Han visar ändå ett bättre trafik-beteende än de allra flesta därute och så många av de andra är riktiga bottennapp som borde få sina körkorts-behörigheter återkallade for life.

Bikesthlm MGIF!

Bikesthlm kör ifall en buss som tar upp passagerare. Innan Bikesthlm hinner ifatt blinkar bussen att den ska ut. Trots det fortsätter Biksthlm och SKA framför bussen, som ett par tre sekunder naturligtvis kör om Bikesthlm.

Bine sthlm kör ifatt bussen igen och börjar skälla ut chauffören. En svada om att chauffören "tjänade tre sekunder", trots att det är Bikesthlm som prompt MGIF. Löjliga ursäkter om hala löv och annat.

Kollar man noga i spegeln från rutan när han pratar med busschaffören så ser man hur bikesthml ser ut.

antar att han inte kommer vara särskilt anonym numera :D

Kollar man noga i spegeln från rutan när han pratar med busschaffören så ser man hur bikesthml ser ut.

antar att han inte kommer vara särskilt anonym numera :D

Hans affärsidé är att åka runt och konfrontera, så många vet säkert hur han ser ut. Han väcker onekligen blandade känslor. Han beter sig ofta som ett jävla aschle, även i sin cykling.

Men fångar också ett och annat. Min favorit bland hans goda gärningar är när han på film fångar en riktigt ful rödljuskörning av buss. Då tar BS i lite extra och i en tagning kör ifatt bussen, fångar chauffören på bild och meddelar henne att hon bli rapporterad för detta. Då är han en hjälte.

Sen undrar jag vad som fick byggfirman att hota med "hembesök" i typisk HA-stil. Jag antar och hoppas att det är polisanmält.

Bikesthlm MGIF!

Dessutom så gör cyklisten i videon en omkörning vid ett övergångsställe och det brukar vara lite ajabaja.

Jag trodde aldrig jag skulle säga det men jag gillar faktiskt killen. Han visar ändå ett bättre trafik-beteende än de allra flesta därute och så många av de andra är riktiga bottennapp som borde få sina körkorts-behörigheter återkallade for life.

Fattar iofs inte vafan han ska ut i vägen att göra när det finns en cykelväg precis brevid, är ju helt uppenbart ganska tung trafik också. Jag blir tokig på den här snubben alltså.

Bussresenärer steppar i cykelbanan.

Bussen har stannat mitt på vägen för att släppa av passagerare. Nej, det är inte vad BS klagar på den här gången, utan på att de kliver av bussen. Ser man bara videon undrar man vad det är han är ute efter, så man måste läsa hans beskrivning.

Enligt Bikesthlm ska resenärerna lämna företräde åt cyklister när de går av bussen och därmed in på cykelbanan. Visserligen bör väl hållplatsen ha planerats bättre, men nu är det så här den ser ut, och som trafikant får man anpassa sig. Det gör också Bikesthlm.

Men som ett litet barn funderar han på vems "fel" det skulle vara om han skulle köra på någon. Fotgängarens naturligtvis, tycker han. De går ju i cykelbanan. Men avstår ändå. Kanske för att han inte vill göra sig illa eller skada cykeln, men framför allt tydligen för att han tror han själv skulle få "skulden" för olyckan.

Att man med vett och vilje inte kör på folk tycks inte ha föresvävat honom. Han kommer cyklandes, ser bussen som stannat vid hållplatsen och ser dörrar vid sidan öppnas. Vad som därefter kan man lista ut. Ja. Bikesthlm skulle få skulden om han körde på någon där, och förhoppningsvis dömas för vårdslöshet i trafik.

Bussen har stannat mitt på vägen för att släppa av passagerare. Nej, det är inte vad BS klagar på den här gången, utan på att de kliver av bussen. Ser man bara videon undrar man vad det är han är ute efter, så man måste läsa hans beskrivning.

Enligt Bikesthlm ska resenärerna lämna företräde åt cyklister när de går av bussen och därmed in på cykelbanan. Visserligen bör väl hållplatsen ha planerats bättre, men nu är det så här den ser ut, och som trafikant får man anpassa sig. Det gör också Bikesthlm.

Men som ett litet barn funderar han på vems "fel" det skulle vara om han skulle köra på någon. Fotgängarens naturligtvis, tycker han. De går ju i cykelbanan. Men avstår ändå. Kanske för att han inte vill göra sig illa eller skada cykeln, men framför allt tydligen för att han tror han själv skulle få "skulden" för olyckan.

Att man med vett och vilje inte kör på folk tycks inte ha föresvävat honom. Han kommer cyklandes, ser bussen som stannat vid hållplatsen och ser dörrar vid sidan öppnas. Vad som därefter kan man lista ut. Ja. Bikesthlm skulle få skulden om han körde på någon där, och förhoppningsvis dömas för vårdslöshet i trafik.

