Vi fortsätter med åldern...

Hello,

Vi tar väl allt i en och samma tråd...

Är 29, har cyklat i 0.4 år av dem ;-) Sommar och höst har tidigare mest varit en transportsträcka till mitt livs stora passion; Snö, berg med bra fallhöjd och ett par lagg under benen. Tidigare somrar har ägnats åt löpning, vattenskidor (inte för skojs skull i havet, utan lite seriösare åkning), och annat tidsfördriv. Kan lugnt säga att denna sommaren har gett mer än någon innan, tack vare MTBn! Rent ut sagt skitkul! Har kört några långlopp i sommar, blir garanterat fler nästa år.
Cyklar på en Nishiki SRI team, bromsar, bakhjul och pedaler är bytta annars är allt orginal.

Jobbar som programmerare (C++) på Pulsen Application, sitter i Högsbo industriområde i Göteborg. Ett helt okej jobb som framför allt ger mig möjlighet att vara ledig mycket på vintern ;-) Just nu sitter jag dock hemma med en förkylning som vägrar ge sig ;-(

Bor mellan Lilla Edet och Stenungsund (i norra delen av svartedalen), nära till natur och bra cykling. Att det dessutom är pendlingsavstånd till Hemsedal gör läget i det närmsta idealiskt!

Övrigt; Tja... Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete. Tillhör eliten när det gäller att snooza väckarklockan.

// Tobbe

Ha!

Kan bara inte låta bli att göra ett inlägg här! (Försökte in i det längsta)

”Tillhör eliten när det gäller att snooza väckarklockan.”
Det gör jag med!
Vad har du för personbästa?!

/Fisken
Råkade snooza 1,5 timme i 6 minutersintervaller... Blev följdaktligen något sen till jobbet.

”Tillhör eliten när det gäller att snooza väckarklockan.”´
Inte för att jag vill skryta, men jag brukar SNITTA på 1,5h.
Personbästa ligger på 3h.

jag vill inte verka vara besserwisser-aktig men jag har bytt taktik från att snooza till att ställa klockan på åtta istället för sju - jag kommer ändå aldrig till jobbet tidigare än nio och med den här metoden får jag dessutom sova ut :)
...det brukar lyckas ganska ofta iaf...

Haha, vad gott att höra att man inte är ensam snoozare! Jag brukar snitta ungefär en timma. Med dubbla alarm!
En klocka var sjätte minut och mobilen som vrålar var åttonde. Blir lite hysteriskt när de råkar synka varandra och börja samtidigt! =)

Personbästa... hmm... ja, länge är det iaf.

Den där taktiken funkar inte på mig. Ställer jag väckarklockan på en timme senare så innebär det bara att det blir ytterligare snoozetid.

1,5h tillhör tyvärr det normala. 2h inget ovanligt... Vad värre är, är att jag blir bättre och bättre på att ställa om klockan i sömen; eller snarare i det stadiet som kroppen befinner sig i då öronen registrerat pipandet men resten sover djupt ;-)
Måste ta mig i kragen, inget kul att börja jobba halv nio och inse att man inte är hemma förrän mörkret faller. Om en månad är det mörkt oavsett när man kommer hem, men tills dess....

Wow...
...i min enfald trodde jag mig vara den enda med kroniska snooze-tendenser! Ingen annan på min arbetsplats sysslar med sånt: de är alla äckligt effektiva och skulle förmodligen aldrig drömma om att slösa bort arbetstid på att intervallsova.

SebbeK:
Nääää, jag hinner formodligen inte ens framn innan de andra ger sig av på dag två...
Dessutom är det faktiskt helg – och på helgerna är det inte obligatoriskt att krama mobilen (väckarklockan).

Jag fattar bara inte hur lam man kan vara. Hur fasiken är det ens möjligt att hinna sova i pauserna?!
Respekt till Pelle Hå som verkligen har fått in tekniken!

Markus F måste nog, tyvärr, söka hjälp. Med tre timmar som personbästa måste det vara tufft att ens behålla ett jobb?!? Extrem flex?

/Fisken

Tja, en anledning till att jag överhuvudtaget behåller jobbet är väl att mina arbetskamrater inte vet vilken tid jag hade tänkt komma dit. Dom har ingen som helst pejl på min arbetstid. Idag förvirrade jag alla genom att vara på plats 05:30. En annan anledning är väl att jag håller ett järngrepp om ett antal viktiga kunder som ingen annan klarar av. Vore det inte så så skulle jag garanterat ha fått sparken för länge sen.
Keep dem inna de darkness!

