Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Köpet?som rubriken lyder, vilken sorts pedal är detta? Look eller SPD-SL. Bianchi står det på den. Satt på vid köpet. Ska köpa klossar och vill ju att det blir rätt.
Look och Shimano SPD-SL liknar varandra men har inte kompatibla cleats. Man måste använda rätt för att det ska funka (även om de ser snarlika ut vid första anblick.)Look och SPD-SL borde väl vara samma. Shimano betalde Look för att får använda deras system.
PS: Just idag har Shimano kommit med SPD-SLR (ser en annan tråd).
Look och Shimano SPD-SL liknar varandra men har inte kompatibla cleats. Man måste använda rätt för att det ska funka (även om de ser snarlika ut vid första anblick.)
Första generationen av Shimanos clipslösa pedaler, mitten/slutet av 80-talet, var tillverkade av Look.Borde dock har anat att Shimano alltid vill ändra saker. Och då har jag troligtvis bara haft Look.
@DondaDan det är svårt att se, men om jag måste gissar jag på SPD-SL. Men de ser riktigt slitna ut
Kanske kan vara intressant?
![]()
Säljes: Shimano Dura-Ace (PD-R9100)
Har ett par pedaler liggandes. Pris bud. Finns i Umeå men kan skickashappyride.se
Första generationen av Shimanos clipslösa pedaler, mitten/slutet av 80-talet, var tillverkade av Look.
![]()
Men eftersom Shimano inte ville betala till ngn annan hittade de på flera olika pedalvarianter under följande år
Först små enkelsidiga SPD för lvg
![]()
Sedan de riktigt bra SPD-R
![]()
Men de krävde speciella skor eftersom klossen hade ett helt annat fäste
Sedan kom SPD-SL 2003 och förutom små utseendeändringar har de varit likadana sedan dess, så vitt jag vet. Tills igår när SPD-SLR lanserades