Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
marr sa:Fit and forget = hope.
Tomcaten sa:marr sa:Fit and forget = hope.
Ja trodde Saint var först med slogan så då tänkte jag att får väl del av den teknologin i ett par XT men till ett blygsammare pris.
"Blev det två eller fyrkolv?" Två, funkar det?
Vi får prata om det igen när du har haft dom längre än 4 (?) veckor! ??glitch sa:Formula Cura!
Zee är precis lika on/off som tvåkolvarna. Om något ännu mer eftersom de biter hårdare för samma drag i handtaget.larsaw sa:Ja hoppas du har tur o får ett par bra exemplar av XT-bromsarna, dom likt SLX (M7000) har ju dragits med problem (vandrande bromspunkt). Lär iof vara adresserat av Shimano vid det här laget, men on/off-känslan är ju en "feature". Somliga gillar det, andra inte.
Själv kommer jag också köra Shimano Zee på nästa bygge, dvs den gamla generationens bromsar som inte lika ofta drabbas av problemet med vandrande bromspunkt. "Pinne i hjulet"-känslan kan åtgärdas genom att köra riktiga WW-skivor, typ Ashima aro-08 eller liknande med snuskigt lite material i kontaktytan... Har även en känsla av att fyrkolvs-ok gör bromsarna något mera lättdoserade, så det kan du också byta till senare om du tröttnar på on/off-känslan.
Lycka till!
Rattnalle sa:Zee är precis lika on/off som tvåkolvarna. Om något ännu mer eftersom de biter hårdare för samma drag i handtaget.larsaw sa:Ja hoppas du har tur o får ett par bra exemplar av XT-bromsarna, dom likt SLX (M7000) har ju dragits med problem (vandrande bromspunkt). Lär iof vara adresserat av Shimano vid det här laget, men on/off-känslan är ju en "feature". Somliga gillar det, andra inte.
Själv kommer jag också köra Shimano Zee på nästa bygge, dvs den gamla generationens bromsar som inte lika ofta drabbas av problemet med vandrande bromspunkt. "Pinne i hjulet"-känslan kan åtgärdas genom att köra riktiga WW-skivor, typ Ashima aro-08 eller liknande med snuskigt lite material i kontaktytan... Har även en känsla av att fyrkolvs-ok gör bromsarna något mera lättdoserade, så det kan du också byta till senare om du tröttnar på on/off-känslan.
Lycka till!
Att ha WW skivor till fyrkolvsok är som att ha XC däck på DHn.. Meningslöst att köpa fyrkolv till att börja med.
Vernersson sa:Rattnalle sa:Zee är precis lika on/off som tvåkolvarna. Om något ännu mer eftersom de biter hårdare för samma drag i handtaget.larsaw sa:Ja hoppas du har tur o får ett par bra exemplar av XT-bromsarna, dom likt SLX (M7000) har ju dragits med problem (vandrande bromspunkt). Lär iof vara adresserat av Shimano vid det här laget, men on/off-känslan är ju en "feature". Somliga gillar det, andra inte.
Lycka till!
Att ha WW skivor till fyrkolvsok är som att ha XC däck på DHn.. Meningslöst att köpa fyrkolv till att börja med.
Jag har testat Ashima-skivor (mkt lätta saker) med Zee (av ren nyfikenhet).
Precis som Rattnalle skriver, ingen bra kombo alls!
jofahjalm sa:Om du vill ha fit and forget så tycker jag inte du ska köra Shimano. SRAMs bromsar och Formula Cura är mycket bättre val. Jag har SRAM bromsar (Guide RSC eller Guide Ultimate) att sälja om du är intresserad, men jag föredrar Formula Cura över SRAM Guide själv. Guide har mycket bättre känsla jämfört med Shimano i min uppfattning.
jofahjalm sa:Såg att jag var för sent ute...
Det jag inte gillar med Hope är hur formen på levern känns och priset. Det är säkert mycket bra bromsar.
jofahjalm sa:Såg att jag var för sent ute...
