Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, mötande lvg-cyklist hejar man alltid på. Oftast hejar de tillbaka, men nån enstaka verkar inte ha koll på vett och etikett!Brukar ni vinka till andra cyklister? Jag gör det oftast, ibland glömmer jag och hinner inte vinka tillbaka. Då skäms jag lite. Har lärt mig av min erfarna kollega att det är kutym. Det är alltid lika trevligt och ger extra energi.
Ibland blir jag tom kränkt av icke hejandet!Ja, mötande lvg-cyklist hejar man alltid på. Oftast hejar de tillbaka, men nån enstaka verkar inte ha koll på vett och etikett!
Hur gör traktorer när dom hälsar? ??På landet hälsar man alltid. Körde 2,5h idag och mötte 5 lvg-cyklister, konstigt att inte hälsa då. 4 hälsade tillbaka. För att fylla ut lite hälsar jag även på övriga cyklister. Om det passar sig även folk som promenerar. Ibland kan jag även hälsa på traktorer.
Jag hälsar på dem. De hälsar inte tillbaka.Hur gör traktorer när dom hälsar? ??
Man blir ju stött av det på riktigt.Jag brukade hälsa men det är så väldigt många som inte gör det att jag också överväger att sluta.
Sätten att hälsa är många. Vilka är det accepterade? Ibland nickar jag bara med huvudet, men undrar om det alls syns. Ibland är det inte läge att släppa styret. Hälsar man på en snabbklunga har jag undrat - de verkar ju ha så bråttom - eller stör man dem bara då? Jag brukar hälsa på hundar, har fått för mig att de inte springer framför cykeln då.Ja, mötande lvg-cyklist hejar man alltid på. Oftast hejar de tillbaka, men nån enstaka verkar inte ha koll på vett och etikett!
Några nickar vilket jag uppfattar och en del höjer hela armen. Enklast är att bara lyfta fingrarna.Sätten att hälsa är många. Vilka är det accepterade? Ibland nickar jag bara med huvudet, men undrar om det alls syns. Ibland är det inte läge att släppa styret. Hälsar man på en snabbklunga har jag undrat - de verkar ju ha så bråttom - eller stör man dem bara då? Jag brukar hälsa på hundar, har fått för mig att de inte springer framför cykeln då.
Lyft/vinkla ut vänster hand, d.v.s. handen är kvar på styret. Huvudnickning använder jag om jag möter någon när jag står upp.Sätten att hälsa är många. Vilka är det accepterade? Ibland nickar jag bara med huvudet, men undrar om det alls syns. Ibland är det inte läge att släppa styret. Hälsar man på en snabbklunga har jag undrat - de verkar ju ha så bråttom - eller stör man dem bara då? Jag brukar hälsa på hundar, har fått för mig att de inte springer framför cykeln då.
Damn, hänger Robbie McEwen här!G’day mate! G’day mate!
Osv. ;)
Hade inte kollat om det fanns en sådan tråd.Hälsa eller inte??
Jag undrar när man möter folk på cykel låt oss säga en racer och jag sitter på min mountainbike så morsar jag men får tillbaka en sur blick som jag tolkar som gå o dö ditt skogstroll. Sedan möter man en annan på en likadan cykel som man själv har då hälsas det tillbaka. Vi ska då tillägga att...happyride.se
En nio år gammal tråd kan man väl inte lite på heller!?Hälsa eller inte??
Jag undrar när man möter folk på cykel låt oss säga en racer och jag sitter på min mountainbike så morsar jag men får tillbaka en sur blick som jag tolkar som gå o dö ditt skogstroll. Sedan möter man en annan på en likadan cykel som man själv har då hälsas det tillbaka. Vi ska då tillägga att...happyride.se
Borde skrivit om jag inte själv hälsar först, gör jag det brukar jag få en hälsning tillbaka och jag tillhör inte riktigt samma grupp av cyklister utan mera långfärdsgruppen så mitt första inlägg gav nog fel intryck.Man blir ju stött av det på riktigt.
Jag har skämtat om detta med min erfarna arbetskamrat. Kanske min hjälm inte är tillräckligt dyr. Fel strumpor. Långa byxor och kortärmat. Jag inbillar mig att fler hejar med med fina kolfibern.Lvg: heja eller inte?
ja det är den stora frågan, när jag möter likasinnade jag brukar alltid slänga upp en hand som en rent vänlig gest,hälften hejar tillbaka och hälften ser bara skitstrama och sura ut. Finns det ngt happykorrekt beteende??Till saken ska väl nämnas att jag är en glad amatör.happyride.se
Snorkiga jäklar.Jag hälsar på dem. De hälsar inte tillbaka.
Vill människor inte hälsa tillbaka är det deras sak. Att bli kränkt över det känns meningslöst, åtminstone så länge det är för dig okända människor.
Jag brukar spara det till bättre valda tillfällen.Man har väl rätt att blir kränkt? Då måste man använda det!
Jag brukar spara det till bättre valda tillfällen.
Kan man spara kränkningar? Trodde de måste användas omedelbart.Jag brukar spara det till bättre valda tillfällen.
Du måste ha en aero hjälm för 2800 och vara snabb i mötes ögonblicket?Cyklade 8.5 mil idag, solo, landsväg. En hel del av dom som jag mötte ville inte hälsa, hälsar alltid och blir kränkt när jag inte blir hälsad tillbaka.
Är det mina orakade ben som är problemet? Jag kanske ser inte ut som en lvg cyklist i lycra och på en fin bianchi med krulligt styre.
Säg att jag väljer vilka potentiella kränkningar jag betraktar som kränkningar då. Då kan jag ta i ordentligt på de kränkningar jag faktiskt väljer att beakta.Kan man spara kränkningar? Trodde de måste användas omedelbart.
Det bästa är nog att heja på alla oavsett, men en granne som inte hejar slutar man däremot tvärt att heja på.Säg att jag väljer vilka potentiella kränkningar jag betraktar som kränkningar då. Då kan jag ta i ordentligt på de kränkningar jag faktiskt väljer att beakta.
(Eller sanningen att säga så är det nog bäst att försöka undvika känslan av kränkthet i möjligaste mån)
Om jag pendlingscyklar in mot stan ska det nog till att jag möter någon jag känner för att jag ska heja.Det är dock en intressant fråga var gränsen går. När jag vandrar i alperna brukar jag hälsar på alla. Men om jag tar en jättepopulärt måste man då hälsa flera gånger varje minut, framförallt på de första 100 höjdmeter. Då blir man lite trött.
På cykeln kan det också hända, framförallt i Nederländerna som är för tättbefolkalt. Det är dock ingen problem i Sverige, inte ens i storstan.
Om jag pendlingscyklar in mot stan ska det nog till att jag möter någon jag känner för att jag ska heja.
Det bästa är nog att heja på alla oavsett, men en granne som inte hejar slutar man däremot tvärt att heja på.
cyklar aldrig på 'vanlig' cykel, men tror det är närmast lönlöst försöka få respons då...?
Jag brukar ta fram alla mina gånger jag blitt kränkt när jag ligger i fosterställning på golvet i duschenKan man spara kränkningar? Trodde de måste användas omedelbart.