Trafikförordningen 3 kapitlet 58 paragrafen.

"En förare som avser att köra förbi till höger om en spårvagn eller buss som har stannat vid en hållplats utan refug, skall stanna och lämna fri passage åt på- eller avstigande passagerare."

Om man tittar på klippet och läser beskrivningen så förstår man att det är en kritik mot fullkomligt usel infrastruktur där cyklister hamnar i kläm och blir gummielementet i den urusla utformningen. Han stannar och släpper fram alla avstigande. Inte heller tutar han på någon. Han är förmodligen lika trött på taskig infrastruktur som många andra cyklister som bara suckar och gör en undanmanöver.

Trafikförordningen 3 kapitlet 58 paragrafen.

"En förare som avser att köra förbi till höger om en spårvagn eller buss som har stannat vid en hållplats utan refug, skall stanna och lämna fri passage åt på- eller avstigande passagerare."

Se där! Lär mig nya trafikregler idag också. Vanlig normal anständighet i trafiken upphöjd till lag.

Han borde åka till Cph för en veckas träning. Alla, tom undertecknad ;) stannar och släpper fram bussresenärer. Inget snack. Och inte ens i Cph är det optimalt utformat vid busshållplatser.

Om man tittar på klippet och läser beskrivningen så förstår man att det är en kritik mot fullkomligt usel infrastruktur där cyklister hamnar i kläm och blir gummielementet i den urusla utformningen. Han stannar och släpper fram alla avstigande. Inte heller tutar han på någon. Han är förmodligen lika trött på taskig infrastruktur som många andra cyklister som bara suckar och gör en undanmanöver.
Otroligt gnällig inställning av dig och Bikesrhlm att inte kunna vänta lite på att resenärerna ska stiga av. Hur jävla stjärtöm ska man vara, för att kräva cykelautostrador precis överallt?

Dessutom ser det ut som att det pågår vägarbete just där Bikesthlm kör upp. Kanske för att fixa just en bättre trafiklösning, så att cyklister och bussresenärer inte ska behövas samsas om utrymmet. I varje fall är det helt klart en tillfällig lösning, något som Bikesthlm ser, men undviker att nämna.

Jag ser det som ett betydligt större problem att bussen stannar i en körfil med hyfsat tät trafik, i en högersväng dessutom, än att jag behöver vänta några sekunder. De gånger en buss råkar vara där.

Sen har vi även attityden Bikesthlm har, där det för honom tycks viktigare att poängtera vem han tycker det är som gör "fel".

...
Sen har vi även attityden Bikesthlm har, där det för honom tycks viktigare att poängtera vem han tycker det är som gör "fel".

Tyvärr är det en global trend att fler och fler har denna mentalitet.
Till viss del är det bra med människor som går lite på tvären och ifrågasätter, men när man aktivt provocerar fram situationer genom att själv bete sig illa (och i detta fallet förmodligen bryta mot fler regler än den utpekade) så är det bara fel.

Jag undrar hur många av de utpekade som under ett år bryter mot fler regler än BS?
I de flesta filmer gör BS något som inte är helt OK. Det blir många regelbrott sammanlagt. Men BS kan bara se att alla andra gör fel. Tyvärr ett vanligt sätt att se verkligheten idag.

Otroligt gnällig inställning av dig och Bikesrhlm att inte kunna vänta lite på att resenärerna ska stiga av. Hur jävla stjärtöm ska man vara, för att kräva cykelautostrador precis överallt?
BS stannade ju och släppte fram resenärerna. Det är väl inte orimligt att att begära både som cyklist och som bussresenär att slippa kliva av rakt ner i en trafikerad väg. Det skulle knappast hända på Sveavägen eller Hornsgatan rakt ut i biltrafiken, ens vid en tillfällig omläggning. Är man gnällig som tycker att det är slappt, slött och likgiltigt planerat?

För övrigt undrar jag vem det är som gnäller mest? Vem är det som ständigt gräver fram den här tråden med klipp från 2016 eller så? Har du blivit uthängd kanske?

BS stannade ju och släppte fram resenärerna. Det är väl inte orimligt att att begära både som cyklist och som bussresenär att slippa kliva av rakt ner i en trafikerad väg. Det skulle knappast hända på Sveavägen eller Hornsgatan rakt ut i biltrafiken, ens vid en tillfällig omläggning. Är man gnällig som tycker att det är slappt, slött och likgiltigt planerat?

För övrigt undrar jag vem det är som gnäller mest? Vem är det som ständigt gräver fram den här tråden med klipp från 2016 eller så? Har du blivit uthängd kanske?
Jag tror han är BS och vill skapa klick :p

För att den cykelvägen är/har varit riktigt dålig. Har du jämfört?

