Visa din Bianchi...

Visa din Bianchi...
bianchi72 skrev:
-------------------------------------------------------
> Här kommer min nygamla Oltre. Ny ram, sadel
> gammal grupp, styre/styrstam och hjul...
>
> Bygglista
> Oltre 2012 ram
> Fizik Antares sadel
> FSA styre/styrstam
> Corima hjul
> Sram Red grupp
>
> Byggfilm:
>
>
> http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_37/3277000
> 0-32779999/640x480/32778856.jpg

Undrade just när den skulle dyka upp! :D

Visa din Bianchi...
Inte min, men såg den i Rom.

2011_09_23109.JPG

/Patrik

Visa din Bianchi...
PNrider skrev:
> Inte min, men såg den i Rom.
>
>
>
> /Patrik

Vilken liten skönhet!

Visa din Bianchi...
Nya hojjen har anlänt, den kommer att pryda platsen bredvid hojjarna från Team Liquigas-Bianchi och Barloworld. Snygg eller hur?

Bestyckning på hojjen är:
Reglage och bakvx: Sram Red
Styre, Styrstam, Bromsar och Vevparti: FSA K-force Light
Framvx: FSA
Sadel: ´Fi´zi:k Antares
Hjul: Fulcrum Racing 1
Flaskställ: Elite

Användes 2011 av Alessandro De Marchi / Team Androni Giocattoli

Så j-a skoj!

/Fritz

Bilagor

• IMG_0549.JPG
    IMG_0549.JPG
    83.8 KB · Besök: 132
Visa din Bianchi...
Se där en äkta proffshoj, grattis!

Hur mycket delar kom med på köpet?

Hur kommer man åt att köpa "gamla" proffshojar när det blir dags? Känns inte riktigt som jag har någon koll vilka kanaler man skall bevaka för att hänga med när de bjuds ut... :)

Visa din Bianchi...
Hallå,

Ja det är en ren lycka att få tag på en proffshoj. Det enda jag fick med var ett par solglasögon som en viss kompensation för lite väntan etc. Flaskorna på hojjen fick jag av laget när jag var och besökte dem under Girot förra året.
Fördelen annar som jag har noterat när jag nagelfarit hojjen är att den är minituöst genomgången, drivlina och alla slitagedelar är utbytta. Tusan knappt en skråma på en hoj som rullat bl.a. Giro d´Italia, Tour de Langkawi och Giro del Lombardia. Ett annat plus är jag även fick ett års garanti trots att hojjen är begagnad.

Många team sätter ut sona hojjar till försäljning på deras Teamsidor på nätet, Garmin sålde ju Wiggins tempohoj för ett par år sedan, lackad i UK:s färger.. grymt snygg!

Är det Team som måste lämna tillbaka hojjarna till sin leverantör så är mitt tips att ta kontakt med tillverkaren direkt, som i mitt fall så har jag en kanal in på Bianchi som jag anser vara ovärderlig för en Bianchinörd som mig. Sitter faktiskt och funderar om jag skall fråga om de har en 44:a alt 46:a kvar som dottern skulle kunna få rulla på. När man letar så liten hoj har man rätt så stor chans och få antingen Emanuele Sella eller José Rujanos hojjar.

Glömde ju skriva vad den vägde och kostade: 6,8kg i utförande på bilden och 26 700:- fick jag slänga upp. Som hittat mao =)

ha en trevlig kväll
Fritz

Visa din Bianchi...
Ena bilden från SM på Sollerön 2011, den andra från Svanesund 3dagars samma år. Sjukt skön cykel med Super Record och Revolverhjul i celeste-grönt
Foto: Mattias Larsen

Bilagor

• DSC_0056.jpg
    DSC_0056.jpg
    84 KB · Besök: 100
  • DSC_0081.jpg
    DSC_0081.jpg
    74.8 KB · Besök: 107
Senast ändrad:
Visa din Bianchi...
Mattias Lundqvist skrev:
> cykel med Super Record och Revolverhjul

Är Revolver-hjulen verkligen godkända för tävling?
(Dvs UCI-godkända)
Jag trodde de var 'vanliga' Kina-hjul, men till ett högre pris.

/Håkan

Visa din Bianchi...
HåkanC skrev:
> Mattias Lundqvist skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > cykel med Super Record och Revolverhjul
>
> Är Revolver-hjulen verkligen godkända för
> tävling?
> (Dvs UCI-godkända)
> Jag trodde de var 'vanliga' Kina-hjul, men till
> ett högre pris.
>
>
> /Håkan

Har för mig att en av tjejerna i landslaget körde med sånna på VM i Köpenhamn...

Visa din Bianchi...
Nya hjul & däck kräver nya bilder! :)

Fulcrum Racing Zero Dark Label & Michelin Pro3 Race Celeste

P1020453.JPG

P1020454.JPG

De nya hjulen gjorde en hel del åt vikten på cykeln, vikt är med pedaler, flaskställ, cykeldator & lite smuts :)

P1020445.JPG

Visa din Bianchi...
Har tyvärr ingen bild men dock en storleksfråga och lånar tråden lite för lite Bianchirelaterat!

Jag är på jakt efter en Sempre och funderar på om 57cm är för litet för 187cm och 90cm insida, känns i minsta laget eller vad tycker ni?

