Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Jag vill minnas att det var Enervits läskeblask som serverades i vasaspåren förra sommaren, korrekt?
Men, vilken kvalisort? Det finns ju ett par... Nån som vet?
Grejen är den att jag aldrig dricker sånt... De senaste 20-ish åren har det skett vid två tillfällen; CV 2010 och 2011.
Nu när jag planerar Vättern tänkte jag sikta in mig på samma blandning då de allsmäktiga Internetforumen unisont skriver -"testa alltid innan så du inte får kramp i magen av sportdrycken... Bla bla bla...."
Så varför göra eget mag-/marknadstest om jag kan få tag på samma sockerlösning som jag redan testat liksom..
Luke skrev:
-------------------------------------------------------
> Har du något bättre förslag som jag borde testa
> schture?
> Som sagt, Enervit är den enda jag känner till..
Blanda egen med Maltodextrin (som är huvudingrediensen i de flesta sportdryckerna) och tillsätt salt. Smaksätt med Fun light, saft, eller vad du nu vill.
Min mage är känslig för Maltodextrin så jag har testat Vitargo istället. Funkar klart bättre. Rådet om att testa på egen hand före skarpt läge gäller således...
Okej.
Nu vet jag ju att Enervit funkar eftersom jag testat den.
Men, eftersom HAPPY säger att den är hemsk, så får jag väl likförbannat ge mig in i det trådens syfte var att slippa, nämligen testa några andra... Är jag förvånad? Näe... :-)
Har alltid kört dextropur, salt, vatten och citron. Dextropur är ju druvsocker så det är inte jättesnällt mot magen, men det funkar för mig (och billigt samt lätt att testa själv).
Har aldrig fått ont i magen eller märkt någon direkt övrig skillnad mellan olika sportdrycker. Bullarna de har efter vasaloppsspåret är ganska tuffa däremot.
Ska vi prata äcklig sportdryck finns ju den blå Poweraden de serverar på Lidingöloppet, testade en gång under träning och både mage och mun protesterade högljutt.