31.

Jag har alltid snoozat förut, men lagt av. Jag har börjat tänka som schmuck istället. Trodde att det var ett ålderstecken, men med tanke på att Markus är mycket äldre än jag så kan jag väl dra slutsatsen att ålder och snozande inte är korrelerade...

puhh...vad skönt, ett ålderstecken mindre.

Jag är expert på att snooza, men tjejjen blir vansinnig när jag gör det. Jag kan till och med ställa klockan lite tidigare bara för att det är så skönt att få snooza :)

Problemet är bara att hon inte har någon snooze funktion :) Tidigare så nöjde hon sig med att sparka och slå när jag snoozade på morgnarna. Då kom man upp i alla fall. Nu har hon bytt taktik. Hon bara stänger av väckarklockan om jag inte gör det först. Sedan är det "mitt fel" om jag inte vaknar... Vad kan man säga, det gäller att vakna först, annars så vaknar man _mycket_ sent :)

Fast jag har ett annat problem... Efter ett år med samma väckarklocka så hör jag inte ringsignalen längre. Klockan kan ringa i timmar (tro mig, ingen överdrift). Jag hör den helt enkelt inte. Är jag den enda som byter väckarklocka ungefär en gång per år bara för att den "tappat väckfunktionen"

För övrigt så håller jag med Markus. Förvirra arbets"kamraterna" genom att komma oregelbundet till jobbet.

/Mattias

Bättre att ställa väckarklockan så sent som möjligt så det bara är att gå upp, göra sig iordning och sen gå! Kvalitetssömn ända till man vaknar på riktigt *s*

jtl: Jag tror nog att du kan vinna snoozarligan ;-) Hur är det med förkylningen? Det blev ju ingen slalomdownhill i söndags så bucklan finns fortfarande kvar tills nästa gång ;-)

Tillbaka till åldern, 28 år i 71 dagar till. Men vid allas gissningar så är jag konstant två år yngre än vad jag egentligen är, så just nu är jag 26 *s*

35 år men ser inte ut att vara en dag över 25=)..Expert på att snooza jag åxå..

Förkylningen i princip borta, ingen snoozning och på jobbet klockan 6. Detta måste vara ett tecken, önskar bara jag visste på vad?!?

Lotta: Känns lugnande att bucklan finns kvar, var lite orolig att den skulle hamna undanskymd i något hörn ;-)

Post Edited (03-10-08 06:37)

Härligt att du hittat rätt Tobbe - både avseende sporten och forumet! ;) Finns ta mej tusan inget roligare än mtb!!!

Beträffande snozzzzzandet så har jag fått pli på mig själv - stänger av tre gånger sen är det bara till att skvalpa ur sängen, vare sig jag vill eller ej. Fast nog tar det emot allt...

*skräckslagen*
Några snozzningar lär det allt få bli på söndag morgon... eller ännu bättre - vi använder inga väckarklockor alls så slipper vi ifrån problemet helt och hållet!!!!

Ses i kväll Sebbe - se till att vara fulladdad för det behöver du idag *he he*

Lagd åt det hållet Tomatis???? Det hade jag inte en aaaaning om... en ny tråd kanske *s* Nä... kanske bäst att låta bli

*s*
Vi har en sån här på jobbet också Markus F. En som dräller in vid 09:30-10:00 i stället för 08:00. Tror vi löser det hela lite bättre framöver genom att han flyttar så det inte blir mer än 400 m ner till jobbet för honom...

En sak som borde få er alla att inte snoozzzzza så mycket: Ni missar ju underbar kvalitetstid med hojen på kvällstid. Skulle tro att den mår betydligt bättre av att få lite kvalitetstid än att höra er snarka från sovrummet.

Jag brukar behöva byta väckarklocka en gång om året. Jag blir immun mot ljudet. Nu har jag ny mobiltelefon som jag inte begriper mig på, så jag kan inte stänga av larmet i sömnen. Helt klart är ju att det är svårare att snooza när nån sparkar ut en ur sängen. Jag trodde att det skulle bli lättare att komma upp på morgnarna när jag blev äldre, men så verkar inte vara fallet. Det är inte så kul att vara 40 bast och ha morgonsömn som en tonåring.

