Pfaff
Aktiv medlem
Vilket mekställ använder ni?
jonte987 sa:Ramen får inte riktigt plats där nere. Plastbiten är för liten och brickan på bågen tar i ramen.
I alla fall på min cyclepro. Kanske funkar bättre på nya cyklar men jag tror mer att den funkar på stål... Har inte testat min sentier eftersom jag inte vill ha samma skrapmärke på den.
Passar inte damcykeln vi har heller.
Har jag sålt in den tillräckligt så finns den i Svedala.
rois sa:Var finns BT mekstället? Det ser ut som man kan spänna fast cykeln väldigt stabilt. Samma konstruktion säljs av Rose Bikes, så helt kass kan väl inte konstruktionen vara?
Finns det stället verkligen kvar?
Dra en bit cykelslang över spännhake, bricka och gänga, då blir det inga skrapmärken;-)
Om det sitter en massa jux under vevaxelröret funkar inte det stället, cykeln sitter instabilt då. Inte heller att rekommendera till plastramar om man inte lägger en rejäl tryckavlastning mellan hake och ram. Bättre med ett ställ med klämma då.
Fast det är inte raketvetenskap detta utan som nån skrev längre upp, ett ergonomisk hjälpmedel. Ibland är det bättre om cykeln står på golvet, ibland även upp-å-ner. (Gick en ängel genom rummet nu?)
Senast ändrad: