Aktuell leveranstid från Bike24.com?

R2 har alltid varit bäst. Men de andra har blivit sämre. För några år sen brukade Bike24 skicka på måndag när jag beställde på helgen och dessutom använde de speditören som funkade. BD har också blivit lite mindre snabb.
Tack för påminnelsen om r2, men jag glömde o tittade inte efter leverans utan flyg.
Kunde dock välja mellan ~10€ dhl eller 7,5€ ups, där ups går till en butik jag inte gillat (nu bytt ägare men fortf misstänksam) så valde dhl.

R2 har alltid varit bäst. Men de andra har blivit sämre. För några år sen brukade Bike24 skicka på måndag när jag beställde på helgen och dessutom använde de speditören som funkade. BD har också blivit lite mindre snabb.

Ja jag håller med dom har alltid varit bäst och har snabbast frakt och bra support.

enda gången jag beställer från annat ställe är när dom inte har det jag söker vilket är väldigt sällan.

Ska få mina prylar på Måndag, som beställdes i Tisdags, tog 2,5 dag för att paketera..
brukar bike24 leverera till ombud numera ? Var nåt strul senast så fick hämmta på dhl center..

ok, blir det postnord i Sverige ? Borde väl dyka upp i appen i så fall ?
Gls => schenker sverige. Nu håller de på att byta namn och jag klarar inte att hålla reda på om det nu är DSV eller absolut inte DSV. Men kommer man fel ser sidan likadan ut och leverans hittas men inga detaljer.

Schenker id finns i gls tracking om man tittar noga

Om de nu inte fixat detta nu

Det går ofta bra å skicka med större leverantörer Schenker som numer heter dsv de kör långväga , Postnord kör int hela vägen de kör kommunvis å lastar om på olika platser . Dhl ska man passa sig för de skiter i att säkra godsen (arbetat för dem i år via ett annat bolag) det var hemskt varje gång att köra ifrån åkeriet med vetskapen att det inte ens var säkrat , iomed plombering så får int vi chaufförer påverka å bryta plomben då åker vi dit på det , å de förstår knappt varför man inte ville fortsätta åt dom ..
Aldrig att jag skickar nånting med dhl eller ens om det är Orange färg i företagsloggan så enkelt är det .

Postnord har bara Belastningsfria chaufförer vilket är bra men hanteringen är inte alltid bäst i "korgar" de ligger löst oftast å skumpar omkring . Dsv känns som ett seriöst allternativ.

Jag tillhör 1% som alltid säkrar godset(om det inte är plomberat) iomed att jag skickar mycket , å sakerna ska vara hela.
20-30% som jag beställer worldwide är alltid trasigt å får reklameras det känns för dj*vligt .

Försvinner gods ? Så är det terminals personalen som djävlas eller chaffisar som är Extremt Avundsjuka det fattade jag efter ca 7dagar inom yrket hur mycket Svartsjuka det finns det är obehagligt .

Numer kör jag bara containrar&färdiga säkrade vagnar ifrån färjorna , aldrig med styckegods det går inte att se på den cirkus som sker på flertalet åkerier i landet .

Gls => schenker sverige. Nu håller de på att byta namn och jag klarar inte att hålla reda på om det nu är DSV eller absolut inte DSV. Men kommer man fel ser sidan likadan ut och leverans hittas men inga detaljer.

Schenker id finns i gls tracking om man tittar noga

Om de nu inte fixat detta nu
DSV-Schenker blir det. Eller bara DSV.
ok, blir det postnord i Sverige ? Borde väl dyka upp i appen i så fall ?
Från Bike24 och GLS har ingen (?) ännu fått en direkt spårningslänk eller sms om utlämningsställe utan det kommer med snigelpost via Postnord...
Men vem vet, du blir kanske den första?
Köp en skraplott isf.

Tillbaka
Topp