Visa din Bianchi...
Gammelracern är nu inne på sitt 3e liv. Inget är längre orginal (gått från 9sp till 11sp mm). Det går liksom inte att göra sig av med en gammal vän... Kolfiberhojjen kastar avundsjuka blickar...

bianchi1.JPG

Visa din Bianchi...
^^ Mycket vacker! Bra val att fortsätta med silvrig stolpe och styrstam. Ville ha det till min retroräser när jag skaffade nya komponenter, men det var inte alltid så lätt att få tag på passande delar som inte är svarta...
Hur gammal är den där?

Visa din Bianchi...
AndreasVH skrev:
> ^^ Mycket vacker! Bra val aurtt fortsätta med
> silvrig stolpe och styrstam. Ville ha det till min
> retroräser när jag skaffade nya komponenter, men
> det var inte alltid så lätt att få tag på
> passande delar som inte är svarta...
> Hur gammal är den där?

Retro och retro. Jag köpte den på cykloteketrea 2001. Så säga att det är en 99a el 00a. Den var rätt billig då. Utrustad med 9sp mirage. Mitt mål har inte varit att bevara utan att ta den in i 2010-talet. Den kommer gå som brukspendlare sommartid. Jag pajjade orginal (celeste) gaffeln med en för lång quill-converter så den blanka alugaffeln är nyinköpt. Styrlagret köpte jag på ECI. Stolpen är campa centaur. Sadelstolpsklämman var svart men det gick lätt att fixa med lite svinto. Stam och styre Ritchey Classic. Annars är den Athena 11sp 2011 rakt över... Hjulen plockade jag från finracern då den numera har plastkines hjul...

Senast ändrad:
Visa din Bianchi...
Appel: Bianchi MegaexoPro är ju överjävligt vacker.. Blev blåst på en sådan på Ebay för en tid sedan =( Vill ha en också, dock med en annan lacking .. d.v.s. den som Pantani hade 98-99 lite gult med andra ord. Mumma!

//Fritz

Visa din Bianchi...
Kom på att jag måste ju visa upp en del av min Oltre igen, den var ju med ner till Danmark när jag och frugan träffade laget.. Frugan tyckte det var skoj när vi käkade middagen med laget och de började trängas runt min cykel för att signera den. Autografer som finns på hojjen nu för tiden är: Alessandro De Marchi, Roberto Ferrari, José Rujano, José Serpa, Miguel Rubiano, Jackson Rodriguez, Carlso Ochoa, Emanuele Sella och Fabio Felline.
Utöver hojjen fick jag ett nytt set teamkläder (jersey:n fullklottrad också) extra kul att det var de specielkläderna för Giro´t =)

Trodde hojjen skulle vara unik, fick dock höra av representanter från Bianchi att det finns en till signad hoj, dock är den i Malaysia, så min är den enda i Europa (so far).
Nej jag tycker inte jag har förstört hojjen =)

Mvh
Fritz

Bilagor

• oltre_med autogr.jpg
    oltre_med autogr.jpg
    83.5 KB · Besök: 98
Visa din Bianchi...
Shhit va grymt! Jag var också nere i Herning när Girot startade och försökte få kontakt med Garmin laget för att eventuellt få min hoj (Johan van Summerens 2010 års Felt) signerad av honom men dom var rätt aviga till mina kontaktförsök och Johan var inte där då han hoppar Girot i år. Har försökt maila honom också via laget utan resultat så har du känningar i det laget också får du gärna höra av dig :-)

Visa din Bianchi...
Selast skrev:
> Shhit va grymt! Jag var också nere i Herning
> när Girot startade och försökte få kontakt med
> Garmin laget för att eventuellt få min hoj
> (Johan van Summerens 2010 års Felt) signerad av
> honom men dom var rätt aviga till mina
> kontaktförsök och Johan var inte där då han
> hoppar Girot i år. Har försökt maila honom
> också via laget utan resultat så har du
> känningar i det laget också får du gärna höra
> av dig :-)

har sporadisk kontakt med ett par, skall skriva till dem och be om råd. Annars hade det varit bäst att stå där bussarna stod innan presentationen, då hade de flesta tid för det mesta, passade på och fick min jersey från Team Barloworld signad av ett gäng åkare från det episka lag =) Bl.a. Robert Hunter i Garmin (skittrevlig kille)

När det gäller Androni så var det inga svårigheter för mig, då jag träffade dem privat på kvällen efter etapp ett och två. Detta då jag sköter deras FB-sida och Twittersida.

Mvh
Fritz

Visa din Bianchi...
Appel skrev:
> Retro och retro. Jag köpte den på cykloteketrea
> 2001. Så säga att det är en 99a el 00a.

90-talet är hur mycket retro som helst! ;)

Visa din Bianchi...
fritz68x skrev:
> Appel: Bianchi MegaexoPro är ju överjävligt
> vacker.. Blev blåst på en sådan på Ebay för
> en tid sedan =( Vill ha en också, dock med en
> annan lacking .. d.v.s. den som Pantani hade 98-99
> lite gult med andra ord. Mumma!
>
> //Fritz

Typ något åt det här hållet??
http://www.blocket.se/stockholm/Bianchi_Racer_40779435.htm?ca=11&w=1

Visa din Bianchi...
Som ni kanske förstår av bilderna så var de ämnade till tråden cykel i lägenhet, men tänkte att jag ville lägga in dem här också. Nya hjul sedan två veckor...

IMG_0847.jpg

IMG_0848.jpg

Tillbaka
Topp