Vilka är dina drömskor? (lvg)

Fraspio

Ny medlem
Som rubriker lyder
- Vilka skor vill du ha just nu?

Varför jag undrar är för att jag står inför val av nya lvgskor och vill ha lite inspiration

Jag har redan mina, Specialized S-works, helt sjukt snygga och fruktansvärt sköna. Kommer aldrig köpa några andra än dessa.

Supersonic skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har redan mina, Specialized S-works, helt
> sjukt snygga och fruktansvärt sköna. Kommer
> aldrig köpa några andra än dessa.

Plus ett

Vet inte riktigt hur det gick till när jag lyckades övertala migsjälv att köpa ett par bont vaypor+
Men beställda är dom, jag har nog cykelvärldens vanligaste storlek eftersom alla andra storlekar finns utom just min. Får se om de hinner komma innan räsern helt parkeras i förrådet

Har både Sidis och Specializeds värstingmodeller för mtb/cx och landsväg. Även om jag tycker om Sidi föredrar jag Spesh eftersom där har jag plats för mina gjutna ilägg och de är vinklade på ett sätt som känns bättre fö mina knän

Har nu Specialized S-Works (förra modellen), sedan två säsonger och de sitter bra på mina annars knepiga fötter. Men Boa-spännena slits rätt snabbt och jag kommer inte riktigt överens med just vinklingen i dem. För mig gör det att foten halkar ner mot utsidan i skon. Har provat nya Sidi Wire i butik och gillade hur de satt, men jag har inte cyklat med dem och vet inte hur de känns efter ett tag på cykeln.

Sidi Wire Carbon Vernice

sidi-wire-carbon-vernice-speedplay-road-shoes.jpg

Störtsköna och sitter helt perfekt på mina smala fötter med högt fotvalv.

Suplest Supzero Carbon (Streetracing). En positiv överraskning för mina "simfötter". Sitter som en handske, fram- och bakdel helgjutna i var sitt stycke som är ihopsatta med en söm. Har tidigare haft Shimano-, Sidi- och Diadoramodeller steget under toppmodellerna och inga har suttit bra. Funderade på att ta steget upp till custom fit när jag blev tipsad om Suplestskorna.

Tillbaka
Topp