Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jimel sa:Luthman Photography sa:Paco sa:mikipedia_ sa:Hej på erdäcknördar?
Mitt Minion SS är slut i sidorna så ska h något nytt.
Vad tycker internet är bra bakdäck nu?
Tänker åka Butcher grid, Wild rocr2 och Baron projekt som framdäck så gärna nåt som passar ihop.
Slaughter Grid?
Jag tycker minion slår slaughter. Slaughter har så jäkla styva sidoväggar att det blir lite stötigt. Minion är följsammare (med exo)..
Jag tycker tvärtom men jämför med control ist för grid. Inte provat grid.
Blir nog ardent bak för mig nästa gång.
mikipedia_ sa:Paco sa:Luthman Photography sa:Paco sa:mikipedia_ sa:Hej på erdäcknördar?
Tänker åka Butcher grid, Wild rocr2 och Baron projekt som framdäck så gärna nåt som passar ihop.
Slaughter Grid?
Jag tycker minion slår slaughter. Slaughter har så jäkla styva sidoväggar att det blir lite stötigt. Minion är följsammare (med exo)..
Var lite ironisk med mitt tips, mest för att dom ser rätt lika ut.
Har dock inte testat Minion SS än men litar fullt ut på det du skriver....
Ja det blir Minion igen om det ska bli ett SS, men mest för minion har så härligt feta kantdubbar jämf med dom andra!
mikipedia_ sa:mikipedia_ sa:Paco sa:Luthman Photography sa:Paco sa:mikipedia_ sa:Hej på erdäcknördar?
Slaughter Grid?
Var lite ironisk med mitt tips, mest för att dom ser rätt lika ut.
Har dock inte testat Minion SS än men litar fullt ut på det du skriver....
Ja det blir Minion igen om det ska bli ett SS, men mest för minion har så härligt feta kantdubbar jämf med dom andra!
Hittade lite mera fel på mitt däck, så nu pensioneras det.
Några sånna här sönderslitna i mönstret och några i kanterna?
Så nu får Wild griper sitta tills jag köper ett nytt SS
zinkpasta sa:Om man vill testa att gå upp nåt snäpp i däckfethet från Magic Mary 2.35 (på 29mm i.d.-fälg), vad rekommenderas? Kör vanligtvis MM fram och HD eller RoRa back, så liknande mönster kan vara trevligt om det finns. Om det är jättedåligt och ni rekommenderar nåt helt annat så skriv det med.
(Bytte precis till Maxxis Shorty 2.3 fram, det känns smalt och fel, men det kanske vägs upp av att kantdobbarna faktiskt sitter kvar.)
Kommer inte vara fetare än ett MM 2.35".AddeN sa:DHF 2,5 wt?
Rattnalle sa:WildRockR2 eller Baron? Beror ju på vad du menar med fethet förstås. MM är ju rätt grovt redan...
Michelins är dock inte helt optimalt i lera då det inte rensar jättebra men annars supertrevligt med bra livslängd och stabilt uppträdande.
Du vill alltså ha ett Ardent?;)larsaw sa:Bump!
Nu är ju sommarsäsongen snart över, men jag börjar redan pappa inför nästa år :)
Eftersom årets bakdäck visade sig för klent för min bristfälliga bromsteknik så har jag lite fastnat för Maxxis Griffin inför nästa säsong.
Igentligen ett DH-däck men som nu släppts i trenduroutförande och verkar mycket lovande: https://m.pinkbike.com/news/maxxis-griffin-tire-review-2017.html
Dock önskar jag mig lite större volym samt Dual Compound för att slippa byta däck mitt i säsongen...
När något praktiskt problem har jag inte heller haft med det. Har dock kört MagiX. Slits väldigt snyggt för att vara så mjukt.BjornR sa:Rattnalle sa:WildRockR2 eller Baron? Beror ju på vad du menar med fethet förstås. MM är ju rätt grovt redan...
Michelins är dock inte helt optimalt i lera då det inte rensar jättebra men annars supertrevligt med bra livslängd och stabilt uppträdande.
Fast vi har ju väldigt sällan sådan där klibblera. Tror WRR2 skulle fungera bra, det är ju trots allt mitt höst till vårdäck i GUM-X gummi för att kunna få grepp på frostiga stigar och lövhala stigar.
Crossmax sa:Kommer inte vara fetare än ett MM 2.35".AddeN sa:DHF 2,5 wt?
Crossmax sa:Kommer inte vara fetare än ett MM 2.35".AddeN sa:DHF 2,5 wt?
Det beror helt på vad marknadsföringen bestämt sig för, just nu verkar man ha snöat in på gaffel offset så då kanske vi kommer undan med "smala" däck ett tag till..Rattnalle sa:Jag omformulerar: Men hur breda däck vill man ha egentligen? 2,35-2,4 känns som en rätt schysst sweetspot mellan att greppa ner i underlaget och samtidigt ha lite dämpande volym.
Rattnalle sa:Jag omformulerar: Men hur breda däck vill man ha egentligen? 2,35-2,4 känns som en rätt schysst sweetspot mellan att greppa ner i underlaget och samtidigt ha lite dämpande volym.
