Det går ofta bra å skicka med större leverantörer Schenker som numer heter dsv de kör långväga , Postnord kör int hela vägen de kör kommunvis å lastar om på olika platser . Dhl ska man passa sig för de skiter i att säkra godsen (arbetat för dem i år via ett annat bolag) det var hemskt varje gång att köra ifrån åkeriet med vetskapen att det inte ens var säkrat , iomed plombering så får int vi chaufförer påverka å bryta plomben då åker vi dit på det , å de förstår knappt varför man inte ville fortsätta åt dom ..
Aldrig att jag skickar nånting med dhl eller ens om det är Orange färg i företagsloggan så enkelt är det .
Postnord har bara Belastningsfria chaufförer vilket är bra men hanteringen är inte alltid bäst i "korgar" de ligger löst oftast å skumpar omkring . Dsv känns som ett seriöst allternativ.
Jag tillhör 1% som alltid säkrar godset(om det inte är plomberat) iomed att jag skickar mycket , å sakerna ska vara hela.
20-30% som jag beställer worldwide är alltid trasigt å får reklameras det känns för dj*vligt .
Försvinner gods ? Så är det terminals personalen som djävlas eller chaffisar som är Extremt Avundsjuka det fattade jag efter ca 7dagar inom yrket hur mycket Svartsjuka det finns det är obehagligt .
Numer kör jag bara containrar&färdiga säkrade vagnar ifrån färjorna , aldrig med styckegods det går inte att se på den cirkus som sker på flertalet åkerier i landet .