Vilka cykeläventyr gör ni i år?

dileno

Aktiv medlem
Lite inspiration nu! Vad genomför ni för något på cykel i år? Någon schysst resa? Något speciellt lopp? Ska du åka till jordens hörn och cykla? Vilket är ditt äventyr i år?

Jag själv har inget bokat men gjort bl a detta tidigare somrar:

Viking Tour, Norge - sagolikt vackert med högst varierande väder. Landsväg.
Classic Cols of Pyrenéerna med Marmot Tours - sanslöst bra cykling i 1 v i magiska bergen. Landsväg.
Sudety MTB Challenge, "MTB" i Polen/Tjeckien - helt ok etapplopp med väldigt mkt grusvägar och hiskeliga downhillnedfarter. MTB.

siktar på att antingen åka till spanien (typ Malagatrakten) eller nån' stans i alperna. AM cykling.
på hemmaplan är målet att testa Järvsö för första gången nu då det blir min närmaste bikepark i stället för Åre. Funderar även på att ta en liten roadtrip ner till Trysil med en och annan MTB-relaterad avstickare.

Utöver det hade det varit kul att testa ett enduro-lopp! har aldrig tävlat med cykel så det skulle ju vara lite spännande! :D

/P

dileno sa:

Classic Cols of Pyrenéerna med Marmot Tours - sanslöst bra cykling i 1 v i magiska bergen. Landsväg.
Sudety MTB Challenge, "MTB" i Polen/Tjeckien - helt ok etapplopp med väldigt mkt grusvägar och hiskeliga downhillnedfarter. MTB.

Jag är själv lite sugen på Viking Tour. Har du någon erfarenhet som du kan dela med dig av?

Sven

Inget för mig själv än så länge men vi tar såklart vår bortskämda lilla bebis till Rock Hill i sommar så han får hoja VM i BMX. Sen ska jag till Belgien i höst och kolla på CX.

C-dale sa:
En sväng nerför Oldsberget.

oldsberg5.jpg

Jag är öppen för förslag... försökte blogga lite om det häromdagen.

Finns diverse lösa tankar där en är att cykla till Norge, en annan att ta en rejäl runda i Sverige och då kanske rota fram lite riktigt fina/fula vägar.

Det blir också lite "vanlig" brevet, förhoppningsvis ibland på något ovanligt vis. De finns ju både val av cykel och val av sällskap att experimentera med... jag känner gott om folk som aldrig varit med på en 60-milare.

(sssssch, jag har tänkt springa också men det får man inte skriva här... ssschyscch)

SvenC sa:
dileno sa:

Jag är själv lite sugen på Viking Tour. Har du någon erfarenhet som du kan dela med dig av?

Sven

Skulle också vilja veta mer :)

Är inte så värst äventyrlig av mig så mitt största cykeläventyr i år blir nog att åka upp till Mora för att cykla runt de två sjöarna.

Alfsomfan sa:
mikipedia_ sa:
Jag funderar på att knåpa ihop ett äventyr för andra, typ trans södra-dalarna?

Spännande! Bikepacking eller race? (snälla säg bikepacking)

Obs! Lösa planer å en vision är vad som finns nu.

Vet inte än, men lite planer på avesta med omnejd dag 1. Sen dag 2 är beroende på boendemöjligheter, men falun/grycksbo/sågmyra/leksandshållet är troligt. Vandrarhem lr tält lr ??? Det får vi se?
Tror deltagarna skulle uppskatta en dusch å varmt efter många timmar i sadeln.

Frun(!) har börjat fråga vart vi ska på cykelsemester i år... Cyklade Mariehamn-Åbo ifjol....

Så jag vet inte riktigt vart vi ska sikta in oss i år...vi pratar ändå hyfsat korta sträckor, vi har en 3åring i vagn också...

Andalucia bike race. Ett sexdagars etapplopp på mountainbike. Start i slutet av Februari . Svårt med träningen nu med all slask, is och mörker.

Ska köra Dalsland Runt igen och funderar/planerar att cykla till starten och sen cykla tillbaka efter målgång.
Tänkte mig 6-7 dagar med tot 70 mil transport till och från + själva Dalsland Runt.
Två dagar ner, köra Dalsland och 1 eller 2 dagar hem beroende på formen.
Packning med tält/bivack övernattning tänkte jag mig.

Men jag har inte börjat träna än sedan förra Dalsland-turen så jag får se hur det blir.

Inga ordentliga planer. Repa gammal hoj, köpa ny hoj. Är i full färd med att flytta till annan stad så det blir utflykter och övernattningar i närområdet under sommaren.

Ska försöka cykla in i Norge via gamla Svinesundsbron i sommar. Om vädret gillas, cykeln håller, och hälsan är med mig...

Inget bokat ännu. Funderade på Megaavalance men det blir det inget med. Många event / race går rätt tidigt och det passar sig inte när man bor strax söder om polcirkeln. Tuscany Trail är ju något helt annat än jag brukar cykla men det verkar som ett rätt fint event. Strax norr om Toscana (ganska avsides) finns Vallåsen och det racet tänkte jag använda till att göra debut på cykeln för 2017.

Vi är rätt många här uppe som är sugna på hela enduroserien och då kan det räcka med tanke på restid etc.

Funderar även jag på att ordna race / event snarare än att åka på dylika.

Tillbaka
Topp