Makten sa:
Nä, vi cyklar ju på helt olika ställen (och förmodligen därav också sätt), så mina referenser är helt andra:-) Går det utför här så går det i regel tämligen rakt fram. Svänger det ordentligt så är det knixigt, stenigt och rotigt, och till det är CM galet bra som framdäck. Därtill tycker jag det är oerhört bekvämt. Casingen är liksom följsam trots att den är ganska stadig. Samma med Ardent (torde vara exakt lika).
Tycker även jag att Ardent har hygglo bromsgrepp.
Det där låter ju som mina hemmaskogar (Tyresö/Hellas). Måste också inflika att CM var ruskigt bekvämt efter att ha kört NN en säsong. Gick förvisso ner en del i tryck vilket är en stor del av förklaringen, men det greppade och gav mer förtroende. Mysigare och roligare helt enkelt. :)
Om det är utför med högre fart och risk för löst underlag som gäller (typ flowbanor eller Redbull Rampage :) ) så känns det som jag får förkovra mig i däcksdjungeln för att hitta något som passar.
Kort avslut på tangenten: Om man är för feg för att bygga hjul själv, vill någon snabbrekommendera ett märke som är prisvärt om man letar bredare fälg? Och hur brett bör man gå för 2.35-2.40?
Känns som om jag kanske borde flytta till "Frågor man inte vågar ställa"-tråden snart... :-)