Det är så med Siemens vet du... Efter ett år eller så så kommer du att tycka att menyerna är hyffsade :)

Nackdelen (elelr är det en fördel?) med att vara småbarnsförälder är att det är _mycket_ sällan dom sover längre än 6.30 på helherna. Då hinner man ut på en morgonrunda innan frukost :)

/Mattias

Tobbe: Vadå pokaler undanskymda i ett hörn? En sån pokal skulle ju få hedersplatsen ;-)

Man blir ju bara tröttare av att snooza!

29.
Många säger att jag ser ut som sjutton, men jag vet inte hur jag ska tolka det ; )

Eftersom morgontrötthet diskuteras:
Jag snoozar jämt nuförtiden, fast utan snoozefunktion vilket har sina nackdelar, dvs. jag stänger bara av och minns sen inte mer....förräns det blir total-panik en timme senare.
Man borde installera tryckluftsaggregat i garderoben, kopplat till ett par pneumatiska kolvar under sängen. Då klockan ringer börjar den att pumpa på och tiltar sängen så att man helt sonika rullar ur den efter ett par minuter. Men idén är väl sådär.... då går det väl som en gång i min barndom.
Då rullade jag ur sängen i sömnen, märkte inte att jag dunsade ur och ned på golvet, utan rullade bara in mig i täcket och rullade in till väggen igen - dvs. in under sängen. Vaknade ett par minuter senare, mitt i natten, och visste inte var jag befann mig. Fick total panik och det tog en stund innan jag insåg att jag låg på heltäckningsmattan under min egen säng. Den känslan av panik och förvirring glömmer jag aldrig.

// P

Visst har den det - inget snack om saken!

Vilken "normal" 43-årig kärring skulle få för sig att njuta av regn, lera, stenar, rötter, blod, svett, tårar och blåmärken bara för att hon sitter på en mtb???? Inte många...

Och när ungarna på träningen säger att "nu kommer mamma inte att bli glad", bara för att de ser ut som lergubbar så stora de är får de svaret att då säger du bara till henne att Anki har sagt att ju mer lera desto bättre skrattar de gott - och säger just det till henne när hon kommer *S*. Att min paroll dessutom är minst ett nytt blåmärke på varje träningstillfälle (annars har du inte testat dina gränser tillräckligt) gör inte det hela bättre precis...

Har fått kommentaren att jag inte är som andra mammor... kan undra varför *S*

/anki - förvandlad till treåring så fort jag kommer upp på hojen och ut i skogen...

Onekligen en udda "kärring" Anki....;o) Men det är det som är meningen med livet. Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen..... Sorry Fisken , inte menat åt dig denna gång. ;o)

Det kommer tillbaks när barnen blir äldre igen fabbo ooohan...
Ytterligare ett steg tillbaks till ungdomen kanske?

/anki med en på 17, en på 20 o en på 23...

Tja!

Lär väl höja medelåldern jag oxå.

35 och en hopplös notorisk Snoozare....3h inga problem!

Har förutom snoozklocka även radio + stereo som går igång, men det går alldeles utmärkt att slumra vidare till trafikrapporter, väder och musik (gärna hårdrock).

Blev i tonåren rekomenderad av en lärare att ställa väckarklockorna i kastruller…

Å bara så ni vet - Att skaffa hund hjälper inte heller, sådan matte sådan hund….Går jag upp för tidigt går hon demonstrativt och lägger sig i den varma och goa sängen med tassarna för öronen…

Då tar jag täten i ynglingsligan med mina 19 år, känner hur 20års krisen börjar närma sig ;)

Då jag för tillfället tjänstgör under kungen i Eksjö blir det inte särskilt mycket mtb för min del, kanske blir en runda imorn dock.

snooze skulle jag uppskatta, tyvärr blir man ju upptvingad 06.00 varje dag för att marchera iväg till matsalen.

Det verkar vara många som ser ut som 17 men är ca: 30! Hmm vet inte om jag vågar tro på det. Men själv ser jag faktist ut som 17, kan kanske bero på att jag är 17.

Tänka sig att man nästan är dubbelt så gammal som vissa här! ;-)
Med andra ord måstedu köra dubbelt så snabbt som jag...

Nu har jag en Nakamura jag med, garanterat snabbare och lättare än din ;-)
Känn dig frånåkt på asfaltskörningen nästa sommar...

Blev skidorna bra?

/Spionsnabeln...

He he he frånåkt på asfalten blir jag även om du skulle ha damsnurra!!
(hur kan du veta att ja ska köpa skidor!!)har inte köpt de än..

"Killen som håller sig till skogen av bla säkerhets skäl" (Anders intygar)

Tillbaka
Topp