Det jag inte gillar med Hope är hur formen på levern känns och priset. Det är säkert mycket bra bromsar.
happymtb.fr sa:Vi får prata om det igen när du har haft dom längre än 4 (?) veckor! ??glitch sa:Formula Cura!
Potential finns och jag hoppas att dom kommer leverera.
jofahjalm sa:Hoho, ni har inte sett hur Tomcaten cyklar. Han cyklar downhill även om det är uppför! Även med Shimanobromsar är Tomcaten snabbare är marr, jofahjalm och Rattnalle...
Nej aldrig närvarat. Har bara något minne av någon märklig diskussion om fullfacehjälmens meriter vid plattcykling..jofahjalm sa:Hoho, ni har inte sett hur Tomcaten cyklar. Han cyklar downhill även om det är uppför! Även med Shimanobromsar är Tomcaten snabbare är marr, jofahjalm och Rattnalle...
Deore slx xt är till förväxling likvärdiga i praktiken. Bromskraften är densamma. Lite lull lull skiljer. Är du inte nöjd med Deore och de är hela ska du titta efter nåt annat.Tomcaten sa:Man blir ju rörd=)
Faen, måste ja returnerna de nu elr.....Slx då? Jofan vilka Hope är relevanta?
Bromsar för mycket?marr sa:jofahjalm sa:Hoho, ni har inte sett hur Tomcaten cyklar. Han cyklar downhill även om det är uppför! Även med Shimanobromsar är Tomcaten snabbare är marr, jofahjalm och Rattnalle...
Fast de flesta är väll snabbare än oss? :p
Tomcaten sa:Man blir ju rörd=)
Faen, måste ja returnerna de nu elr.....Slx då? Jofan vilka Hope är relevanta?
Med tanke på antalet trådar typ "min bromspunkt i shimanoreglagen vandrar som ormen", "faan, nu läcker mitt shimanook igen" och "shimanokolvsmasage für alle" så är det väl inte förvånande :-)Crossmax sa:Skön tråd som var utspelad efter 9 minuter och ett inlägg.
emmer sa:Med tanke på antalet trådar typ "min bromspunkt i shimanoreglagen vandrar som ormen", "faan, nu läcker mitt shimanook igen" och "shimanokolvsmasage für alle" så är det väl inte förvånande :-)Crossmax sa:Skön tråd som var utspelad efter 9 minuter och ett inlägg.
Det söktes väl mest käcka tillrop men blev något annat...Jensen sa:Rätt rolig tråd. Frågar om råd, 9 minuter senare är sakerna beställda innan typ några råd kommit :-)
Zee/Saint: Biter som fan men direkt, on/off.tmalm sa:Jag har precis lusläst varenda bromstest som finns på nätet och där sägs det att
Hope: har lägre bromskraft än andra men har väldigt bra justeringsmöjlligheter
Guide (RSC): Bäst på allt men har dot bromsvätska (dåligt i enl mig men du kanske inte bryr dig)
Formula Curl: oxå grymma
Shimano deore/SLX/XT: Bra bett, taskig modulation, haft mkt problem med vandrande bromspunkt på XT (m8000)
men inte med tex SLX.
/T
Rattnalle sa:Zee/Saint: Biter som fan men direkt, on/off.
Eftersom de har samma stuk men mer kraft är det mer pinne i hjulet om man ska använda de termerna.larsaw sa:Rattnalle sa:Zee/Saint: Biter som fan men direkt, on/off.
Upplever du dom som lika mycket pinne-i-hjulet som Deore/SLX/XT?
Det ska bli en intressant upplevelse att få testa mina Zee’s när väl Marino får tummen ur med min ram...
Eftersom jag redan har ett par ”skinny” Ashima liggandes, så testar jag det först. Annars åker rejälare skivor på...
Makten sa:Vad har TS för storlek på skivorna? Kan tänka mig att snikigaste modellen av Process 134 har 160/160 för att spara vikt, och då är det klart värt att gå upp till 203/180 innan man ens börjar fundera på oken och reglagen. Kanske sintrade belägg också, då Deore kommer med organiska (vad jag vet).