Kung Stalle sa:Fråga kolon: Hur ofta byter ni däck? En gång om dagen? Eller kanske två?
Monterar ni något lämpligt på morgonen och sen på eftermiddagen skyndar ni er hem och byter efter att ha läst på Happy?
Svar till:
Orolig för er
Kung Stalle sa:Fråga kolon: Hur ofta byter ni däck? En gång om dagen? Eller kanske två?
Monterar ni något lämpligt på morgonen och sen på eftermiddagen skyndar ni er hem och byter efter att ha läst på Happy?
Svar till:
Orolig för er
Typ april förra året eller nåt sånt. Börjar bli dags igen nu. Allt mjukt gummi ytterst är borta så jag tror det kommer bli halt när det blir blött ute.Kung Stalle sa:Fråga kolon: Hur ofta byter ni däck? En gång om dagen? Eller kanske två?
Svar till:
Orolig för er
Svar till:
Orolig för er
larsaw sa:Crossmax sa:Kommer inte vara fetare än ett MM 2.35".AddeN sa:DHF 2,5 wt?
Nu lyckas jag inte hitta någon direktlänk, men jag läste igår ett ganska bra test av trendurogummin i http://enduro-mtb.com/en/magazine/ det är alltså i #29-numret (för augusti), alltså i deras app, artikeln finns på avsnitt #28-30.
Fetaste däcken var MM 2.35" och Spech Hillbilly 2.3", dock var inte DHF WT med i testet :/
Testvinnare blev för övrigt... Nä' det får ni läsa själva ;)
Sen kommer enl denna artikel: http://www.bikemag.com/gear/maxxis-updates-tires/ Maxxis till nästa år att släppa HR2, Shorty och Aggressor som 2.5" WT, samt DHR som 2.6" WT och slutligen kommer Ikon att kunna fås med DD-casing :D
zinkpasta sa:Jag byter när det är mer liquisole än originaldäck kvar. Och ibland nån gång till.
Är för övrigt mest sugen på att testa nåt tjockare däck, för att uppleva nåt nytt och kittlande.. Väljer mellan det och att gå på swingersfester.
Luthman Photography sa:zinkpasta sa:Jag byter när det är mer liquisole än originaldäck kvar. Och ibland nån gång till.
Är för övrigt mest sugen på att testa nåt tjockare däck, för att uppleva nåt nytt och kittlande.. Väljer mellan det och att gå på swingersfester.
Jag hade valt swingersfesten, däck som däck liksom.
C-dale sa:Kollade Spez. Butcher 2.6" på Reifendatabank, men det är ju samma bredd som MM 2.35, 62 mm. Mitt gamla Muddy Mary 2.5 var ju 65-66mm. Dags för Schwalbe att bredda utbudet igen.
larsaw sa:Crossmax sa:Kommer inte vara fetare än ett MM 2.35".AddeN sa:DHF 2,5 wt?
Nu lyckas jag inte hitta någon direktlänk, men jag läste igår ett ganska bra test av trendurogummin i http://enduro-mtb.com/en/magazine/ det är alltså i #29-numret (för augusti), alltså i deras app, artikeln finns på avsnitt #28-30.
Fetaste däcken var MM 2.35" och Spech Hillbilly 2.3", dock var inte DHF WT med i testet :/
Sen kommer enl denna artikel: http://www.bikemag.com/gear/maxxis-updates-tires/ Maxxis till nästa år att släppa HR2, Shorty och Aggressor som 2.5" WT, samt DHR som 2.6" WT och slutligen kommer Ikon att kunna fås med DD-casing :D
AddeN sa:larsaw sa:Crossmax sa:Kommer inte vara fetare än ett MM 2.35".AddeN sa:DHF 2,5 wt?
Här är en bild på de två tagen igår.
Väldigt lika i bredd, syns ingen direkt skillnad på bilden men DHFen var en gnutta bredare.
Rattnalle sa:Har Schwalbe köpt Contis Apex-casing? ;-)
Låter f ö allt annat än mellanmjölk tycker jag.
Känns ju mer som barista latte art old fashioned craft milk än mellanmjölk. Tycker jag.Luthman Photography sa:Rattnalle sa:Har Schwalbe köpt Contis Apex-casing? ;-)
Låter f ö allt annat än mellanmjölk tycker jag.
Spännande att kilosdäck numera är mellanmjölk....
Luthman Photography sa:1kg på 27,5 lär ju vara rätt omysigt.
Schreddan sa:Luthman Photography sa:1kg på 27,5 lär ju vara rätt omysigt.
Faktiskt inte. Sluta tro.
Du verkar ha hittat en skala för 29" dual ply DH-däck snarare än för svensk trenduro.inzani sa:<900 Lättmjölk
900-1100 Mellanmjölk
1100-1200 Fetmjölk
1200+ Kvarg
Ser inte problemet?
Rattnalle sa:Du verkar ha hittat en skala för 29" dual ply DH-däck snarare än för svensk trenduro.