Slussen under ombyggnad, och den cykelbanan finns väl inte längre. Em temporär lösning som inte dög åt Bikesthlm, men som tydligen dög åt alla andra. I stället ger sig alltså Bikesthlm ut bland tung trafik och ställer till det.

Nej, han har inte i körbanan att göra. Problem uppstår när Bikesthlm MGIF, i stället för att lägga sig bakom bussen. Notera även den provocerande vinkningen man ser ganska ofta.

Dumheter! I Bikesthlms beskriver fantiserar han om att köra på resenärerna, men konstaterar att han då får skulden för detta.

Du bör ha noterat i köippet att de bygger om vägen. Kanske ska man som trafikant ha överseende med de tillfälliga lösningar som ändå då? Men inte då. Som ett barn tycker du
- DET ÄR INTE RÄTTVIST!
Detta för att man inte inte skulle släppa av passagerare i mot en hårt trafikerad väg. Då kan jag berätta hemligheten för dig, att det beror omsorg av passagerarna, inte för att jävlas med dig.

Varför skulle jag inte plocka fram klipp från 2016. Blir Bikesthlm kränkt tror du? De är lika relevanta som de nyare, är lika tillgängliga på YouTube, och illustrerar väl en narcissistisk cyklist i Stockholm som förstör trafikmiljö.

Senast ändrad:
Verkar lite som att du har svårt att hålla isär Bikesthlm och folk du diskuterar med i den här tråden Fuskcyklist. Jag tror knappast .A. och bikesthlm är samma person.

Tänkte att det kunde vara dags att ta sig en titt igen på vad Bikesthlm haft för sig sen sist. Jag blir ganske ledsen när jag ser sånt här, då det verkligen inte är bra för cyklisterna.

(Till de som tycker att jag ska använda kommentarsfältet i YouTube-kanalaen, bör titta lite på innehållet i den. Enbart idioti och berömmande kommentarer får vara kvar. Ofta ser det ut att vara klapp på axeln av Bikesthlm själv av en av hans internet-alter-egon som Godzilla Hårddiskson. Det resulterat i att klippen har väldigt få kommentarer.)

I ett klipp från den 1/2 klagar han på andra som tutar, vilket ska jämföras med att han tycker det är okej att han själv tutar när folk och bilar är i vägen för honom.
Han hänger ut en bilist för en lite onödig omkörning. Bara det att registreringsnumret till Volvon han anger är fel, utan tillhör en liten japanare i Östersund. Inte första gången han gör det misstaget. Förra gången påpekade ägaren (i Malmö) detta, men det sket Bikesthlm i.
Han lyckades fånga en påkörning, men var tycärr för långt ifrån för att man ska kunna se något. Typiskt dock att innan något händer ska man titta på en minut när Bikesthlm väntar vid ett rödljus, så vi ser hur duktigt laglydig han är.

Intressantare är den här, där han MGIF-ar sig framför en taxi.
Vid ett rödljus lägger han sig mellan taxin och en lastbil, uppenbart enbart för att provocera taxiföraren. Bara det att filmen är gammal då det inte finns någon bil med det registreringsnumret längre. Antagligen för att slippa anklagelser eftersom ljudet med tutningar definitivt verkar vara pålagt i efterhand. Hursomhelst är det inte ett friskt beteende han uppvisar.

Senast ändrad:
"ljudet med tutningar definitivt verkar vara pålagt i efterhand."

Heh? I så fall är han duktig på att redigera.

Bikesthlm förnekar sig inte.

I den första tredjedelen av videon står han (som så ofta) framför ett rödljus, här vid Fridhemsplan för att visa hur laglydig han är. Jag kan hålla med om att han är laglydig när han stå still.
Sen börjar det. Först skär han in rakt framför bilen som sedan är ursäkten för videon. Bilisten tutar lätt. Sen fortsätter Bikesthlm in på Sankt Eriksgatan. Och eftersom han vägrar att anpassa hastigheten efter övrig trafik, han kör alltså snabbare än bilarna, så kör han slalom mellan filerna. Ursäkten han framför i en konversation med sig själv (dvs hans favoritalias Godzilla Hårddiskson) är att bilarna blinkade för sent.

Bikesthlm förnekar sig inte.

I den första tredjedelen av videon står han (som så ofta) framför ett rödljus, här vid Fridhemsplan för att visa hur laglydig han är. Jag kan hålla med om att han är laglydig när han stå still.
Sen börjar det. Först skär han in rakt framför bilen som sedan är ursäkten för videon. Bilisten tutar lätt. Sen fortsätter Bikesthlm in på Sankt Eriksgatan. Och eftersom han vägrar att anpassa hastigheten efter övrig trafik, han kör alltså snabbare än bilarna, så kör han slalom mellan filerna. Ursäkten han framför i en konversation med sig själv (dvs hans favoritalias Godzilla Hårddiskson) är att bilarna blinkade för sent.

