Visa din Bianchi...

Visa din Bianchi...
WP_20150713_17_42_13_Pro.jpg
Sommaren 2015

Visa din Bianchi...
Skit oxå, jag skulle ju inte köpa ram och absolut inte en bianchi... Sålde gamla racern och gav mig ut på jakt med mycket begränsad budget. Att leta cykel i VR tider är hopplöst alla är som tokiga (jag som inte ska köra runt den där pölen någon mer gång borde få rabatt!). Plötslig dök ett par kinahjul upp på k&s samtidigt som en sempre.. En sempre.. Sempre? Jag kan fan inte cykla bianchi. Hjulen gick till någon annan men ramen blev min. Ett ord: kär. Kombinerade den med en tiodelad 105 grupp för att hålla budgeten.. Just nu står den på lånade hjul, det får vänta ett par månader. Lite småpryttlar e på väg till imorgon och ny sadel kommer, sedan ska jag bestiga min italienska;)

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    246.6 KB · Besök: 284
Visa din Bianchi...
cola sa:
Skit oxå, jag skulle ju inte köpa ram och absolut inte en bianchi... Sålde gamla racern och gav mig ut på jakt med mycket begränsad budget. Att leta cykel i VR tider är hopplöst alla är som tokiga (jag som inte ska köra runt den där pölen någon mer gång borde få rabatt!). Plötslig dök ett par kinahjul upp på k&s samtidigt som en sempre.. En sempre.. Sempre? Jag kan fan inte cykla bianchi. Hjulen gick till någon annan men ramen blev min. Ett ord: kär. Kombinerade den med en tiodelad 105 grupp för att hålla budgeten.. Just nu står den på lånade hjul, det får vänta ett par månader. Lite småpryttlar e på väg till imorgon och ny sadel kommer, sedan ska jag bestiga min italienska;)
Nu är du fast ;-)

Visa din Bianchi...
Bianchi Intenso 105 2015. Shimano RS81 C24 hjul. Supernöjd!

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    425.4 KB · Besök: 271
  • image.jpeg
    image.jpeg
    428.1 KB · Besök: 268
  • image.jpeg
    image.jpeg
    369.3 KB · Besök: 272
Visa din Bianchi...
townes sa:
Putteman sa:
Bianchi Intenso 105 2015. Shimano RS81 C24 hjul. Supernöjd!

Är du nöjd med hjulen? Funderar på införskaffa dom eller C35an :)

Det är mina första lite bättre hjul på racer, så har inte så mycket att jämföra med. Men jag är absolut nöjd. Dom känns både styva och rappa. Men visst är högre hjul snyggt annars, men jag uppskattar den lägre vikten.

/Putteman

Visa din Bianchi...
Hängde det en Infinito ram från 2013 där? Den missade jag.. de nyare heter Infinito CV. Jag har Infinito och jag upplever att det är en bra ram. Jag köpte en komplett ny cykel för 26 ksek med FFwd F6r hjul & Campa Athena.. om 8500 är ok för bara ramen får du bedöma..
townes sa:
En fråga.
En infinitoram från 2013 för 8500, är det något att ha?
Var inne på Bianchicafeet igår och såg en ram hänga där.

Visa din Bianchi...
Satt över delar till min Infinito-ram jag köpte för några veckor sedan.

Bilagor

• bianchiazizi.jpg
    bianchiazizi.jpg
    298.9 KB · Besök: 270
  • bianchiazizi3.jpg
    bianchiazizi3.jpg
    101.3 KB · Besök: 243
Visa din Bianchi...
Dags för bekännelse.... Köpte ju en Infinito CV från Androni Giocattoli stallet i höstas men kom inte riktigt överens med campa gruppen som satt på. Jag hade ju en Cannondale med Ultegra Di2 på sedan tidigare och när man vant sig med Di2 så är det svårt att gå tillbaka till mekaniskt.... Del visade det sig att campa bakväxeln hade fått en kraftig smäll och behövde bytas ut.... men efter bytet blev det fortfarande inte bra så efter diverse funderingar fram och tillbaka så sitter det nu en Dura Ace Di2 på hojen och det blev kanon...

Men nu är det ju inte en riktig italienare längre.

Det blev strul med att få Bianchi att byta ut den trasiga Campa super Record bakväxeln så istället för att vänta många veckor på en ny från Milano så fick jag köpa en Sempre ram till ett bra pris. Nu sitter jag ned en snygg Sempre ram i Nero (matt svart) från 2012 och en halv Super Record grupp från 2015: Reglage, växlar, kasett och Zonda hjul och vet inte riktigt vad jag skall göra...

Jag började cykla med campa på 80 talet och hjärtat klappar fortfarande för det italienska alternativet. Har i modern tid haft tiodelad Centaur och Record, tiodelad Sram Force och Red och slutligen Ultegra och Dura Ace Di2. Känslomässigt är det ju Campa man vill ha men rent funktionellt och praktiskt med delar och support så tycker jag att Sram/Shimano är klart bättre

Ett klart i landsproblem förstås och kanske borde jag sälja allt som blev över.... Men det är ju så,skoj att ha byggprojekt på gång och fundera på vad som är det perfekta bygget....

Input från Bianchi kollektivet?

Visa din Bianchi...
Varje gång jag ser en Alfa Romeo så vill jag ha en men.......

Skall inte du piffa upp Colnagon med lite Super Record? Vi kan diskutera byte så slipper du bli häcklad för Shimanogruppen :-) ?

Visa din Bianchi...
Folk som häcklar mig för att jag har D-A 9000 på min M10 begriper inget. På riktigt.

Jag är väldigt lugn, trygg och nöjd med mitt val. Extremt nöjd. ☺

Visa din Bianchi...
Nu är den "färdig" (for now..), de vita ekrarna blev nästan för pimp men det är ju en italienska? Mycket trevlig hoj!

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    508.2 KB · Besök: 264
Tillbaka
Topp