Vi fortsätter med åldern...

Jag är kanske äldst av alla tjejer här...
39, har varit gift i 15 år, lycklig mamma till tre barn(3!!), Alma 7½, Maja 10½ och Daniel 12½ (han har dessutom ADHD och lite Autism så vi har riktigt trevligt här hemma-träningen är räddningen för mig :)
Det går inte en enda vecka utan att jag önskar att jag kom på detta med cykling för 20 år sedan---Då skulle jag har blivit en tävlingscyklist!
Men men, man är så gammal som man känner sig för: jag känner mig inte så mycket annorlunda än när jag var 20 faktiskt, fast mycket mer erfaren hehehhehe.

Sök! Det finns en gammal tråd om det. Men jag vägrar att summera folks ålder i den tråden igen. :P

Eller skit i att söka. Du läser tråden just nu. :)

Och Friskis, du är tyvärr inte äldst bland da.. Hrmm, tjejerna heller. Anki är t.ex. äldre. :)

Friskis Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag är kanske äldst av alla tjejer här...
> 39, har varit gift i 15 år, lycklig mamma till tre
> barn(3!!), Alma 7½, Maja 10½ och Daniel 12½ (han
> har dessutom ADHD och lite Autism så vi har
> riktigt trevligt här hemma-träningen är räddningen
> för mig :)
> Det går inte en enda vecka utan att jag önskar att
> jag kom på detta med cykling för 20 år sedan---Då
> skulle jag har blivit en tävlingscyklist!
> Men men, man är så gammal som man känner sig för:
> jag känner mig inte så mycket annorlunda än när
> jag var 20 faktiskt, fast mycket mer erfaren
> hehehhehe.
>
> /Eszter
> ...När du är glad så det syns, blir alla i din
> närhet glada.
> Så uppstår allmän trivsel...:O))

Vi är samma generation, jag är 43 (som jag säkert har sagt tidigare i denna tråd)och har en dotter med lindrigt förståndshandikapp. Hon har fått diagnos våren -03 och går nu på "särskola " i Järna. Jag ser mig själv som "tävlingscyklist" även om jag inte gör så bra ifrån mig. Det viktigaste är att man har roligt när man tränar och tävlar, tycker jag.

Senast redigerad av en moderator:
Har man tråkigt på jobbet så...
alder.jpg

oj, här har vi ytterligare en ambitiös person, jag trodde att Tobbe skulle komma snart med en uträkning. Du har inte räknat oss "gamlingar" flera gånger, vi är ju så gaggiga att vi förmodligen redan har lagt in inlägg både två och tre gånger..(demens, även kallat guldfiskminne)

the_TnT Skrev:
>
> Är inte antal lite underligt?
>

Tänkte detsamma. Förstår inte diagramet! Men så är jag naturvetare också...

Det är väl så att varje stapel motsvarar en person och dess ålder? Siffran som står under antal blir således antalet åldrar hittills så långt längs x-axeln i diagrammet? Eller är jag helt ute och cyklar?

Altså 2st användare som är 14 år tex.

cal skrev:
Altså 2st användare som är 14 år tex.

Men det står ju 1 under den stapeln för 14 år ju??

Bosse, som trodde jag fattade tills ni rörde till det för mig :-(

Hmmmm

Tar inget ansvar för inlägg skapade pga guldfiskminne... =)

Diagrammet ja, det blev ju sådär lagom missvisande. Antal är helt enkelt inget annat än antal personer som har angett sin ålder...

Får fixa ett nytt...

Jag hatar statistik men ha i beaktning att de Happyiter som skrev i tråden i ett tidigt skede har blivit ett år äldre. Uträkningen baseras då på fel indata. Medianvärdet torde således öka men fråga mig inte hur man räknar ut det.

Kanske finns det någon matematikfetichist som kan fila på en matris som löser det?

Det borde vara antal på y-axeln och ålder på x-axeln. Då skulle ju staplarna symbolisera antalet personer med en viss ålder, och man ser åldersfördelningen tydligare.

Förstår inte varför du la dem sådär Garaban? ;-)

Svårt att plussa på rätt mängd på åldern utan att veta när folk fyller. Vilken supermatris skulle kunna ordna den meridianen anders? :)

Jag ser att min ålder är fel tex. :(
Men min bils ålder stämmer, fast den hänger ju inte här så mycket förstås. ;)

Sant. Nu skall inte jag sitta här och vara trångsynt. feffe borde väl kunna knäcka den nöten utan problem om inte annat.

41 år!?