Alltså vad pratar du om? Han gör ju ingenting konstigt överhuvudtaget?
Han står still vid rött sedan kör han iväg precis som man ska, en bil tutar lätt han verkar inte bry sig om det utan cyklar vidare i högre fart än bilarna (det enda som gör att man tror att han tycker ngt om tuten överhuvudtaget e väl titeln på videon). Sedan ska han köra om en bil och då ser man hur han vrider på huvet för att titta bakåt mot vänsterbil för att se att det är säkert att byta fil. När han vrider tillbaka huvet (kameran) så har bilen han ska köra om bytt fil så då fullföljer han inte filbytet utan går tillbaka till högerfilen. Inget konstigt överhuvudtaget. Du har bara fått en störning på den här personen..

Och han har ju rätt bilen han ska köra om byter ju fil olagligt när den inte får byta fil för den kör över heldraget, ngt bikesthlm inte gjorde för han var ute i bättre tid. Men han gör det när han sedan svänger tillbaka efter avbrutet filbyte men det vet jag inte ens om det skulle klassas som en överträdelse.

Stora frågan måste ju vara: I vilken film är fuskcyklist med? Han måste ju var nån av dom som nämns nånstans. Du kanske är nån av dom som ställde en bil på fel ställe?

Oavsett är hans intresse med denna youtube kanal orimlig stort på ett icke hälsosamt sätt.

Stora frågan måste ju vara: I vilken film är fuskcyklist med? Han måste ju var nån av dom som nämns nånstans. Du kanske är nån av dom som ställde en bil på fel ställe?

Oavsett är hans intresse med denna youtube kanal orimlig stort på ett icke hälsosamt sätt.

Själv tycker jag snarare intresset för min person är orimligt stort. Nej, jag är inte med i någon film, och jag tror inte min hälsa blir påverkad av att jag någon gång i veckan går in och ser efter vad Bikesthlm nu hittat på.

Du själv har över 3600 inlägg, mest om tekniska detaljer på cyklar. Är det sunt i jämförelse tycker du?

Men varför detta behov av att fantisera över mig? Och att försöka avleda uppmärksamheten från Bikesthlm mot mig?

Senast ändrad:
Alltså vad pratar du om? Han gör ju ingenting konstigt överhuvudtaget?
Han står still vid rött sedan kör han iväg precis som man ska, en bil tutar lätt han verkar inte bry sig om det utan cyklar vidare i högre fart än bilarna (det enda som gör att man tror att han tycker ngt om tuten överhuvudtaget e väl titeln på videon). Sedan ska han köra om en bil och då ser man hur han vrider på huvet för att titta bakåt mot vänsterbil för att se att det är säkert att byta fil. När han vrider tillbaka huvet (kameran) så har bilen han ska köra om bytt fil så då fullföljer han inte filbytet utan går tillbaka till högerfilen. Inget konstigt överhuvudtaget. Du har bara fått en störning på den här personen..

Och han har ju rätt bilen han ska köra om byter ju fil olagligt när den inte får byta fil för den kör över heldraget, ngt bikesthlm inte gjorde för han var ute i bättre tid. Men han gör det när han sedan svänger tillbaka efter avbrutet filbyte men det vet jag inte ens om det skulle klassas som en överträdelse.

Vi tycker tydligen lite olika. Och klart han kört värre. Men jag kan kanske gräva fram något mer spännande i morgon om jag, som bättre uppfyller dina krav på dålig körning av Bikesthlm.

Själv tycker jag snarare intresset för min person är orimligt stort. Nej, jag är inte med i någon film, och jag tror inte min hälsa blir påverkad av att jag någon gång i veckan går in och ser efter vad Bikesthlm nu hittat på.

Du själv har över 3600 inlägg, mest om tekniska detaljer på cyklar. Är det sunt i jämförelse tycker du?

Men varför detta behov av att fantisera över mig? Och att försöka avleda uppmärksamheten från Bikesthlm mot mig?

Intresset för dig är nog ganska ljummet.
Jag har iaf svårt att förstå varför du startat en tråd om en kille som cyklar till jobbet.
Och du verkar ha svårt att plocka upp signalen att ingen bryr sig om Bikesthlm på det sättet du gör.

När nån sen tar och svarar dig med mothugg så viftar du bort det med ”Då tycker vi olika”, för att sen fortsätta och driva på din sak (vad det nu är).

Tillbaka
Topp