Vilket mobilskal till MTB?

dileno

Aktiv medlem
Efter att ha bytt ut skärmen 2 ggr på min Galaxy S4 är det nu dags att fixa ett tåligt mobilskal.

Vilket mobilskal använder du när du cyklar?

Jag har kört med ett Lifeproof skal till min iPhone i ett år nu och är jätte nöjd! Telefonen blir lite större, men helt okänslig mot väta och stötar. Jag har badat med telefonen utan anmärkning. Så finns Lifeproof till din lur är det bara att köpa.

Jag har kört skal och hållare från ultimate addons till iPhone 4, Galaxy S2 och S4. Sånhär: http://www.ultimateaddons.co.uk/Veh...ccessories/Water_Resistant_Mount_Outdoor_Case
Tyvärr kan jag inte rekommendera dem då de går sönder lite väl lätt. Oftast är det fästet i skalet som brister (plastnitar), men blixtlåsen är också känsliga. De har rätt bra vattentålighet dock, så jag använder ibland skalet utan att fästa det i nåt när jag är i regn/snö/sand.
Fästena är lika kassa på deras mer robusta hårdplastskal vad jag hört.

Till MC funkar de dock finfint. Det är stökigheten i skogen de inte pallar riktigt - när man fäster dem på styret.

Otterbox ser rätt intressant ut!

Senast ändrad:
Är otterbox vattentät? Det är det jag gillar med Lifeproof, du kan dyka med telefonen utan problem. Så om man har den i ryggfickan och blir överfallen av en störtskur spelar det inte någon roll.

Nä, Otterbox verkar inte vattentätt. Så länge man inte ramlar av en spång och ner i en djup pöl eller om det regnar rakt ner i ryggfickan så borde man vara safe, väl? ;-)

dileno skrev:
-------------------------------------------------------
> Nä, Otterbox verkar inte vattentätt. Så länge
> man inte ramlar av en spång och ner i en djup
> pöl eller om det regnar rakt ner i ryggfickan så
> borde man vara safe, väl? ;-)

+1 Dock är det lite surt när man har telefonen i ryggfickan och det samlas fukt mellan skalet och display. Då kan hen bli tvungen att ta isär och göra rent efteråt :/ Vilket så klart också gäller om man tappar fånen i en pöl eller två...

Hittar du en Lifeproof-liknande produkt för din Galaxy S4 så tycker jag den vore ett bättre val.
Otterbox är en god tvåa men som sagt, ett helt fuktskyddat fodral är att föredra.

Glöm inte att posta om du hittar ett sådant.

// Larsa

Tillbaka
Topp