Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Utan byta airshaft. Är en extra del som ska köpas som kostar en slant. Inbyggd möjlighet att justera är jag ute efter.De flesta modeller har justerbar längd, om du menar med det att man kan byta air shaften med annan längd. Men viktiga poängen är om den går att justera till slaglängden du vill har.
Känns som att de gått ifrån detta. Du får nog punga ut med lite mer pengar. En airshaft kostar inte mycket.Tänker mest på medel till highend märken som ännu tillverkas.
Jo men du måste fortfarande öppna gaffeln. Inte som gamla u turn med extern ratt.DVO är snorenkla att byta slag på. Jag har en Onyx och kan byta mellan 160-180 genom att ta bort/lägga till spacers.
Jo absolut, men tolkar att det inte är implors krav heller utan att inte behöva köpa extra airshafts.Jo men du måste fortfarande öppna gaffeln. Inte som gamla u turn med extern ratt.
Jo absolut, men tolkar att det inte är implors krav heller utan att inte behöva köpa extra airshafts.
Byta airshaft är lätt, ta bort en spacer från en DVO är lätt. Men det handlade väl inte om hur svårt/lätt något är snarare att inte behöva köpa extra airshafts för att ändra (om jag tolkar behovet rätt).Jag förstår kravet inte. Tittade på instruktionsvideon från DVO och det verkar vara enklare att byta airshaft på en RockShox. Det skulle kunna vara ett fördel att kunna byta slaglängd på stigen, men det går bara med gamla U-turn och TALAS, som var defektanfallig.
Hursomhelst, inte dålig med en highendgaffel där man kan ändra slaglängd utan extra delar.
Byta airshaft är lätt, ta bort en spacer från en DVO är lätt. Men det handlade väl inte om hur svårt/lätt något är snarare att inte behöva köpa extra airshafts för att ändra (om jag tolkar behovet rätt).
Nej de ändrade AC med. Jag gillade det faktiskt. var inte så dumt att sänka fronten lite inför en lång och brant klättring men tror det inte var så ovanligt att de strulade. gissar de var därför det försvann? Alternativt att det var i samma veva övergången till 29" hände och de i början hade ganska kort slag och de långslagiga 26" fick lågt prio på klättringDet fanns / finns väl dual pos. De ändrar slag men inte AC?
Säljer som sand i Sahara.
Skulle jag lägga dubbla pengen så hade justerbar negativ varit mycket viktigare
Tanken är att leta efter en bra deal på en framgaffel. Ofta har de bästa deals en udda slaglängd som de flesta inte är så intresserad av (i den modellen). Så vill veta vilka man ska kolla på där det inte blir extra kostnader för airshaft som gör en bra deal till medioker.Byta airshaft är lätt, ta bort en spacer från en DVO är lätt. Men det handlade väl inte om hur svårt/lätt något är snarare att inte behöva köpa extra airshafts för att ändra (om jag tolkar behovet rätt).
Fanns 29or också som reades ut av bikester för inte så länge sen.Nej de ändrade AC med. Jag gillade det faktiskt. var inte så dumt att sänka fronten lite inför en lång och brant klättring men tror det inte var så ovanligt att de strulade. gissar de var därför det försvann? Alternativt att det var i samma veva övergången till 29" hände och de i början hade ganska kort slag och de långslagiga 26" fick lågt prio på klättring
Eller köpa en gaffel som du kan ställa utan att köpa extra airshafts?Ja, kanske så. Man kan dock beställa med två airshafts när man köper gaffel.
Finns en Diamond på K&S såg jag.Tanken är att leta efter en bra deal på en framgaffel. Ofta har de bästa deals en udda slaglängd som de flesta inte är så intresserad av (i den modellen). Så vill veta vilka man ska kolla på där det inte blir extra kostnader för airshaft som gör en bra deal till medioker.
Exempel köpa en DVO Diamond D2 i 170mm och ändra till 140mm (som jag vill ha).