Vilka cykeläventyr gör ni i år?

h.g.j sa:
Frun(!) har börjat fråga vart vi ska på cykelsemester i år... Cyklade Mariehamn-Åbo ifjol....

Så jag vet inte riktigt vart vi ska sikta in oss i år...vi pratar ändå hyfsat korta sträckor, vi har en 3åring i vagn också...

Jag funderar själv på Eckerö - Åbo,cyklade ni Gustavs-Åbo eller? om så hur var den vägen att cykla ?

mrholmiz sa:
Beskidy Mtb Trophy är bokat :)

Precis som MrHolmiz så är jag anmäld till Beskidy och ser verkligen fram mot denna utmaning, spännande att jämföra med Sudety från -16.

Dessutom blir det vår egen HappyRide längs Upplandsleden i Maj och en tvådagars tripp längs Skåneleden i Augusti.

Smuffe sa:
h.g.j sa:
Frun(!) har börjat fråga vart vi ska på cykelsemester i år... Cyklade Mariehamn-Åbo ifjol....

Så jag vet inte riktigt vart vi ska sikta in oss i år...vi pratar ändå hyfsat korta sträckor, vi har en 3åring i vagn också...

Jag funderar själv på Eckerö - Åbo,cyklade ni Gustavs-Åbo eller? om så hur var den vägen att cykla ?

Stämmer bra det... Vi körde Gustavs-Åbo, första biten är riktigt mysig, men vägen blir mer och mer trafikerad ju närmare Åbo man kommer, men cykelutrymmet växer inte i samma takt.

Så vill man ha trevligt, tror jag man har roligare om man fortsätter längre ut i Åbos skärgård. Skrev lite mer tror jag i RR tråden https://happyride.se/forum/read.php/1/2980530/2980623

h.g.j sa:
Smuffe sa:
h.g.j sa:

Stämmer bra det... Vi körde Gustavs-Åbo, första biten är riktigt mysig, men vägen blir mer och mer trafikerad ju närmare Åbo man kommer, men cykelutrymmet växer inte i samma takt.

Så vill man ha trevligt, tror jag man har roligare om man fortsätter längre ut i Åbos skärgård. Skrev lite mer tror jag i RR tråden https://happyride.se/forum/read.php/1/2980530/2980623
Tackar bra RR hoppas nu min resa blir av tänkte få med mig brossan också efter att vi 3år i rad cyklat i Nordnorge,Har släkt i Mariehamn Kumlinge och Åbo så ni ser ju om det kanske dyker upp ett RR efter sommarn =)

Drömmer om cykling i österrike, en vecka i trysil och en tur till sydpolen men det lär stanna vid just drömmar livet ut. En tur på fatbiken med gaskök, ombyte och lite go mat att förtära känns mer som en dröm som kan förverkligas.

Tänkte ta bilen och cykel till Alperna i sommar och cykla stig/am kanske lite downhill.
Har inte gjort en sådan resa innan, så det hade vart kul med kunnigt resesällskap :)

Siktar på att dra den minsta medlemmen i familjen i cykelvagn. Vi cyklar nog ut till Äppelfabriken, eller kanske till Gustavsberg. Det bästa är att jag självklart behöver ny cykel!

Börjar med Nove Colli i Italien, och sen Styrkepröven. Ska baka in en brevet serie också. Mest nervös inför brevets.

Gubbcyklist sa:
Jag ska fara åt helvete. Ett norskt/thailändskt par har öppnat restaurang där.

Låter inte så dumt, det är ju ett populärt resmål.... Vart tänkte du påbörja resan? (Jag gissar att det är det trönderska Hell du styr näsan mot.)

Downhill i Malaga
Stigcykla i Trysil
Downhill och stigcykling i Åre
Mont Blanc Enduro med Ben Jones MTB
Stigcykla i Finale Ligure

Skall försöka klämma in några ESS:er och race i Svartvittserien däremellan.

Kommer bli ett bra år :)

h.g.j sa:
Gubbcyklist sa:

Låter inte så dumt, det är ju ett populärt resmål.... Vart tänkte du påbörja resan? (Jag gissar att det är det trönderska Hell du styr näsan mot.)
Nej, det är Helvete, en bit in i Gudbrandsdalen nordväst från Lillehammer (mot Jotunheimen)

Gubbcyklist sa:
h.g.j sa:
Gubbcyklist sa:

Nej, det är Helvete, en bit in i Gudbrandsdalen nordväst från Lillehammer (mot Jotunheimen)

När du är klar där får du väl åka till Teneriffa och dra en repa i Barranco del Infierno.

rekrevs sa:
Downhill i Malaga
Stigcykla i Trysil
Downhill och stigcykling i Åre
Mont Blanc Enduro med Ben Jones MTB
Stigcykla i Finale Ligure

Skall försöka klämma in några ESS:er och race i Svartvittserien däremellan.

Kommer bli ett bra år :)

Låter som att de flesta kan instämma i det. Åtminstone jag :-)

Tillbaka
Topp