Varför har jag börjat med MTB då?
- Det är ju så kul!!!
- Det går att hålla på året om (cykelbanorna duger som off piste på vintern:)
Jag kan lätt komma till lämpliga stigar och jobbet t/r funkar bra det med.
- Bra konditionsträning både för att må bra och att hålla vikten.
- HappyMTB ...

Senast redigerad av en moderator:
Stämmer gott det freddan. En annan blir 44 dan innan nyärsafton.
Och för att knyta an till det där med familjen Ezter så har jag tre "ungar" födda -80, -83 & -86. Tös, pojk, pojk. Ulle o Lilleman är reggade på happy båda två... Gubben är en av de som "bara" läser på happy.

mytomspunnen Skrev:
> Garaban skicka mig rådatan så ritar jag ett
> diagram som jag kan förstå...
>
> ------------------------------------
> Annars är det bra eller??
> Proud sponsor of Jomper 2005
> ------------------------------------

Hmm, som Controller kan jag inte annat än hålla med herr mytomspunnen, det där diagrammet skulle med lätthet kunna användas som undanförklaring till ett felaktigt ledningsbeslut.... ; )

Ja just ja, 30 år är jag. Och sponsrar Jomper. Och cyklar på en Scott. Vad mer skall man uppge för att alla med för mycket tid skall kunna göra sina uppställningar och diagram? : )

41 år. Lagom inkörd, bockstyre, rak sadelstolpe, smårepor i lacken, ballongdäck med pyspunka bak.
Ligger bra i kurvorna. Bloddopad på venusberget! S.a.s bruksskick som kräver veckotillsyn.

/steen

Har jag postat min ålder tidigare? Hur gamal var jag då?
Kan inte svar på någon av ovanstående frågor, jag kanske börjar bli senil :-)

Hur gamal är jag nu? Vilket år är det? När är jag född?

2004-1968=36. Aha, jag är 36 år.

Ma Vic Skrev:
> Har jag postat min ålder tidigare? Hur gamal var
> jag då?
> Kan inte svar på någon av ovanstående frågor, jag
> kanske börjar bli senil :-)
>
> Hur gamal är jag nu? Vilket år är det? När är jag
> född?
>
> 2004-1968=36. Aha, jag är 36 år.
>
> /Viktor

Haha! även jag hade svårt att avgöra om jag hade postat ett inlägg i denna tråd. Jag vågar inte titta efter, tänk om jag har postat tre, fyra gånger:-(

Tja då kör väl jag med ,,jag är född -65 ganska bra årgång det med ! men sen har vi ju det här med mental ålder som är väl cirka 20-25 på en höft så där !

Tick o tack 1

Eh... 33, fru 2 barn å fortfarende inte ur 30-årskrisen. På jobbet stönar de. Inte nog med allt mitt cycklsurfande och tjat om att det krävas för att jag ska få inspiration att dra in mer deg. Nu på vintern surfar jag minst lika mycket kring slipdiameter och forgjutna glappbindningar till långfärdsgrillorna.

Tja attans vicken sucker man är:-D

å vad länge sedan jag var här senast, känns som minst en vecka, trots att Utsidans skridskoforum är ungefär lika lattjo som ett ekerbrott.

Liksom skönt o landa på Happy en lördagkväll efter en halvpava

/Oscar

Fjärdebrunn Skrev:
>
> Liksom skönt o landa på Happy en lördagkväll efter
> en halvpava
>
> /Oscar

Du menar väl 1 1/2 pava ? För i min värld (efter 2 burkar) så är det fortfarande fredag !

//Skogling som drack vin igår...

Skogling Skrev:
> Fjärdebrunn Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
> > Liksom skönt o landa på Happy en lördagkväll
> efter
> > en halvpava
> >
> > /Oscar
>
>
> Du menar väl 1 1/2 pava ? För i min värld (efter 2
> burkar) så är det fortfarande fredag !
>
> //Skogling som drack vin igår...
>
>
Två kundmöten, ett projektmöte och ( jo faktiskt ) en halvpava sätter sina spår. Ska genast vrida tillbaka mitt biologiska atomur som uppenbarligen kuggar:/
oscar

Hmm, jag ska uppdatera mitt asgamla inlägg som jag tror kanske finns någonstans i denna hjärtlösa tråds iskalla katakomber. Jag har iaf blivit 35. För 6 månader sen. Det räcker nu! STOPP! Det går för fort. BUÄHÄHÄ! (Vart tog lågstadiets ändlösa somrar vägen, de räckte till gymnasiet ju!)

Tillbaka
Topp